Lulis - härligt att få höra om hur ni har det! Vår lilla somnade också vid bröstet ibland. Hon ville vara nära och använde mig som napp. Mysigt men det eviga sugandet kan också göra att de får i sig luft och får ont i magen. Nu har hon napp. Hoppas det går åt rätt håll med vikten och dina värden!
Att hon vill vara nära är nog naturligt. Första veckan min man jobbade låg hon konstant i min famn (och åt). Min man gjorde frukost och ställde vid sängen, lunch missade jag ibland men hade kunnat förbereda ngt. Jätteviktigt att äta och dricka om man ammar. Vi har ett babynest som vi kan ha i knät, då kan hon somna nära oss och även sova mellan oss i sängen. Kanske kan vara ngt att testa om ni inte redan har.
Vi har inte låtit ngn hålla henne hemma hos andra och när det blir fler än två tre personer hemma hos oss får ingen eller bara någon hålla henne. Kanske lite löjligt men vill inte att hon ska bli förvirrad av alla lukter och sen är ju var och varannan person förkylda eller snoriga. Vet att det är svårt att säga nej men det går om man vill :) Vi har förvarnat att ingen får hålla vid släkttillställningar. Om någon frågar kan ni ju säga "nej men du får gärna komma hem till oss och hålla henne vid ett annat tillfälle"