Strössel: Tror inte att det är ngn fara, hade mycket värk från tyngden från magen när jag var gravid med Viktor, runt din vecka. Sedan blev det mer och mer och sista månaden gör det jätteont. Har även värk nu också, men lite svårt att avgöra om det är tyngden eller fogarna som gör det. Har du förresten värken hela tiden eller i samband med sammandragningar?
Lillstintis och Kelsson: Haha, jag är också på maken att prata med magen hela tiden. Fast känner inte bebisen igen pappans röst i alla fall, öven om han inte pratar precis intill magen? Har fått för mig att bebis-Gustav kommer att vara väldigt bekant med både makens och sonens röster när han kommer ut - framför allt sonens röst borde han ju känna igen, med tanke på att han är ganska högljudd, skriker etc Sonen pratar också med magen. Han har fått för sig att han ska få leksaker av bebisen när han kommer ut, så han viskar långa beställningslistor med leksaker han vill ha, spindeltransformers, Ben ten etc
Jag fick också ett utbrott på min man för att han inte håller koll på när han ska ta magbilder! Sedan dess har han tagit bilder varje dag, för säkerhets skull typ, så inte gravidfrugan tappar humöret igen
Inatt hade jag mysko drömmar. Gick runt hela tiden i drömmen och undrade om jag var gravid eller inte, att jag kanske borde ta ett grav-test för säkerhets skull. Glömde också i drömmen bort vem som var pappa till barnet, jag var så himla orolig! Tur att livet är lite lättare i verkligheten.
Idag skulle jag egentligen ha tagit det lugnt, men kattjäkeln har dragit in flera ödlor, en gräshoppa och en mus - så det har blivit ett himla springande för att rädda stackars smådjur!