• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • vinterbebis12

Deaily - åh va kul! Grattis och välkommen!!! Kolla på räknaren här på familjeliv ang vecka men du borde vara i v 3 eller kanske 4 (2 är ET). Om du har tvådagars är ÄL två dagar innan ET.

tack strössel - det var RUL (vi gjorde inget KUB) så skönt att vi snart är halvvägs Cool

• Vickan I

Strössel - Hoppas ni får ett tul. Ja det var just att hon sade att hon skulle skickat mig på ett tul DIREKT om det inte varit så att jag var för två veckor sedan och ska på nytt om tre veckor. Känns länge med fem veckor om magen inte växer....

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

dealiy: Jag skulle istället välja ÄL datum och du hade femdagars embryo så ta FET -5 som ÄL datum...

• Kelsson1

dealiy: Men använd ändå FET -5 som ÄL datum för det är ålder på embryo du ska gå på...

• kattm

Karmosin, tack för uppmuntran om Aurora. Jag ska kontakta MVC nästa vecka och höra hur man gör för att få komma dit. Det är ju som tur är ett bra tag kvar, har BF i början av mars nästa år.

tredjemaj, Grattis till lyckat RUL.

Speck, grattis än en gång till lilla babyn. Jag vågade läsa din förlossningsberättelse, ett steg i rätt riktning.

dealiy, Grattis och välkommen! Vad roligt att ni har lyckats!

VickanI, förstår att det känns länge med 5 veckor. Hoppas att du får ett tul snabbare än så.

Aurora79, vad roligt när folk faktiskt förstår vad det innebär att bli gravid genom IVF, hur speciellt det är.

Ego: Nu har vi varit på KUB! Det var fantastiskt att få se vårt lilla barn. Allt såg bra ut, och barnmorskan visade huvud, ryggrad, hjärta, urinblåsa, armar och händer, ben och fötter. Näsan kunde vi också se. Sannolikheten för kromosomavvikelse är låg, 1:1962. Vi är jättelyckliga! Barnet sprattlade på rätt bra under undersökningen. Vi fick med oss tre bilder hem. Storleken på fostret stämde överens med vilken vecka jag är i, men barnmorskan sa att de inte säger exakt dag vid KUB, eftersom små avvikelser i längd kan göra att det diffar på flera dagar.

Min man har tidigare sagt att han inte vill ta reda på kön innan, medan jag har velat det hela tiden. I morse vid frukosten innan KUB sa han att han kanske kan tänka sig att ta reda på kön vid RUL om jag vill det. Så nu får vi fundera. RUL är först 3 oktober, så vi har ju några veckor på oss.

I eftermiddag ska jag åka och köpa ett par byxor till mig själv (har kommit på att jag nog behöver två par, så man kan lägga det ena paret i tvätten nu och då...), och något litet första till babyn för att fira.

• Jis

Åh, gud, inatt har jag sovit gott. Thank god för gravidkudden. Vilken grej. Att jag inte köpt en tidigare. P testade den imorse å han somnde som en stock mot den han med. Den är sval å super skön. Välinvesterade 349 kr. Jag köpte min på www.kopbarnvagn.se

Grattis Dealiy!! 

• Vickan I

Härligt cattm ! Helt rätt att fira med lite shopping också.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Cattm: STORT GRATTIS TILL LYCKAT KUB!!! Nu blir det väl shopping för hela slanten?
    Se till att bearbeta mannen fram till RUL så du får ta reda på kön

Jis: Skönt att någon sovit gott . Jag vaknar fortfarande för att gå på toa o tror att jag borde gå o lägga mig tidigare, är helt slut idag också...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011