• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Så nu är det dags att gå o sussa, börjar jobba kl 7 imorgon! God natt alla goda tjejer!

• Vickan I

Godnatt Kelsson hoppas du får sova gott.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck
    EGO: Imorgon är det besök hos BM och sen åker vi till landstället 17 mil bort! Ibland får jag jätteonda förvärkar men det är så sällan och de kommer sällan fler än ett par stycken så jag vågar lämna sthlms-området. Dessutom är det bara 1tim 45min hemifrån. Det tar ju typ lika lång tid hem från stan Tungan ute
    Läste nånstans att om man tar det lugnt och är utvilad så är det högre sannorlikhet att förlossningen sätter igång, så ett par dagar på landet är kanske inte helt fel Skrattande
    Vill verkligen att förlossningen ska sätta igång, men inte så mkt att jag vill dricka basilikate (fy va äckligt) eller dylikt. Äta färsk ananas kan jag dock tänka mig - sååå gott! 

Jis, Kelsson: Det är härligt med de små liven! Man blir väldigt fokuserad på sig själv och sin kropp under grav, iaf jag. Tycker nästan det är en skymf mot bebis om maken nån gån ginte vill känna på magen eller så haha Solig   
  • Kelsson1

Speck: Du är modig som vågar åka hemifrån så nära inpå . Hoppas förlossningen kommer igång så fort ni kommit hem igen.
    Jo man känner efter på ett helt annat sätt nu. Tycker också att det är taskigt av maken att inte bli lika upphetsad varje gång när bebis sparkar (vilket hon gör nu flera gånger per dag, men jag är nog lika exhalterad varje gång )

• Aurora1979

Haha jag blir oxå lite småputt när maken inte vill hålla sin hand på min mage ungefär hela tiden! ;) Den senaste veckan har det blivit en jättestor skillnad i antal sparkar och att jag ju fått såna ihållande SD emellanåt. Känns nästan lite underligt att det kan vara sån skillnad på en ynka vecka, men det är så mysigt!

• Jis

Haha, samma här. Jag börjar tröttna på att säga, oj nu sparkar Flavio igen, å sen be honom känna på magen. Jag tycker att det är så coolt att lägga handen på magen å känna sparkarna:)

• Kelsson1

Jis: Själv sitter jag i soffan o ler som en fåne med handen på magen när sparkarna kommer

• Lillstint

Trodde det bara var min man som var så tråkig...Skrattande. Samma här nämligen... jag blir överlycklig vid varje spark och tycker genast han ska komma springandes och känna, men det tycker inte han. Vi kvinns får verkligen ta det mesta av smällarna när det gäller graviditet men samtidigt... tänk att känna den känslan av att ha sitt eget barn inom sig... det går grabbsen miste om.

Tur man har er tjejer, för ni förstår minsann hur fantastiskt det är...Skrattande 

• Sputnik II

Här är det likadant med blivande maken. Jag brukar säga till när Frosty vaknat och börjat sparka och säga åt honom att känna. Tror att han har lite svårt att faktiskt förstå, att det fortfarande är overkligt för honom att det finns en bebis i magen, för oj så lycklig han blir när han känner kickarna! Skrattande

Kelsson: Gick in i vecka 24 idag (23+0). Det är helt fantastiskt!! Visst är det härligt at känna av det lilla livet!!

Du borde inte ha så långt kvar nu va??

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011