Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

jordgubbe: Jag blev sjukskriven i v 20 för foglossning, men precis som Aurora skriver så är det väldigt viktigt hur läkaren skriver i sjukintyget. Min läkare fick komplettera till försäkringskassan eftersom han inte hade beskrivit utförligt nog varför jag inte klarade av att jobba.

Speck: Ja, det är en härlig känsla! Vi väntar lite med att montera upp dem eftersom jag inte vill ha katterna liggandes där, de kommer ju tro att vi har köpt sängarna till dem! Glad

• Najje79

Lulis: Stort, varmt Grattis till lilla Elin! Vad underbart att ni äntligen har henne hos er! Blir så ledsen när jag läser om er förlossning. Det får verkligen inte gå till så. Bra att ni skaprata om det, men jag tycker faktiskt att en anmälning av läkaren är på sin plats, hur kan han ordinera mer cytotec utan att träffa dig och undersöka dig? Massor av kramar till dig!

Ego: Var hos barnmorskan idag. Nu har jag gått upp 4,4 kg allt som allt (dvs 800 g upp på drygt 3 veckor). SF måttet låg på 36 (sist låg det på 32) Hb hade gått upp från 109 till 113, vilket känns bra.
    Min tjurskalliga son som ligger till vänster ville inte få sina hjärtljud lyssnade på utan krånglade (som han alltid gör vid UL, vänder ryggen till och sparkar och krånglar Hjärta) medan hans bror älskar all uppmärksamhet, undrar om de kommer ha de egenskaperna när de kommer ut också  Obestämd.

• Najje79

söte: Ursch! Krya på dig vännen!

Kelsson: Ja, det är lite roligt! Tråkigt att du har fått problem med fogarna, hoppas det går över snabbt, tänk på hur du står och går, kanske du ändå skulle skaffa ett bälte så att det inte blir värre?

• Najje79
    Jordgubbe1 skrev 2012-02-27 21:02:18 följande:
    Najje: Var köpte du ditt bälte? Är det mjukt så du kan sitta ner med det? Mitt är stelt och grått och mycket obekvämt. Måste hitta ett annat...
    Jag fick mitt bälte utprovat på ortopeden. Jag kan inte sitta med det längre stunder eftersom bebisarna protesterar vilt då. Jag sätter mitt precis som kattm, lite högre i ryggen men så det ändå täcker höfterna och lågt över blygdbenet. Jag har det om vi ska gå lite längre sträckor (som tex när vi var på ikea)  eller när jag plockar i /ur diskmaskinen etc.

speck: hoppas maken och bebis kryar på sig och att du slipper magsjukan!
  • Najje79

Aurora: Stackare som är sjuk! Tycker det var jättegulligt av din man att vara hemma, det är ju meningen att man ska dela på föräldraskapet, tycker din man gjorde helt rätt.

massa: jag använder också nässpray, både mer och längre än vad man ska göra. Men jag fixar verkligen inte att vara täppt och särskilt inte på natten. Tror som de andra skriver att det försvinner efter graviditeten.

kasa: Att du orkar! Förstår att du är helstressad, hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart. Ta hand om dig. Kraam!

• Najje79

Tjejer: Vad har ni för nappflaskor? Jag köpte två MAM flaskor igår på apoteket, men det kanske finns bättre? Jag köpte de minsta (160), hur mycket ersättning brukar ni ge (jag hoppas ju på att kunna amma, men vi kommer med säkerhet behöva ge ersättning också)?

Vad för salva kan ni rekommendera till bröstvårtorna? Bra amningsbh:ar?  vad mer behöver man tänka på? Känner att det verkligen börjar närma sig och vill förbereda det jag kan. Komer inte köpa en massa saker, men det praktiska vill jag gärna få köpt.

• Najje79

maria liam: Tack för svar. Ja då borde ju 160 ml räcka till en nyfödd om de ammar också. Fast amningen är inget jag tar för givet faktiskt. Köper man ersättning i vanlig mataffär? Jag känner mig helt lost!

• Najje79

Jis: Tack för svar! Jag köpte även extra "nappar" som man även kan ha på bröstvårtorna när man ammar, har du testat dem? Vi kommer nog också köpa pulver, blir väldigt dyrt att köpa färdigt när det går åt dubbelt så mycket. Gör ni färdigt flaskor och har i klen och bara värmer på natten eller kan man inte göra så?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011