Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Nu har jag fått högt blodtryck också (det förklarar mitt illamående sista dagarna) så nu blir det tätare kontroller. Inget protein i urinet tack och lov. Solig Det var ju inte direkt någon räkmacka det här med att bli gravid och att vara gravid. Tur att vi har humorn kvar här hemma.

7879: Tack för tipset om massagen. Det ska kollas upp för eventuella framtida behov!

• Sunseed
    7879 skrev 2013-03-19 17:23:15 följande:
    Sunseed: Ja än så länge verkar det hjälpa min tjej. Det är bra med internet! Hoppas för din skull att det blir mer räkmacka när bebis kommer!
    Jajamen. Jag tänkte ta flytet lite senare. :)
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-03-19 18:30:35 följande:
    Sunseed: VILA så håller jag tummarna att du slipper protein i urinet. Mitt havandeskapsförgiftning började med protein i urinet, blodtrycket började stiga först under förlossningen (blev igångsatt just på grund av havandeskapsförgiftningen)

Ja nu får det vara nog! Vila vila vila. Vilken vecka blev du igångsatt.
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-03-20 08:21:04 följande:
    Sunseed: Blev igångsatt på BF
    Skit då. Jag tänkte att man kanske kunde be om en vecka tidigare om man har högt undertryck.
  • Sunseed
    Najje79 skrev 2013-03-20 15:09:09 följande:
    Sunseed: Shit, den här graviditeten kommer gå till historien. Helt underbart att du fortfarande har humöret uppe och humorn i behåll Vila nu som Kelsson säger! Kram!

7879: Kolikmassage hjälpte min Adrian också och bära, bära, bära!! Har ni bärsele? Han bodde i sin sele ett tag, men det hjälpte och var skönt för oss att ha båda händerna fria. Särskilt när jag var ensam på dagen och skulle ta hand om en bebis till
    Ja, det går till historien.

Superbra tips med kolikmassagen tycker jag. Vi har fått en Babybjörn och så har jag köpt en trikåsjal. Kul att höra att det hjälper. Jag har taskig rygg också och tror att det kan hjälpa att liten sitter på magen så att jag kan använda armarna normalt.

Det är suveränt att höra er berätta! 
  • Sunseed

En fråga till mina kloka vänner här inne. Jag försöker se framåt och blunda för nuet emellanåt (har redan packat skötväskan). Kyss 

Jo: Ska dom ligga hårt i vagnen dom små? Madrassen som är med vagnen är ju inte så mjuk. Ska man använda platt kudde eller ska dom ligga helt plant som små? Hur har ni bäddat i vagnen på våren/sommaren? Täcke? Tunn filt? Till vintern löser det sig av sig själv med åkpåse, men jag har inte riktigt klurat ut vad som är bäst under den varma årstiden. 

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-03-20 21:19:05 följande:
    Sunseed: Havandeskapsförgiftning är inte något man önskar sig . Var tvungen att äta blodtryckssänkande medicin efter förlossningen och fick ju inte åka hem på 5dagar...

Nej fy! Det betackar jag mig. Vi blir kvar i ca 3 dagar. Det räcker bra. :)
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2013-03-21 06:57:06 följande:
    Sunseed, usch vad jobbigt du verkar ha det. Hoppas allt släpper när lillen har kommit. Jag har en madrass i barnvagnen, som jag köpte på nätet. Istället för kudde (var noga med vad det är för kudde du har. Spädbarn skall inte ha kudde egentligen, så den måste vara specialanpassad) har jag en Surpreme Sleep mot platt huvud. Den går ner över kroppen och har sidokuddar så barnet håller sig på rygg. Ungens huvud är som det skall vara, så jag är jättenöjd.
    Kudden är köpt som babykudde till mina brorsbarn så den ska vara okej. :) Jag har googlat och googlat och läst på sedan igår kväll och den här är såpass platt men ändå mjuk så den blir nog perfekt.
  • Sunseed

Tack för alla tips om lammskinnsfäll. Jag la ut en förfrågan på Facebook om någon av mina vänner känner någon fårbonde och det har vällt in tips, så jag har gått från ett dyrt pris till nästan gratis snart. Jag väntar någon dag till så kanske det är någon som kastar ett på mig.

Gloxi: Tack för omtanken. Det är bara för mig att gilla läget. Men jag längtar väldigt efter lite vårsol för jag behöver ladda batterierna. Jag blir inte friskare av att sitta i mitt "fängelse" och inte kunna gå ut och sladda på isen. Läkaren förbjöd mig att gå ut och gå så länge det är is, trots att jag har broddar.

Kel: Bra tips där om axlarna på kudde också. På socialstyrelsens hemsida hittade jag en broschyr om just spädbarn och kuddar och så länge den är platt ska det vara helt okej som jag förstår det.
    www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/9566/2006-114-40_200611440.pdf

MissCat: Ja! Alla sätt är bra utom dom dåliga!  

7879: Jag förstår verkligen din känsla om instängdhet, och oftast är det ju då man inte blir att må så bra, så blir det lätt konflikter. Så nu får vi slå våra kloka huvuden ihop och kräva lite vårsol här! 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011