-
Stor kram till dig också!Kelsson1 skrev 2013-03-28 16:23:13 följande:Sunseed: Stor Kram!
-
Heja dig! Ni fixar det!7879 skrev 2013-03-28 20:32:16 följande:Åh vad glad jag blir över att ni bryr er och stöttar mig. Idag har vi börjat prata, men det finns mycket att prata om har vi insett så får se om vi kan fixa barnvakt och ta oss i kragen att prata ut. Mycket handlar om hans humör, men sedan finns det andra saker som träning, hushållssysslor m.m. Gloxi! Vad härligt det låter med en Thailand resa!, Sunseed, Hampus är ett fint namn! Återigen tack för era fina ord! Det värmer och ger mig mod att prata.
-
Tack!Gloxi skrev 2013-03-28 21:39:16 följande:Sunseed, tack! Gulligt namn. Förstår att du längtar. Du har en helt underbar tid framför dig.
-
Det är lugna puckar! Boar för fullt här hemma.Gloxi skrev 2013-04-02 16:09:45 följande:Sun, såg nu att du har skrivit i den andra tråden, så lugna puckar.
-
Och så läser jag och lär vad ni skriver om här, men jag har ju inte så mycket att tillföra angående sömn. Däremot suger jag åt mig som en tvättsvamp.
-
En fråga till er som är lite mer framöver än vad jag är. Alltså ni har gått igenom det här som jag är mitt i.
Kände ni ökad nedstämdhet i slutet? Jag är i vecka 33+2 nu och har varit riktigt grinig och deppig. Nu är det givetvis så att min långvariga sjukdom kan vara en förklaring eftersom jag är mer eller mindre instängd hemma sedan 1,5 månad. Jag har försökt vara ute lite men hela kroppen verkar nedsatt så jag börjar hosta som en galning. Så självklart påverkar det mitt mående att jag känner mig inspärrad och missnöjd. Man letar liksom saker att städa och väggarna kryper inpå.
Men rent allmänt. Har ni känt av lite mer nedstämdhet eller andra känslor i slutet? Brukade det variera eller höll det i sig hela vägen i så fall? -
Tack för svaret Najje. Det låter betryggande att jag är fullt normal och att det går över.Najje79 skrev 2013-04-03 18:53:38 följande:Sunseed: precis så var de för mig. Jag hade en fruktansvärd foglossning som gjorde mig väldigt isolerad (det var halt, bilen var sönder, jag var tvungen att använda kryckor i perioder). Jag tror att det var runt v 30-31 som jag fick en svacka, jag var, precis som du beskriver det, nedstämd. Jag hade också då en väldig separationsångest från magen, ville vara gravid lääänge (men det gick över efter några veckor då magen sa pang och blev så stor att den liksom hängde mellan benen )
Det går över, mycket är säkert hormoner, men det gör ju inte känslorna mindre riktiga för det.
Kan ni försöka hitta på ngt kul du och din man, ngt du kan planera och se fram emot (bio, restaurang, etc)?
Kolla på roliga serier så du får skratta, ring en vän du inte pratat med på länge och snacka gamla minnen i flera timmar.... Men det viktiga är att det går över och snaaaaart är din bebis här -
Ska jag vara riktigt ärlig så det enda jag skulle vilja göra just nu är att åka ner på Bishop's, ta en stor, kall Staropramen och äta en gormbricka till. Men det ska jag ju såklart inte göra. Men det skulle sannerligen lätta upp stämningen lite känner jag. Idag har jag vrållängtat efter en kall öl - jag gillar tyvärr inte dom alkoholfria så jag har inte druckit öl sedan i augusti. Eller jo, jag har provsmakat några alkoholfria men tyckte det var blaskigt eller konstiga bismaker. Men EN kall öl just nu och deras gormbricka skulle göra mig som ett barn på julafton. Men, den tiden kommer när jag kan njuta av det.
Jag har såklart hellre bebisen i min mage och avstår - men längta får man göra! -
Ajdå. Nej, jag i ett serviceyrke just nu skulle heller inte vara så bra. Idag har jag i och för sig inte känt några aggressioner än, men dagen har ju bara börjat. Tänk hur man blir och är.Kelsson1 skrev 2013-04-04 08:55:59 följande:Sunseed: Jag var ruskigt irriterad mot slutet av graviditeten, inte alls bra när jag har serviceyrke . Till slut fick jag ringa till chefen o höra om jag inte fick gå hem lite tidigare än planerat
Jag längtade inte efter alkohol tvärtom hade jag svårt att dricka ens vin efter jag slutat amma
Egentligen blir jag lite illamående av tanken på alkohol, men ändå längtar jag efter en liten salongsberusning och gormbrickan. Det ihop liksom. hahaha -
Mums!! Men som jag skrev ovan, jag skulle säkert må illa bara av att doppa tungan. Det är nog den där fängelsekänslan som gör att rebellen i mig känner för att bara pysa en sväng.Najje79 skrev 2013-04-04 09:31:10 följande:Sunseed: Staropramen är goooott!! Bishops är bäääst
Haha, nä, det kan du ju inte göra men de har faktiskt en del ok alkofria alternativ. Jag drack alkofri öl under graviditeten och var också sugen på öl, tyckte just Staropramens alkofria var helt ok.