Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

maria liam: Det var jag som frågade. Vad skönt att det har gått åt rätt håll, blir jätteglad för det!
    Såklart älskar Liam sin mamma, hon är ju en underbar mamma!!

• Najje79

Jordgubbe: Jag har gått upp 3,8 kg allt som allt hittills, är i v 27+5. BM verkar inte orolig eftersom jag hade övervikt från början och SF måttet ligger över kurvan (fast det är ju inte så konstigt eftersom det är två). Jag äter tre mål mat om dagen och frukt däremellan. Är iofs inne i en riktig sötsug-period då glass och kolasås är det bästa som finns, men jag försöker att det bara ska bli en skål om dagen.... Jag tycker verkligen inte att du behöver oroa dig för vikten, kolhydrater behövs och man ska äta det man tycker om så mår både du och bebis bra!

MrsC74: Så låg bebisen till vänster under ett par veckor, varje spark var riktad mot urinblåsan. Det var inte alltid så skönt, men nu har han flyttat sig som tur är!

Är inne i en period av orkeslöshet. Blir ibland så trött att benen skakar på mig om jag stått för länge. Tur att jag är hemma och kan sitta en hel dag om jag måste. Igår åkte jag till apoteket och affären, en tripp på sammanlagt 45 minuter, det räckte för mig. Tur att bebisarna är så aktiva just nu, det räddar hela dagen.
    Nu i veckan har jag bokat in två fikadejter här hemma, det måste hända något på veckorna, jag rensar alla lådor och skåp för att hålla igång, men de enda jag har att prata med är katterna och de är inte alltid intresserade av det jag har att berätta...

• Najje79
    Enya70 skrev 2012-02-06 13:58:24 följande:
    99 dagar kvar till förlossningen idag.
    Härligt att ha gått under 100-dagars strecket Skrattande
    Grattis! Visst känns det underbart!
  • Najje79

Vickan: Fy vad jobbigt med lägenheterna! Skönt att A inte har krampat något mer. Bra att din man stannar hemma, du ska inte vara själv flera nätter så länge storebror har feber.

Om en timme får jag se mina bebisar igen! Längtar!

• Najje79

Allt gick bra idag, de var så söta, som vanligt. De har växt som de ska, ligger på samma tillväxt som vid en "enling"-graviditet enligt läkaren. Tv 1 väger 1,2 kg och tv 2 väger 1,3 kg. Båda ligger med huvudet neråt så läkaren var väldigt nöjd och tror att det kommer bli en vaginal förlossning. Bara 1:an håller sig med huvudet neråt så blir det inte kejsarsnitt som det verkar.

Luella: Oj, är det så hårt på er förskola att ni måste vara ute vid en viss tid? Såklart blev din tös arg när hon bara blir uppryckt så. Vi försöker alltid hjälpa till så lång vi kan när mammor kommer med små bebisar, antingen passar vi bebisen eller så klär vi på stora barnet (om det krånglar alltså). Hoppas det bara var en engångshändelse.

Lulis: Sorgligt att säga hej då och packa ihop sina saker, men snart är du ju mamma!! Jisses bara 10 dagar kvar, du jobbade verkligen in i det sista! Nu får du slappa några dagar och ladda upp inför det nya livet!

Vickan: Hahaha, misstänkte att det var det du menade.. blev lite fundersam över när hade sett bakåt... Flört

• Najje79
    vinterbebis12 skrev 2012-02-07 16:15:50 följande:
    Va roligt Najje! Helt fantastiskt att de är så stora , måste kännas skönt?!
    Ja det känns skönt att de utvecklas som de ska och att de är lika stora så att den ena inte tar allt och den andra sackar efter.
    Hur går det med lillan? Har ni börjat komma in i rutiner?
  • Najje79

kattm: Vad bra att du fick sjukintyget, hoppas det löser sig med resorna till o från jobbet.

orkidée: Underbart att ha dig här!

Kelsson: Stackare! Hoppas du får sova när din man kommer hem. Kram!

• Najje79

På söndag ska vi åka och titta på vagn! Åh vad spännande det ska bli. Den är begagnad men verkar vara i fint skick, grå och det bästa är att den säljs med två liggdelar. Alla andra säljs med en liggdel och då ska man hitta en fristående liggdel i fint skick som passar med modell och färg... hoppas, hoppas att den är något att ha. Sen är det egentligen allt annat som ska inhandlas, men en sak i taget, vagn först!

• Najje79
    Jis skrev 2012-02-08 19:44:46 följande:
    Kul. Min bror och dom resonerade att dom ville ha en å samma liggdel till twinsen, eftersom dom legat så nära i magen så ville dom att dom skulle få fortsätta med det. Jag vet inte vad som är att föredra.
    Vi har kollat runt lite och det är den här vagnen (Carena Double Swing) som går in i vår bil med två liggdelar. Man kan fälla hela vagnen med liggdelarna i. Det finns andra vagnar som jag kanske hellre velat ha, men det var billigare att ta denna än att byta bil just nu.

Jag tycker din bror resonerar rätt. Har de en gemensam säng för dem också? Vet inte riktigt om vi ska ha två eller en, är rädd att det ska bli för varm för dem eller att de ska lägga sig på varandra eller nått...
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011