Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: vem sa att det var i sträck Flört... först sov jag mellan 23-01 vaken till 5 och sov sedan till runt 8... Jag har kudde mellan benen och under magen men det blir ju ändå så ett tryck på bebisarna och eftersom det gör jätteont varje gång jag vänder mig (foglossningen) blir det ingen direkt djupsömn. Men det gör mig inte så mycket, jag är hemma hela dagarna och tar det lugnt och snart kommer mina små mirakelbebisar så att ite kunna sova är en del av processen. Kramis!

• Najje79

Jordgubbe: Sist jag var på UL så låg båda med huvudet neråt och då sa läkaren att det blir en vanlig förlossning så länge tvilling ett ligger med huvud neråt. Jag har hela tiden sagt att jag tror att de kommer i v 36 vilket är sista veckan i mars, men vi får väl se. Så länge som möjligt de kan vara kvar och bakas färdigt är jag ju nöjd. Inget planerat kejsarsnitt eller igångsättning, men det är ju en tid kvar. Vi ska på UL igen den 12/3 så får vi väl se hur de ligger och om livmodertappen verkar ha minskat.

Skatten: Jag fick också massa prickar och klåda över hela kroppen för några veckor sedan, det var jättejobbigt, men det gick över på kanske 5 dagar. Jag pratade med min BM om det och hon sa att det kan vara precis vad som helst, kroppen kan reagera på tvättmedlet (även om du inte bytt), det kab vara en reaktion på något du ätit, på magen kan det vara att den växer och och inte riktigt hinner med (smörj några extra gånger med en skön lotion). Om det börjar klia på handflator och fotsulor (även utan prickar) ska du absolut ringa akuten då det kan vara gravidklåda. Om klådan fortsätter så att du får svårt att sova tycker jag du ska ringa till din VC och be att få någon form av allergitabletter, det sa min BM att jag skulle göra om det kom tillbaka.
    Hoppas det försvinner av sig självt. Kram!

Ego: Idag kommer äntligen svärmor och stannar i dagarna fem! I helgen ska hon och maken möblera om så vi får plats med bebissängarna i sovrummet (vi ska åka och köpa allt nästa helg) och jag slipper tänka på att planera och laga mat, diska och städa. Nu ska jag bara njuta av att bli bortskämd!

• Najje79

massadillan: Livet tar olika riktningar ibland, förstår att du känner dig stressad över situationen, men det viktigaste är att det här barnet är så efterlängtat och så älskat, allt annat löser sig. Det gör det alltid på något vis.

Förstår också din nojja över MA, den hade jag fram till v 15 tror jag, det hör till när man har gått igenom det vi har gjort. Jag tänkte som så att jag hade två val, antingen slutar jag nojja (vilket var omöjligt) eller så okejar jag mitt nojjande, det är inget att stressa upp sig för, när oroskänslan kom försökte jag att klara mig igenom den, utan dåligt samvete och efter ett tag släppte det. Jag försökte tänka varför jag känner så här, har jag fog för det, är den så stark att jag vill åka in, hur går jag vidare etc etc, efter ett tag släpper det och då måste man gå vidare. Allt kommer gå bra, du är redan i v 12 och din bebis växer och lever inom dig!

Kramar i massor!

• Najje79

Luella: Visst gör det! Glad. Stort grattis till viktnedgång, vad duktig du är!

Jag sitter och funderar över kudde, blir så himla förvirrad, varför står det olika överallt?? De ska ha en platt kudde, de ska ha en fluffig kudde, de ska inte ha en kudde... ggaaahhhhh! Vad ska man lita på?

Täcke struntar jag i, de kommer få sova i pyjamas med fötter med en tunn filt, blir det för varmt tar jag bort filten och om det blir för varmt får de sova i body.

har ni både madrass och bäddmadrass?? Eller räcker det med bara madrass? Har ni vanliga lakan eller dra-på-lakan?

Måste man ha åkpåse i vagnen april eller räcker det med vanligt täcke? Vi fick ju med fyra täcken när vi köpte vagnen och lakan och bäddset. Går det bra att ha det istället för åkpåse?

Är alldeles förvirrad!!!

• Najje79

Tack alla snälla för svar! Det är så underbart att ha er här! Men vad för slags kuddar har ni och var har ni köpt dem? De kuddarna jag har hittat på tex IKEA är från 1 år och uppåt, ska man åka till typ Babyproffsen?

• Najje79
    Najje79 skrev 2012-02-17 13:36:46 följande:
    Tack alla snälla för svar! Det är så underbart att ha er här! Men vad för slags kuddar har ni och var har ni köpt dem? De kuddarna jag har hittat på tex IKEA är från 1 år och uppåt, ska man åka till typ Babyproffsen?
    Alltså, har ni platta eller "fluffiga"? De kuddarna jag fick med vid vagnköpet är lite mer fluffiga...
  • Najje79

massa: En sådan dröm hade jag också, ungefär samma v som du. Tycker nog du ska boka in ett UL, tror du skulle må mycket bättre bara av att få se liten! Kramis!

Speck: Jag tänker ta med mig den kudden jag har hemma till BM och se vad hon säger, anars kör jag på de jag har hemma och byter sedan till IKEAs kudde när de börjar vända sig. (Hinner säkert ångra mig 20 ggr till om jag känner mig rätt)

Jis: Varit in och kollat minimundus, men som sagt, ska kolla om de jag har hemma duger i första hand.

maria liam: Krya på dig, vännen. Du måste ta hand om dig!!!!! Hoppas din man lyssnar på din pappa nu, han måste hjälpa till, eller egentligen, hjälpa till, det är ju hans son också, han ska vara pappa! Kram!

• Najje79

Jis: Jag tyckte den var fin.  Huvudsaken är att du trivs med den och inte får ont.

Kelsson: Hur gick rotfyllningen? När ska du fixa kronan. Åh vad härligt med besök från mamma och vad roligt att hon ska få träffa sitt barnbarn för första gången.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011