• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Vickan: Nää precis, det är som med amningen, vissa dagar går de jättebra, andra dagar inte. Men man får va glad för de dagar som funkar bra Skrattande

Dealy: I denna tråden är vi nog fler som blött i början på grav än de som inte har de,, de e jättevanligt. För mig var det livmodertappen som va lite ömtålig så jag blödde efter jag burit så jag fick bär-förbud väldigt tidigt i grav. 
  • skatten12

Jag hoppas ni har rätt :( ännu har dem inte ringt så jag antar
    Dem inte gör de heller :( skulle ringa innan kl ett isåfall :( inga mer bruna . Tyckte Jsg såg ljus rosa i toan i morse men Han aldrig se riktigt. Sen var de ljus bruna

• kattm

Jag gjorde KUB enbart för att få ultraljudet, så jag håller med dig, tredjemaj. Det är nog många som gör som jag. Sedan ville min man veta risken för kromosomavvikelser. Jag är så lättad över att det blev låg risk, så att vi slipper ta den diskussionen (jag skulle inte vilja göra fostervattenprov eller ta bort ett DS-barn, medan min man nog hade velat det). Vi bestämde oss innan vi gjorde KUB att vi bara skulle gå vidare med fostervattenprov om risken för kromosomavvikelse var betydligt högre än risken för missfall vid provet (alltså högre risk än 1:100, fast man blir erbjuden readn vid 1:200).

Najje, var bor du? Om du bor i Stockholmsområdet kan du boka privat UL i Liljeholmen (tror att de heter ultraljudsbarmorskorna eller något liknande). Men försök få det via BM först. Vi fick ett i v7 trots att jag blev gravid spontant, just på grund av vår bakgrund.

Vickan, jag tycker också att det låter jättefint. Hoppas att ni får en superlyckad dag!

• Najje79

cattm: Jag bor på andra sidan, nära Göteborg. Men om det finns i Stockholm borde det väl finnas något liknande i Göteborg kan jag tycka. Men jag försöker genom BM först. Tack för tipset!

• anderska

Hej flickor. Då var resan bokad och det blir turkiet nästa lördag. Hoppas flyget kommer gå bra, är faktiskt lite nervös för att det ska kännas obehagligt imagen. Någon som flugit, känns de konstigt?? Vet ni vad som gäller vid solning, ska man lägga en handduk på magen för att skydda bebis från sol eller behöver jag inte täcka magen alls? Hoppas det blir en toppen semester och att man verkligen kan slappna av och njuta =) 

• Najje79

anderska: Härligt! Vart i Turkiet åker ni? Blir ni borta en vecka? Jag kan inte det där med solning, men man ska väl inte bli för varm (jag tänker på ingen bastu eller badtunna etc), så du ska väl kanske inte ligga och pressa i timmar... men jag vet inte 100.

• Jis

Anderska: jag flög när jag var i vecka 19 tror jag det var. det gick bra. Inget konstigt alls. Jag ska flyga p måndag och onsdag, iof bara till Gotland men ändå, då är jag i vecka 27 Det blir sista gången, avbokade en jobbresa till Lonon då jag skulle varit i vecka 31. Inte för att jag är rädd att föda eller så utan för att jag är grymt rädd för att flyga å nu överför jag alla mina känslor till F å det känns inte ok att han ska få dela min ångest å panik...

Shit va fi spjälsängen blev, den är som ny!

en annan fråga, alltså, jag har mina vanliga trosor fortfarande, men känner att det börjar bli lite små (framförallt så dras dom upp mot ljumskarna = skavsår delux). vart har ni köpt bra å sköna mamma-pantisar? 

• skatten12

Nu är allt borta ! Skönt! Kanske jag kan andas ut lite . Dr tyckte de var för tidigt med ett vul. v 6 5+0 men jag förstår honom på ett sett också. Fasten jag gärna hade
    Åkt upp . Men för ingen nytta så.? Kanske bara bli ledsen i onödan . Skall ringa min klinik på måndag o be att
    Få komma dit . Är så Orad o nervös så hon förstår nog de ! Då kanske man vågar ett vul? Kanske är för tidigt då också ?

Jag hade haft solfaktor och döljt
    Magen så de inte blir för varmt !:) mysigt med resa :)

Oh vad kul att den blev bra Jis :)

• Vickan I
    najje - Nej Alvin får kläs i ngt annat fint. Han skulle vägra ha ngt som en kostym på sig då han skulle klaga att det var obehagligt . Han köper bara byxor med mudd i midjan nu haha.

Tack cattm    

Anderska - Härligt med semester. Har också flugit som gravid, med både sonen förra gången och i denna grav och inga konstigheter. Tänk bara på stödstrumpor på, inta vätska och vicka på tårna då och då/upp och gå lite. Jag har fått sagt till mig att det långt innan blir för varmt för dig som gravid, så att du vill ur solen innan bebis i närheten tar skada. Men man kanske inte vill ligga och pressa för det. Men man har ofta lättare att få fula pigmentfläckar som gravid så därför ska man också akta sig lite för solen.

Jis - Vad roligt att sängen blev fin . Jag använder vanliga boxertrosor fast i större strl. De ser iofs precis ut som mammatrosorna från hm. 

dealiy - Skönt att det redan slutat. Det bådar ju mkt gott . Ingen fara det där ska du se.    
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011