• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Eileen1

Hej tjejer! Här vill jag vara medGlad
    Dealiy, jag ändrade ditt datum till 2012

Gravida 

Strössel - BF 21/10 
    Vickan I - BF 25/10 (induktion 10/10) 
    Karmosin - BF 4/11 
    Aurora79 - BF 14/11 
    Lillstintis - veBF 3/12
    Sputnik - BF 7/12   
    Kelsson  - BF 8/12 
    Eileen1-BF 16/12
    Jis - vecka 21 (20+4) 
    Kasa- BF 16/12  
    Tredjemaj - BF 21/1 2012 
    cattm - BF 5/3 2012
    Najje - BF april 2012
    Enya - BF maj 2012
    dealiy BF maj 2012
    nn81 - BF mars/april 2012

Bebisar här  

Speck -

• Vickan I
    Strössel - jag har också sammandragningar och värk flera ggr om dagen. Men inget illamående. Vem vet, din bebis kanske tittar ut innan min....men vid sista kollen var inte tappen el ngt påverkat va? Det låter ju bra i sådanafall, men jobbigt ha så ont för dig och så stress över lgh. inte så det ska vara, du ska ju njuta nu sista tiden. kram
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jis

Gravida

Strössel - BF 21/10
    Vickan I - BF 25/10 (induktion 10/10)
    Karmosin - BF 4/11
    Aurora79 - BF 14/11
    Lillstintis - veBF 3/12
    Sputnik - BF 7/12 
    Kelsson  - BF 8/12
    Eileen1-BF 16/12
    Jis - 10/12
    Kasa- BF 16/12 
    Tredjemaj - BF 21/1 2012
    cattm - BF 5/3 2012
    Najje - BF april 2012
    Enya - BF maj 2012
    dealiyBF maj 2012
    nn81 - BF mars/april 2012

Bebisar här 
    Speck -

• kasa01

Jis, när du får en stark sammandragning kommer du veta... De går inte omärkta förbi om man säger så.. hehe.. Känns mer konstigt är smärtsamt. Men pruttar däremot kan göra skit (!!!!) ont, jag hade en riktigt SKIT (eller prutt om man vill) dag igår. Det tryckte o spände överallt, från magmun till slutmål om man säger så. Kunde knappt äta ens, det känndes som hela kroppen var full med luft. Bättre idag tack o lov.

• strössel

Vickan l: Tappen var oförändrad och jag hoppas så att bebis vill vara kvar till den 21 oktober Glad ja min man kan springa iväg och köpa blöjor finns massor av affären inte alls långt ifrån BB sen fick jag fyra gratisblöjor i nåt paket  då har jag 9 blöjor till att börja med. Ja det är inte kul med stress, jag har slitit häcken av mig och lagt ut så mycket pengar på den här lägenheten och så kommer det folk och förstör då känns det som om man är på ruta ett igen. Längtar så tills vi kan köpa hus, men ingen av oss vill bo här utan på västkusten så vi får stå ut med lägenhet tills vi får nya jobb på kusten. Då får vi se om det blir en liten pojke Flört jag känner inte av några flick eller pojk vibbar så jag har ingen aning om vad jag får !

• Kelsson1

Vickan: Oooo JA känner mig extremt sexig! Pruttar jag med, tror dock inte att jag snarkar (kan dock ha fel) men som sagt börjat dräggla o känner mig som en gravid val när jag ska vända mig i sängen (maken har börjat vakna av det)...

Det är jobbigt att inte kunna sova, ser såååå fram emot helgen o försöka vila upp sig.

Strössel: Där ser man hur olika vi är . Jag (datornörd) hade blivit aldeles lyrisk över att få fiber indraget till lägenheten . Hoppas hyresvärden fixar till det de förstört! KRAM!

Kasa: Helt ok att skratta åt mina inlägg . Det är bara när man är mitt i eländet man har lättare att hålla sig för skratt. Efteråt kan jag också skratta åt mig själv .

Jis: SD hade jag inte heller haft för några veckor sedan. När den väl kom så känner du att hela magen blir hård. Så om du känner (trycker försiktigt) på din mage så känner du hur det ska kännas "normalt" då vet du skillnaden mot när SD kommer...

Eileen: VÄLKOMMEN! Vad glad jag blir när du vill vara med!

• Speck
    Karmosin: Jag har spjälsängen preciiiis brevid min säng så jag bara sätter mig upp så når jag honom. Aldrig jag hade orkat ha han i ett annat rum eller så... Framförallt inte inatt då han sen kl 1 vaknat 1-2ggr/tim. För att prutta, bajsa, kräkas, rapa, äta, bli klappad på....men jag fick sova nästan en timme mellan 8:45-9:37! 
  • Jis

Speck: Jag har sagt att spjälsängen ska stå kloss intill min sida av sängen, sen ska jag ta bort ena sidan så det är lätt att stoppa in handen och håva över det  lilla livet till mig när det är dags för amning

jag slår härmed fast att det var prutten helt enkelt, kände mig som du Kasa igår, uppblåst som en ballong..mindre roligt att sitta på jobb å vara på möten när man mest av allt bara vill ligga hemma i sina mjukisbrallor å prutta loss :)  

• Speck
    Strössel: Jag tror det är Libero som har blöjor som är 3-5kg? de köpte jag. eller var de pampers... iaf så gjorde jag. men sen så fick vi blöjor på BB, men dessutom 2 startväskor en från libero o en från pampers bl a som det var 1 blöjpkt i vardera så du kommer ju få 2 blöjpkt på bb också. de där startpaketen har väl alla BB.
  • Speck
    Jis skrev 2011-09-14 10:45:54 följande:
    när man mest av allt bara vill ligga hemma i sina mjukisbrallor å prutta loss :)  

Haha!

Vi har alla sidor på på spjälsängen, men de är mest för att ja orkar inte be maken ta bort en. men de är nog bättre för oss annars kanske katterna skulle bli frestade att gå upp i hans säng... 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011