kattm skrev 2012-01-09 13:24:18 följande:
Dealiy, min mage är ju lite speciell redan från början, men jag har nog upplevt alla varianter under den här graviditeten. Jag har IBS och oftast väldigt lös mage som ogravid. I början och vid mitten av graviditeten gick jag på toa i snitt 4-5 gånger om dagen (nr 2 alltså, sedan behövde jag kissa däremellan, så det känns som att jag gått en gång i timmen ibland), trots järntabletter. Nu har jag istället börjat bli lite hård i magen, så jag har börjat med inolaxol två gånger om dagen sedan en halv vecka tillbaka. Att vara hård i magen är nästan okänd mark för mig.
Fast jag går fortfarande på toa mer än en gång om dagen, dock inte riktigt lika ofta som tidigare. Men jag tror nog att dina ändrade toavanor hänger ihop med graviditeten. Dels påverkar ju alla hormoner tarmrörelserna, dels trycker bebisen på.
Ja precis. =) Mannen min sa de samma !! :) Bajsar gärna, men flera ggr om dagen haha
Kelsson1 skrev 2012-01-09 13:18:19 följande:
Dealiy: Vi har också en Emmaljunga o är väldigt nöjda med den, bebis somnar omgående när man lägger ner henne där och kör iväg
Det kommer säkert att gå bra med katt o bebis, har ju fungerat för många andra före dig så varför skulle det inte fungera bra för er?
Najje: Vår vovve har bara varit fram o nosat ett par gånger, hon bryr sig inte värst
. Fungerar väldigt bra med promenader när man har både vovve och vagn med sig så vovven är så lugn.
Jordgubbe: Förstår inte varför alla ska skrämma upp en inför förlossning. Alla vet väl att det kommer att göra ont, varför trycka upp det i ansiktet på en som har första förlossningen framför sig. Det jag kan säga för att trösta är att man glömmmer bort hur ont det gjorde rätt fort, redan nu efter en månad skulle jag vara redo för att gå igenom det igen
(även om jag vet att det kommer att göra ont även andra gången).
Håller tummarna för RUL även om det inte behövs
Jis: Samma här, efter att Jenni låtit bli att bajsa över en vecka så är vi överlyckliga över varje bajsblöja hon producerar
Ego: Har inte fått sova mycket, Jenni tycker att hon ska få sova med bröstvårtan mellan läpparna (hon suger inte) och då är det totalt omöjligt för mig att sova utan att bröstet ramlar ut ur munnen på henne och då blir det till skrik...
När jag inte fick sova så klädde vi på oss o gick på en promenad med vovven, så nu ligger hon snällt o sover på balkongen. Får se hur länge hon gör det, sedan är det att sätta sig i soffan med henne o amma igen
Ja den är så fin med! ska ha nitron PP Black :) Kollat lite på city cross capri me. =) men lutar nog åt nitro då vi gillar hjulen mer :)
Jag hoppas de kommer funka fint :) jo för att Han är som en bebis för mej alla redan, och sen har jag en mamma som fick tyvärr avliva sin misse när jag kom, ( Katten blev helt knäpp) morra o fräste emot dem och va allmänt avis. :/ Men hoppas de kommer funka! Sen är min lilla katt JÄTTE nyfiken med. =) Haha så får nog o göra ;)
testat ditt lillfinger ?? Hon kanske gillar de? vet att vissa bebisar tycker om de med :)