Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Skrev precis ett inlägg som försvann och nu har lillan vaknat så ska ägna mig åt henne såå hinner inte skriva om allt. Vill bara snabbt slicka styrkekramar t Vickan. Visst har axel ont i magen? Har di testat pysventilernA windi som hjälper dgm bli av med gaser och bajsa ? Finns på vissa apotek . Kan skicka dig ett paket !

Kram alla

• vinterbebis12

Kelsson - tack för tipset om hur man ska undvika att inlägg försvinner.

Mrsc o enya - härligt m besök på fl

Ang gräns för överburenhet vid Ivf tror jag inte stockholm har en gräns men om man valt danderyd och går över en vecka får man tid för ul på sjukhuset och då görs bedömning om igångsättning. Så förklarade min bm. Om ni går över mer än en vecka och inte ska föda på DS kanske ni kan be om ul?

Najje - mitt tips är att köpa stora overaller som blir som åkpåsar. Skönt att slippa armar och på så sätt kan du ju köpa ngt som passar i höst. Vi har en stor overall som är jättesmidig, speciellt om hon sover när hon ska i och ur.

• vinterbebis12

Kelsson - då kanske inte min Bm hade koll. Enligt henne var det endast ds som erbjöd en kontroll vid 41+0. Tur att vi slapp det, den här sessan kom ju tom på BF :)

• vinterbebis12

Carlan - va roligt att du startat eget!! Fina saker. Såg de fina örhängena på din blogg. Din man har bra smak ! Var har han köpt dem?

• vinterbebis12

Carlan tack för svar. Fick valfritt smycke av mannen efter förlossningen och han tjatar på mig att jag ska välja nåt snart

Jis - bra att du mailade sl!

• vinterbebis12

Jis- lillan är ju bara 8 v men vaknar oftast 1 ibland 2 ggr per natt. Har vänner med barn som föddes i höstas som sover hela nätter men det hör nog till ovanligheterna.

• vinterbebis12

Tack för tips Vickan!

Marialiam - jag tror kasas tips är bra. Köpte faktiskt själv ngt liknande idag ef min mage varit lite gasig.

• vinterbebis12

Lulis - härligt att få höra om hur ni har det! Vår lilla somnade också vid bröstet ibland. Hon ville vara nära och använde mig som napp. Mysigt men det eviga sugandet kan också göra att de får i sig luft och får ont i magen. Nu har hon napp. Hoppas det går åt rätt håll med vikten och dina värden!

Att hon vill vara nära är nog naturligt. Första veckan min man jobbade låg hon konstant i min famn (och åt). Min man gjorde frukost och ställde vid sängen, lunch missade jag ibland men hade kunnat förbereda ngt. Jätteviktigt att äta och dricka om man ammar. Vi har ett babynest som vi kan ha i knät, då kan hon somna nära oss och även sova mellan oss i sängen. Kanske kan vara ngt att testa om ni inte redan har.

Vi har inte låtit ngn hålla henne hemma hos andra och när det blir fler än två tre personer hemma hos oss får ingen eller bara någon hålla henne. Kanske lite löjligt men vill inte att hon ska bli förvirrad av alla lukter och sen är ju var och varannan person förkylda eller snoriga. Vet att det är svårt att säga nej men det går om man vill :) Vi har förvarnat att ingen får hålla vid släkttillställningar. Om någon frågar kan ni ju säga "nej men du får gärna komma hem till oss och hålla henne vid ett annat tillfälle"

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011