Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kel- du har fått många bra förslag redan men jag lägger ändå in mitt och det är att köpa udda tallrikar och glas på loppis. Skulle kunna bli riktigt fint och kanske billigare än engånngs
Kel- du har fått många bra förslag redan men jag lägger ändå in mitt och det är att köpa udda tallrikar och glas på loppis. Skulle kunna bli riktigt fint och kanske billigare än engånngs
Lulis - har tänkt på dig! Stort grattis till lilla Elin, otroligt fint namn :) Så tråkigt att höra om din förlossning, självklart ska du be om ett samtal med barnmorskan!
Vill ha tips från er som har baby nest. Vilken variant har ni och är ni nöjda ?
Tack för svar om nest/sleepy head. Ska kolla blocket eller be mamma sy :)
Kelsson - jag har också fått ont i fogarna efter förlossningen. Är förvånad över att det kommer nu när jag slapp med magen. Kanske bra att kolla upp om du går för länge med det som speck föreslår.
Har varit dålig på att kommentera eftersom jag har ont i armar och händer och vill undvika att anstränga dem. Men läser och tänker på er!
Ha en bra dag!
Kelsson - kan du få henne att äta mer första gången hon vaknar ? Kanske kan hjälpa..
Du frågade om min värk tidigare, tror att det är amningen även här. Försöker liggamma oftare nu. Hur går d m din värk?
Najje- vi har avent, mam och tommee tippee flaskor. Alla är lika bra. Avent passar ihop med bröstpumpen av samma märke. Amnings-bh från abecita som är mjuk och elastiskt. Skulle läsa på lite om amning on jag vore du, särskilt som du ska mata två på en gång :)
Kelsson - jag lägger en filt bakom henne när jag liggammar så att jag slipper hålla henne och belasta händerna.
Lulis -härligt att höra från dig! Vår tjej ammade också hela tiden. Blev faktiskt bättre när vi började m napp när hon var 3 v. Nu får hon äta Max en halvtimme per bröst och hon får inte snutta/använda mig som napp. Fick hjälp av amningsjouren och nu äter hon ofta på fm och kväll men endast en gång per natt. Ps ammingsnappen ska du vika som en sombrero och sen dra på så att det blir vakum. Stor kram
Speck - de där ljuden känner jag igen. Vår tjej är ett litet ånglok
Najje - du verkar så förberedd vilket är bra, själv hade jag noll koll på amning innan hon föddes.
Jis- du har frikort första året som mamma. Dessutom fyller han ju år hela dan så det är ju inte försent :) vad ska han få?
Spännande Najje !
Någon som hört ngt fr anderska förresten ?
Maria - just det :( jag hade glömt. Kollade på vår lista och såg henne. Va tråkigt.,