• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • vinterbebis12

då kanske jag ska vara glad att jag blir trött först i v 18. Tror att  hela IVF-resan gjort mig trölttare så när det blev plus märkte jag inte så stor skillnad men nu märks det och det är det ju såklart värt Glad

• Vickan I

Strössel - Jag känner också mest sparkar på (höger) sidan av magen. Har gjort hela tiden. I tisdags (tul) låg bebis som ett L, med huvud neråt, rumpan upp och benen/fötterna till höger . Så sparkar åt sidan kan man känna trots att huvudet är neråt. Men kan ju vara så att trycket bara ökar för att bebis växer och därför känner du av det i underlivet.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Viksan07

Strössel: Tror inte att det är ngn fara, hade mycket värk från tyngden från magen när jag var gravid med Viktor, runt din vecka. Sedan blev det mer och mer och sista månaden gör det jätteont. Har även värk nu också, men lite svårt att avgöra om det är tyngden eller fogarna som gör det. Har du förresten värken hela tiden eller i samband med sammandragningar?

Lillstintis och Kelsson: Haha, jag är också på maken att prata med magen hela tiden. Fast känner inte bebisen igen pappans röst i alla fall, öven om han inte pratar precis intill magen? Har fått för mig att bebis-Gustav kommer att vara väldigt bekant med både makens och sonens röster när han kommer ut - framför allt sonens röst borde han ju känna igen, med tanke på att han är ganska högljudd, skriker etc Sonen pratar också med magen. Han har fått för sig att han ska få leksaker av bebisen när han kommer ut, så han viskar långa beställningslistor med leksaker han vill ha, spindeltransformers, Ben ten etc
    Jag fick också ett utbrott på min man för att han inte håller koll på när han ska ta magbilder! Sedan dess har han tagit bilder varje dag, för säkerhets skull typ, så inte gravidfrugan tappar humöret igen

Inatt hade jag mysko drömmar. Gick runt hela tiden i drömmen och undrade om jag var gravid eller inte, att jag kanske borde ta ett grav-test för säkerhets skull. Glömde också i drömmen bort vem som var pappa till barnet, jag var så himla orolig! Tur att livet är lite lättare i verkligheten.

Idag skulle jag egentligen ha tagit det lugnt, men kattjäkeln har dragit in flera ödlor, en gräshoppa och en mus - så det har blivit ett himla springande för att rädda stackars smådjur!

• Kelsson1

Viksan: Våra män har det inte lätt , min borde börja prata med magen om inte annat så för att slippa mina utbrott
    Du har inte tråkigt åtminstone det är väl huvudsaken, snäll kisse som hittar på roliga aktiviteter till dig .
    Jag är väldigt trött idag, hunden var dålig i magen inatt så vi blev väckta första gången vid 2 när hon ville ut. Efter det hade jag svårt att andas och därför kunde jag inte somna om, vet inte hur länge jag låg vaken men en bra stund var det. Nästa gång var det dags vid 5 (vi skulle upp 5.45) så då gav vi upp o maken gick ut med vovven medan jag lagade frukost. Tog det lugnt och satt o läste en gravidtidning till frukost (som man aldrig hinner med i vanliga fall)...

• strössel

Viksan: Har inte värk hela tiden det kommer och går.

Vickan l: Gick TUL bra ? Har inte hört nåt från mvc så jag fick nog inget mer TUL verkar det som, magen är fortfarande liten så jag tror inte jag kommer få en jättemage den här graviditeten. Både bra och dåligt lättare att få en platt mage senare kanske men jag saknar en stor gravidmage Skrattande mätte den idag och den är 119 cm i omkrets.

• Viksan07

Kelsson: Aj vad jobbigt med sjuk hund! Hoppas hon har kryat på sig nu! Ja, det är jättejobbigt att bli väckt mitt i natten när man e gravid, de nätter då sonen väcker mig blir jag helt slut. såå jobbigt att somna om. Härom sistens låg bebisen och sparkade i magen och sonen sparkade mig i ryggen - inte lätt att somna då!

• Vickan I

strössel -Jo det gick bra . Bebis hade växt på sig sedan förra tul och låg bara -6,5% vilket är typ inget alls. Känns skönt då tillväxthämning annars är en av våra förhöjda risker från cellgiftet. Nytt tul i vecka 34. men ring och hör med mvc om du vill göra ett tul till. Men snart blir det ju tätare kontroller på mvc ändå då de mäter magen och lyssnar så det kanske räcker. Var tvungen att mäta jag med när jag läste att du gjort det och min omkrets var 93 cm. Blir nog ingen jättamage här heller, men skönt. När du börjar närma dig v 40 sedan kommer du tänka att din lite mindre mage räcker gott och väl . Tycker redan min räcker när jag ska krypa runt på golvet och köra briotåg med sonen här hemma *pust*.

Viksan - Drömmer också. Inatt drömde jag att Alvin var bebis igen (ca 8 mån) och fått en allergisk reaktion och var uppsvullen och röd i ansiktet och sambon ville inte till sjukhus med honom och då slutade han andas och  jag fick panik och vi kom inte fram på 112. Plötsligt i drömmen var sonen öppnad och man kunde se hjärtat som inte slog och hur de började och slutade slå flera ggr. Hua, ville bara väcka korven och krama honom. Snäll kisse som kommer med presenter  och gullig son som kickar mamma . Alvin vaknar så jäkla mkt nu på nätterna (drömmer en massa tror jag) så ett himla spring vilket ger mig sammandragningar sedan när jag ska somna om. Sambon säger "men väck mig" men går ju inte!! Helt död.

Kelsson - Stackars vovven, hoppas hon mår bättre snart. För lite sömn är terror.

tredjemaj - jag blir också bara tröttare och tröttare för varje vecka och så har det nog varit sedan vecka 10

Var och lämnade papper på jobbet igår och min chef säger då "ja du har blivit lite rundare i ansiktet, men det behövde du"....så jag antar att mina +12 kg börjar synas lite överallt nu hahaha.   

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Viksan: Nej sparkad från båda hållen underlättar inte för sömn precis, kan jag hålla med dig om .
    Jo är helt slut känns som man hade varit uppe ett helt dygn i streck nu (så som det kändes i ungdomens dar när man varit uppe ett dygn)...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011