• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Speck - vi gav napp då sonen också ville amma/snutta HELA tiden och vilken befrielse. Amningen påverkades inte av det för oss. Gör det som känns bäst för DIG, råd är bra men när man får höra olika från alla så får man gå till sig själv främst. Finns inga rätt och fel här. Det som känns bäst för dig är rätt :).

• vinterbebis12

har varit lite off så har säkert missat viktiga grejer nu men kommenterar lite som jag snappat upp:

Speck- det är väl helt normalt att man ser gravid ut ett bra tag efter förlossning och Loke är väl bara 2 veckor?!!

Anderska - så mysig present. Vilken grej. Själv fick jag blommor av min man idag och blev jätteglad för det. 

Strössel - ha det så mysigt på Öland! 

Jis - fin tröja! Jag har fått klädpanik och måste shoppa. Har inte hittat några bra jeans även om jag varit på både H&M och Proud. Tydligen har Vero Moda mammakläder numera. Någon som provat

Viksan- betyder cravings att du slipper illamående? Skönt isåfall

Lillstintis och Najje - jag är också orolig av mig men man får tänka positivt. Klart det ska gå bra för oss! Blir dock lite avis på mina vänner som meddelar veckan efter de plussat att de ska ha barn och är helt öppna med det från början. Inte en tanke på att något skulle gå dåligt eller så. Vi får lära oss av dem för det går ju faktiskt bra för de allra flesta. Stor kram

Egp - mycket sparkar här. Så mysigt!

• vinterbebis12

förresten - någon som kan tipsa om bra ställe att köpa gravidbälte till bilen på? Antingen i butik i Stockholm eller på nätet. Tack på förhand Solig

• Vickan I
    vinterbebis12 skrev 2011-09-02 20:13:13 följande:
    tack snälla! Hur mår du i kroppen nu? Länge sen jag hörde någon uppdatering om din höft men det kanske jag bara har missat?

Så lite så. Jodå det rullar på. Vissa dagar bättre än andra. Allt avvaktas till efter förlossningen så får vi se då om det blir bättre av sig självt eller om operation behövs. Börjar bara oroa mig för hur jag ska kunna få ut en bebis med den smärtan, men det planeras ev igångsättning så att man kan styra det hela bättre med smärtlindring, men vet inte. Får se om läkarna på mvc och spec.mvc tycker lika eller ej.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • vinterbebis12
    Vickan I skrev 2011-09-02 20:34:00 följande:
    Så lite så. Jodå det rullar på. Vissa dagar bättre än andra. Allt avvaktas till efter förlossningen så får vi se då om det blir bättre av sig självt eller om operation behövs. Börjar bara oroa mig för hur jag ska kunna få ut en bebis med den smärtan, men det planeras ev igångsättning så att man kan styra det hela bättre med smärtlindring, men vet inte. Får se om läkarna på mvc och spec.mvc tycker lika eller ej.
    Tur att det inte är så många månader kvar (mindre än två eller hur?!). Vill du bli igångsatt? Kan tänka mig att det vore skönt att slippa gå över tiden. Kram
  • Vickan I
    vinterbebis12 skrev 2011-09-02 21:31:17 följande:
    Tur att det inte är så många månader kvar (mindre än två eller hur?!). Vill du bli igångsatt? Kan tänka mig att det vore skönt att slippa gå över tiden. Kram
    Ja det är väl ungefär två månader kvar, sex veckor OM jag ska bli igångsatt. Vet inte vad jag vill faktiskt. Hört en hel del negativt om att bli igångsatt, men även positiva saker där det gått jättebra. Nej gå över känns inte kul att göra iaf. Men vi får se vad som bestäms. Svårt när man inte själv vet vad man vill och samtidigt försöka tala för sin sak...Men allt är bra med dig iaf hoppas jag? Härligt med mycket sparkar ....så länge det inte är på urinblåsan...
  • Luella

Vickan, tack för tipset om rabatten på Alewalds. Det blev ingen Isbjörn men ett par Vikingvinterstövlar och det känns bra att ha dom inköpta för ett lägre pris. Vi hade Viking förra året och dom var kanon.

Jag fick samtal från läkaren på MVC idag. Provsvaren hade kommit där dom kollade järnvärdet samt produktionen i sköldkörteln. Järnvärdet var lågt men ändå inte katastrof-lågt. Däremot var ett av sköldkörtel-värdena lite lägre än normalt och läkaren sa att det är förmodligen därför jag är så himla trött hela tiden. Så nu har jag fått Levaxin utskrivet som jag ska ta en om dagen så blir det nya prover om 1 månad. Hoppas hoppas att det är svaret på mina problem och att jag kommer bli pigg och glad resten av graviditeten.

Imorgon ska vi på bröllop så jag får passa på att önska en trevlig helg!

• Vickan I

Karmosin - Men så bra. Vi var också nöjda med Viking förra vintern. Åh hoppas de hittat svaret nu då så att du kan få må lite bättre och bli piggare . Ha så trevligt på bröllopet, nästa lördag blir jag fru också .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011