Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jis: Dum fråga kanske, men är det babynest som W ligger i på bilden?
Jis: Dum fråga kanske, men är det babynest som W ligger i på bilden?
Kelsson: Vi har önskat oss när vi fyllde år (i nov och dec) men våra föräldrar var noga med att köpa presenter till oss, bebisarna får sitt sedan sa dem, så vi kommer ju få hjälp från dem med tex vagn och så kan jag tänka.
Jag tror det kostade 400 på sjukhuset också, eller möjligtvis 450.
Men egentligen behöver man väl inte så himla mycket grejjer, vi har inte plats för något skötbord så jag tänkte bara köpa en sån plastdyna eller nått på IKEA, kläder, sängar, vagn, två babynest, förbruksartilar, nappar, flaskor etc. Sedan fyller man väl på efterhand vad man kommer på att man behöver.
Jis: Vad gullig du är! Vi bor nära Göteborg, men släkten bor i Sthlm och det har varit prat om att åka och hälsa på. Om vi bestämmer något om att åka upp så kan jag väl höra av mig, köper gärna kläder etc. Eller kläder kan du skicka med posten om det är ngt du "vill bli av med", betalar självklart portot. Säg till om du har något du vill sälja.
Kram!
Aurora: Men hjälp vilken kväll! Stackars er. Hur mår maken nu? Har han pratat mer med sin pappa?Fy vad jobbigt att få ett sådant besked när det är massa människor runtomkring som man ska vara "värd" åt. Hoppas du kan vila upp dig lite nu i veckan, för en sådan intensiv kväll tar på en. Kramar!
Kelsson: Lovar att höra av mig om jag kommer upp till Sthlm. Kommer kanske upp ngt under våren, annars blir det med säkerhet till sommaren (vi har sommarställe i skärgården) så då kanske man kan få till en fikaträff...
Maria Liam: Åh vad söt han var i den, gosigt!
Jis: Fin vagn, ännu finare mamma!
Jättefin vagn Skatten!
Speck: Vad stor han har blivit, jättesöt! Tårtan var ju jättefin, har du gjort den själv?
Maria Liam: Åh, vad mycket fint Liam fick i doppresent.
Åh, vilken fin dikt Aurora! Blir alldeles tårögd!
Vickan: Sötnosarna!! Har blivit kissad på ett antal gånger på jobbet, ibland hinner man inte riktigt skynda sig ur skottgluggen innan det kommer, inte lätt när man är kissenödig liten kille!
Vickan: Låter ju jättebra det med kiropraktorn, vad skönt för Axel också att kunna slappna av. Hur ofta går ni?
Vad mysigt det låter med er träff, önskar jag hade bott närmre, då hade ni inte blivit av med mig
För min del tar inte jag det som ngt negativt att ni "upptar" tråden för att bestämma träff. Tycker tvärtom att det är ett bevis för vad vi betyder för varandra. Även om jag inte bor i närheten så vet jag att jag tillhör gemenskapen så att säga (hoppas ni förstår vad jag menar). Tycker det är fantastiskt att vi har hållit ihop så länge! Så fortsätt gärna planera träffar i tråden.
Hade jag varit mer rörlig hade jag jättegärna dragit ihop ett Göteborgs- (med omnejd) gäng, men just nu tar jag mig ingenstans utan bil och går gör jag med stöd av kryckor och ändå har jag fruktansvärt ont i flera dagar om jag har gjort lite för mycket. Men när bebisarna kommer skulle jag tycka att det vore jättekul att träffas vi som bor på västsidan!!