Törs knappt säga det men jag är inlagd igen på nya utredningar för lungorna. Men liten mår superduperfint och har fått mvg på alla undersökningar idag. Även jag är jättelättad för jag har fått prata av mig rejält med en läkare. Så en massa stenar har fallit från mina axlar.
Positivt i allt elände som händer med mina lungor är att livmodertappen är 5 cm så ingen förlossning på G. Moderkakan har flyttat på sig ännu mer och jag har perfekta flöden i navelsträngen. Liten övar lungorna för fullt (en sak dom tittar extra på som tyder på hur barnet mår) och han var så livlig i magen att hon hade svårt att få till flödeskontrollen. Hon nämnde också att jag inte ska ta på mig något vad gäller hans litenhet i växten. Här har dom upplevt att många IVF-barn är väldigt små, därför har dom alltid extra TUL på IVF-are.
Något fint läkaren sa som fick mig att fälla några tårar var dessa ord på ett ungefär:
"Du ska veta att vi lägger in allt extra och lite till på det här. Vi tar stor hänsyn till att det har tagit tid för dig att komma till punkten att äntligen bli gravid och att din ålder gör att du kanske inte har så många chanser. Vi lämnar verkligen inget åt slumpen varken nu eller på förlossningen. Vi vet att det här barnet är så efterlängtat".
Inte för att jag tror att dom struntar i icke-IVF:are, men dom tänker nog en gång extra vad gäller allting så att inget ska gå fel nu.
Så idag är det idel solsken.