• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Aurora1979

Kelsson: Säkert en helt normal känsla... jag kan oxå känna att jag vill ha lite mer uppmärksamhet kring min graviditet från tex svärfamiljen... som knappt nämner det, ingen frågar om de får ta på magen (förutom två barn). Vänner och egen familj har jag knappt inte i närheten. Undrar om alla känner så ibland? Skulle däremot bli fly förbannad om främlingar ville ta på min mage! :P Och så är det ju just det där med att vi har ju fått kämpa så hårt för att komma hit och vill att alla ska förstå hur fantastiskt unikt just vårat barn är! Nu hade visserligen svägerskan problem att få till sina barn med, med många MF osv men det behövdes inte IVF iaf.

• vinterbebis12

Kelsson - känner lite lika. Vi har ju tom vänner som tycker det gick för snabbt, som skaffade barn för att de var uttråkade etc så det känns inte alls lika efterlängtat som vårt. Vääldigt många jag känner ska faktiskt ha barn nu i vinter/vår och det känns jättekul samtidigt som det känns lite jobbigt att flera ska ha sitt andra och tredje barn. Jag har nog alltid tänkt att vi ska få vårt första i alla fall innan dess men icke. Vissa av våra vänner verkar inte ens ha tänkt tanken att vi faktiskt har kämpat och tom haft missfall utan frågar "gick det på första försöket" etc.

Tur att vi har varandra och all omtanke och intresse i tråden!

Nu ska jag sova, sååå trött.

• Kelsson1

Vickan: Tack. Speciellt kusinen som ska få fjärde i vår, kändes som att jag orkar inte bry mig om deras just nu. De har ju redan tre (önskar de inget illa) men låt mig för f-n vara vill inte höra om hur lätt de har att få barn.

Aurora: Exakt så, våra graviditeter (och barn) ÄR fantastiska o unika! Jo folk förstår inte fullt ut hur det är att kämpa med IVF, tror att grundproblemet ligger där.

Tack båda, känns lite bättre nu, behövde få spy av mig lite

• Aurora1979

Kelsson: kom att tänka på när vi hade en kvinna från ett försäkringsbolag hos oss härom dagen och vi nämde att barnet är IVF-barn osv... hon stannade upp flera ggr mitt i ngt helt annat och sa "kan inte sluta tänka på hur fantastiskt det är att ni ska få detta unika barnet" eller liknande... DET kändes bra och bekräftade precis hur jag kände haha. ;)

• strössel

Jis: Vi fick inte veta kön här på vårt sjukhus så jag hade inget val, men nu när vi nästan är framme så spelar det ingen roll längre jag blir lika glad ändå Skrattande

Speck: Ja jag står på tur 21 oktober Glad sen är det Vickan l Flört tror det skiljer 5 dagar på oss. Så vi kanske får samtidigt.

Vickan l: Jag låg lite under sist med ska till bm i morgon, jag vill ha ett TUL till vi ska fråga om det i morgon.

Tredjemaj: Grattis till att det gick så bra på KUB !

• Kelsson1

tredjemaj: Jag har ju varit öppen med IVF:andet och missfallet så har sluppit frågor om det gick på första försöket (åldern kanske också spelar in, är ju inte 20 längre ). Jag vet inte vad jag hade gjort utan er ?!

Aurora: Det är faktiskt lite så man vill att folk ska reagera, de ska förstå hur mycket blod, svett o tårar som ligger bakom dessa graviditeter! Lät ju mysigt med kudden, syrran har sytt en amningskudde till mig så jag behöver inte köpa något .

Strössel: Nu är det faktiskt inte långt kvar för dig

dealiy: VÄLKOMMEN!!! STORT GRATTIS TILL GRAVIDITET!!!

• skatten12

Tack:) så
    Glad jag blir när Jag får va Me :) o Sen för vårar plus!! Herre min Jesus! Ruvdag 6 o så starkt :) nu vill ja bara bebis ska stanna länge:) vilken v
    Är man i? 2-3??

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011