• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Najje79

Tack alla för stöttande och peppande svar! Jag har haft molvärk och ilningar i magen hela dagen och brösten är superömma och har ett lätt illamående hela tiden, så det känns väldigt bra!!

En annan fråga till er veteraner: Jag ska på VUL i v 8, men om (när) jag vill ha fler VUL hur gör jag då. Jag kommer aldrig klara mig till RUL utan att se att allt är ok! Ringer man gynmottagningen eller kan man gå privat, är det nån som vet?

• Vickan I

Najje - Börja med att höra med din bm (när du skriver in dig på en mvc) om de kan hjälpa dig med att få ett VUL/UL. Det fick jag med sonen förra gången på den mvc där jag var inskriven. Annars kan du boka in privat, men ring i tid då det ofta är väntetid.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • vinterbebis12
    Vickan I skrev 2011-09-02 21:51:36 följande:
    Karmosin - Men så bra. Vi var också nöjda med Viking förra vintern. Åh hoppas de hittat svaret nu då så att du kan få må lite bättre och bli piggare . Ha så trevligt på bröllopet, nästa lördag blir jag fru också .
    Just det - bröllop! Hur gick det med klänning? 6 veckor kvar låter helt fantastiskt, jag vill att tiden ska flyga fram till januari.

Karmosin - ha så trevligt på bröllop!

Najje- vi fick UL i v 12 även om vi inte ville göra KUB. Vår BM är väldigt förstående för att vi har en extra oro iom IVF. Klart ni också ska få ett UL i v 12.
  • Najje79

Vickan: tack för svar, det ska jag göra! Ska du gifta dig???? GRATTIS!!! Åh vad roligt!

tredjjemaj: Då ska jag absolut be om extra UL, vad skönt att höra att ni fick det. Gjorde ni inte KUB?

• Vickan I
    vinterbebis12 skrev 2011-09-02 22:01:05 följande:
    Just det - bröllop! Hur gick det med klänning? 6 veckor kvar låter helt fantastiskt, jag vill att tiden ska flyga fram till januari.

ja jag förstår att du längtar till januari . Jo först hade jag hittat en fin klänning (ej mammakläning) som jag ville ha och köpte. Men den började kännas lite trång för en tid sedan och jag höll då igen på ätandet lite i två veckor för jag tänkte att jag skulle komma i den, men var såååååå tråkigt så då köpte jag en annan klänning istället. En benvit festklänning från mamalicious och en ytterkappa till, så jag kunde fortsätta äta i stora lass hahaha.
  • Vickan I
    Najje79 skrev 2011-09-02 22:04:31 följande:
    Vickan: tack för svar, det ska jag göra! Ska du gifta dig???? GRATTIS!!! Åh vad roligt!

Tack, ja nästa lördag . Men vi kör lilla varianten med bara närmsta/närmaste (vad heter det?) familjen.
  • Najje79
    Vickan I skrev 2011-09-02 22:19:21 följande:
    Tack, ja nästa lördag . Men vi kör lilla varianten med bara närmsta/närmaste (vad heter det?) familjen.
    Åh vad mysigt! Vilken vacker brud du kommer vara med bebismage! Grattis igen!
  • Vickan I
    Najje79 skrev 2011-09-02 22:22:27 följande:
    Åh vad mysigt! Vilken vacker brud du kommer vara med bebismage! Grattis igen!

Vad snäll du är, ser framför mig hur jag kommer stå där som en klyscha (mer eller mindre höggravid och en snorig tvååring hängande i klänningen ) . Men ska bli jättekul. Undra om jag får på mig ringen ens....blir kanske lillfingret och sedan runt halsen till en början.
  • vinterbebis12

Vickan - kan du visa bild på klänningen? Låter fint och som Najje säger blir det extra fint med magen {#emotions_dlg.flower}

Najje - nej vi gjorde inget KUB. Hade tänkt göra det men pga missfallsrisken ville vi absolut inte gå vidare med fostervattensprov om vi hade fått hög risk för DS.  Vi diskuterade saken med vår BM som sa att hon inte hört talas om någon som fått hög risk men inte gått vidare med fostervattensprov och då bestämde vi oss för att inte ens göra KUB. Tror dessutom inte att vi hade valt abort av ett DS-barn så det fanns egentligen ingen poäng. Nu blev det så att BM vid ultraljudet såg att nackspalten var tunn och fin och informerade oss om det så vi fick ändå en indikation på resultatet som hon sa var 80 % säkert mot KUB som är 90 %. KUB är ju nackspalt + kvinnans ålder + blodprov så egentligen fattas bara blodprov för KUB.Tror faktiskt att en del gör KUB för att få se bebisen innan v 18 och tycker alla borde erbjudas ett UL oavsett. Hade nog förresten valt UL i v 13 (när 12 veckor har gått) men vi gjorde lite tidigare då vi skulle på semester i v 13.

När får ni göra VUL? Du mår lite illa sa du? Har du kollat BF här på familjeliv? Så glad för er Hjärta

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011