• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Massa, stackare! men nä, inte farligt för bebis. Den tar det den behöver. Bra om du försöker få i dig mycket vätska (resorb eller soppa som Jis säger) direkt efter det att dy spytt, då behåller du det som längs. Kanske nån närings dryck.. KRYA på dig, fy vad jobbigt du måste ha det...

KEL, men J går o lägger sig kl 19.30 typ... helt omöjligt för mig att gå o lägga mig då, älsta sonen går ine o lägger sig förrän vid 21. Eller rättare sagt, vi är inte klara med hans procedurer förrän då, 10-20 minuters tjat, sen tvätta o borsta tänderna, tjata lite till, krypa ner i säng, sen läser han för mig i sin bok, efter det läser jag Harry Potter för honom. Det brukar ta nån timme FOR är nog Jenni, samma idiotiska förprint på barnens kalasinbjudningskort.

• kasa01

Vinterbebis, FY trist m mjölkstockning, jag är impad att du ens orkar hålla dig uppe!! Jag med mina 40 graders feber behövde i stort sett hjälp att ta mig till toan. FY, det var verkligen obehagligt. Hoppas det släpper snart.

MariaLiam, har läst om era bekymmer men inte hunnit skriva, vad skönt att det verkar ha löst sig för denna gång.

Jis, säger som Kel, hade varit överlycklig m den sömsekvensen! J äter varanna timme around the clock. I natt var det ännu mer, 20,22,24,1.30, 3, 4,30,6... han var dessutom VAKEN mitt i natten, låg o jollrade och blåste bubblor (nya ljudet sen ett par veckor). Känner mig som hudra år, måste bli en ändring på detta snart.

Luella, vad mysigt det låter  gick på babysim med första barnet, men det var inte alls så mysigt. Man skulle ju trycka ner dem under vattnet (torped dyk) o INGET barn i min grupp tyckte det var roligt alls! Vissa stod ut, många gallskrek.

Vickan, hehe... här har vi en som inte skriker, men han sover ju förkastligt dåligt. Var o tog 3 mån sprutorna i måndags, o natten efter det sov han faktiskt i 6 timmar i sträck. Av ren förskräckelse förmodligen  Vet ju således att han kan, men verkar inte vilja. 

Jis o ni andra som tränar, var på SATS baby i onsdags, nån som har lust att haka på? Jag kommer att gå på onsdagar på Medis, kl 11. Kan gärna ta mig nån annan stans också, men många av passen verkar vara långa kölistor på.

• kasa01

Vinterbebis, men vad SKÖNT!! jag låg i 40 grader o två dygn, har nog aldrig haft så hög feber i vuxen ålder. fick amma flitigt på det onda bröstet, det gick succesivt över. Det kommer mindre mjölk ur det nu, å det kan fortfarande göra ont de få gånger det gå lång tid mellan amningarna. Tyckte själva stockningen blev bättre redan efter ett par dagar. Pratade m amnings jouren ett par gånger, o de sa att man skulle se till att tömma bröstet och hålla det varmt (typ vetekudde). Allt annat var mer eller mindre skrönor sa dem. Att massera mm var helt meningslöst, knölarna består av mjölk som läckt ut i vävnaden o kan betraktas på samma sätt som ett blåmärke. Kroppen forslar bort det sakta med säkert, men att massera på ett stockat bröst är lika meningslöst som att försöka massera bort ett blåmärke. Så jag plågade mig själv helt i onöda för FY vad ont det gjorde att massera på knölarna. du kommer säket märka en förbättring redan imorgon. Hoppas det i alla fall kram,

• kasa01

Kel, vet vad du menar! Jake "trampar" mig i magen när han börja bli hungrig, eller när han håller på somna efter amning. ergo endast pyjamas m fötter, annars har jag hans små vassa tånaglar grävandes i magen.

• kasa01

Jis, men vad kul! orkar du komma till medis på onsdag? eller förslag på annan plats? Har du testat sats baby tidigare?

• kasa01

Jis, det börjar som ett stepp pass, men styrka andra halvan. Man kan antingen använda hantlar/tyngder, eller sin bebis. J låg o sov på mattan framför, så jag lät honom vara. finns videos på SATS hemsida numera, kan titta på klassen där.

• kasa01

Jis, eller hur! Har fortfarande sjuk träningsvärk sen i förrgår. Hoppas vi ses då

• kasa01

Söte fy vad jobbigt det låter. Självklart ska du ta upp det m din läkare, eller varför inte börja m din BM? Hon kanske känner till problemet o har nån "husmorskur" man kan börja testa i alla fall. Kan trösta dig med att de flesta sånna här krämpor går över efter förlossning, men önskar såklart att du kunde få slippa redan nu. Systerkarmar till dig!

Skatten, vi kör m filt bara. Han har pyjamas när han sover, så det räcker för honom. Han inte kommentera dig sist heller med dina -28, skönt för dig att det verkar ha varit en felmätning. Ta hand om dig! KRAM!

för er som undrar varför jag jobbar trots bebis kan ni se resultaten av mitt slit på den här länken. http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/efter_tio?title=designern_karin_saby_visar_varens_kollektion&videoid=2167787

• kasa01

marialiam, jordgubbe o najje, tack vad glad jag blir! driver mitt lilla varumärke helt själv med hjälp av en agent som gör press o sälj, så ni kanske förstår att jag måste fortsätta jobba
    skriver m en hand här eftersom jag har en olycklig kille i famnen som har börjat strula m både amning o sämn plötsligen... återkommer när jag har två händer. kram o tack igen för beröm.. får en att orka lite till...  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011