• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel, fy vad tråkigt att höra om din situation. Jag håller med övriga som skriver ovan om parsamtal, det är inte så läskigt som det låter. Man får försöka tala deras språk bara, tex lägga fram förslaget till din man som om att om datorn kraschar ringer man data support, om förhållande kraschar tar man annan hjälp. Varför ska man förväntas kunna laga sitt förhållande som är så mycket mer kompliserat än bara ettor o nollor, när man inte förväntas kunna laga sin dator efter att den kraschat. Vill absolut inte dömma någon (känner ju inte din man) men är det inte lite omoget att sitta o spela dataspel på kvällarna?? Om det nu är så viktigt för honom, kan ni kanske ha speldagar, o icke speldagar? Ang hundarna har jag mer förståelse, skulle också ha jätte svårt för att släppa iväg ett husdjur man haft så länge. Men du kanske kan sätta upp lappar där du bor, någon 12-14 åring som vll käna några extra slantar kan säkert tänka sig att ta ut dem ett par gånger om dagen?? Mina föräldrar har ofta små tjejer som kommer o vill gå ut m våran (deras) hund. Kram på dig, och hoppas detta inte förstör erat dop i helgen.

• kasa01
    Må 30/1 Karmosin, Kelsson, Jis, viksan  
    Ti 31/1 Karmosin, Kelsson, Jis, viksan, Vickan, kasa
    On 1/2 Kelsson, ev Vickan
    To 2/2 Karmosin, Kelsson,Jis , viksan, Vickan, (kanske kasa)
    Fr 3/2 Karmosin, Kelsson, Jis, kasa

o vad roligt! Vill gärna ses o fika! Jobbar ju samtidigt så jag har inte hunnit läsa så ofta, men vill gärna ses. Min  sambo är hemma på måndagar så jag kan jobba, o onsdagar kommer mamma, så de dagarna går bort för mig.
  • kasa01

Halloj! Hinner nästan aldrig skriva längre, men läser så ofta jag kan. Undrar nu om fika, blev det den 2'a? Såg att någon skrivit måndag? Då kan tyvärr inte jag. Skulle gärna haka på, om någon orkar inboxa mig när ni bestämt er så jag inte missar vilket datum det blev. En fråga, vi var ju ett gäng som födde där veckan innan lucia. Blöder ni fortfarande?? Jag gör det, tycker det känns länge.. Kram alla

• kasa01

Vinterbebis 12, precis så hade jag första veckan m J. Nu är han 7 veckor, så det känns länge sen redan . Tyckte det gick över efter ca en vecka, men det kan ha hållit på längre... Jag gjorde inget annorlunda direkt, utan det löste sig när mjölken rann till och att vi började m napp (efter ca 2 veckor). Hoppas det blir bättre för dig snart, försök sov på dagen om du kan. Jag kommer också på torsdag, jätte kul om du orkar ta emot oss Vickan. Här mitt emot mig på Götgatan finns också ett fik där det går in många barnvagnar, räknade till 12 st när jag lunchade sist. Det är i Bruno gallerian om någon känner till den? Kram alla

• kasa01

Jag kommer jag kan, ska bara kolla så att inte hela vår kollektionen tänkte dimpa ner på trappen på torsdag, vilket tyvärr inte är helt ossanorlikt. Hoppas ändå, så inboxa gärna mig också.

• kasa01

Vaknade i morse m jätte ont i halsen... . Vill ju inte smitta era små. Får stanna hemma idag. Så besviken . Orkar ni ses igen? Kan komma hit kanske, vi har också gott om plats. Kram

• kasa01

Luella, egentligen är det inte så farligt, men vill INTE vara annledning till att någon liten blir sjuk. Tycker mest synd om mig själv att jag missade träffen... Är lite hängig, svider i halsen, men värre än så blir det förhoppningsvis inte. Jag bor på Götgats backen, det är bara 100 meter från slussens -bana, uppgången mot Hökens gata. Vore kul om vi kunde ses här, jag hade min stora deadline idag, så jag har lite mer tid ett par veckor nu. 

Vill också säga att jag är hemskt ledsen att jag är så extremt dålig på att komentera alla inlägg, men jag läser det mesta (ofta på telfonen medans jag ammar). Dock har det inte varit en super rolig månad nu m jobb o bebis, vill ju hinna njuta av varje minut m J. Lite bättre här ett par veckor nu innan kaoset drar igång igen. Har inte riktigt luskat ut allla era nya nicks heller, men de flesta.
    Kram alla!  

• kasa01

Kel, det är säkert en tillväxtperiod, då äter de mycket mer. går över dock, misströsta icke!

Massa, jag gick upp rätt mycket, men är lång o smal sen innan så jag tror mest att det var jag själv som tyckte det syntes mycket. Hade gått upp 10 kg redan i v 22, sen slutade jag väga mig, men misstänker att jag gick upp minst 20 kg. Har inte vägt mig sen i julas då J var 3 veckor, men då hade jag 7 kg pluss. Tror jag har tappat kanske hälfen av det nu... Jag försökte att inte nojja över vikten, det var svårt, men nu när J är 2 månader bryr jag mig inte så mycket om mina extra kilon. Vet att jag kan gå ner dem sen när jag börjar träna. kram på dig.

Maria Liam, STOR kram till dig, vilket fruktansvärt besked. 

Najje, vilken FIIIIN mage du har! tänkt att det får plats 2 där inne! Starkt impad av att du bara gått upp så lite!!

EGO; Fy vad det SUGER att jobba när man bara vill vara mammaledig! Hade värden värsta vecka förra veckan då hela min leverans kom, men 40% av den var fel. Hela veckan gick till att försöka lösa problem, möten hit o dit, tårar och svordommar. BLÄ. sen toppade jag det hela med att få mjölkstockning FROM HELL på höger bröst. Låg i 40 graders feber från söndag fm till tisdag fm. Tog dubbla alvedon var 4'e timma, men febern gick inte ner. vidrigt var det. Nån som har erfarenhet?? Bröstet är fortfarande hårt och det är en stor klump i mitten, men febern är borta så jag hoppas jag slipper mer nu. värken är också mycket bättre.

Vill ni fortfarande komma hit på fika? Åker alla bort över sportlovet, eller ska va ta det då? 
    Dags för bad, kramar till alla.           

• kasa01

Najje, vad söt du är! Du gör såklart som du vill! Man klara sig alldelse utmärkt utan åkpåse, jag har aldrig haft nån. Dom är säkert toppen, har inte blivit så för oss bara. Så här gör vi: Liten kudde i vaggan o vagnen, ingen kudde när han sover i vår säng. Pyjamas m fötter o filt (som han ännu så länge inte sparkar av sig...). Vanligt lakan på vanlig madrass i vaggan. Han kräks rätt mycket, så vi har även handukar precis överallt. Brukar lägga huvudet på en haduk när han sover, så kan jag bara skjuta lite på den när han kräks så han slipper ligga i det blöta. I vagnen har han sin supersöta overall (som tyvärr håller på att bli för liten), o täcke. Får börja m vantar nu också, eftersom händer har börjat titta fram när vi går ut. stor kram!

• kasa01

Jis, v 9, så veckan efter nästa.

Luella, han har fått äta så mycket som möjligt på det bröstet, men det har inte kommit så mycket ur det tyvärr. Det knepiga var att det blev hårdare efter att febern äntligen gick ner.

Vinterbebis, har faktiskt pratat m dem! fick hjäp, men tyckte inte min upplevelse riktigt stämde m det hon hävdade. Allt bra att få lite erfarenheter från andra som haft problem, o inte bara lyssna på läkarna. De kan ju mycket ofta, men har de inte själva upplevt problemen blir de lite begränsade. Kommer en lite lugnare period nu, men det vara tyvärr inte så länge. Men bättre än inget

Kel, prova att kitla henne lite på fötterna när hon äter, så kanske hon inte somnar utan att äta klart. Kommer man m tunnelbana är det busenkelt att ta sig hit, men det kan ibland vara svårt att hitta parkeringsplats. Lättare mitt på dagen än kvällen dock. Bor 100 meter från slussens t bana, uppgång Hökens gata.    

Maria Liam, fy stackare. Losec är toppen mot magsår, hoppas du får hjälp snabt.

Söte, fy, stackars dig också! Men härligt UL    

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011