Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Verkar som att det blir lätt att förhållandet påverkas av allt detta med ny bebis. Jag försöker att hålla tillbaka och inte styra för mkt, lätt hänt när man har haft barn sedan tidigare. Min man är så oerhört kritikkänslig att jag har lärt mig att låta bli. Men en gång vände han ryggen mot Gustav när han var på skötbordet, jätteläskigt.. Så då sa jag såklart till honom och t.o.m då blev han tjurig. Jag blev ganska förbannad eftersom jag måste kunna säga till när han gör ngt allvarligt som kan skada Gustav. Nu har han aldrig gjort då igen, så han tog väl det till sig, trots tjurandet. Och han har väl kommit in i säkerhetstänket mer nu. Har en liten teori om att vi tjejer ofta kanske är mer katastroftänkande, oroar oss för vad som kam hända - därför kanske killarna behöver öva lite mer innan säkerhetstänket kommer.

• Viksan07

Om de inte har ändrat på Kulturhuset sen jag hängde där så kan man ha med sig vagnarna på fiket. Det är i rum för barn där det är vagnparkering.

• Viksan07

Vinterbebis - stort grattis till liten flicka!!! Hoppas allt gått bra!

• Viksan07

Jag är flexibel med ställe och tid, tar bil och kan åka var som.

• Viksan07

Hej alla! Har inte varit inne så mkt på sistone, lite stressigt med två kids... Och Gustav har fått för sig att alltid sova i min famn på dagarna, så då är det lite svårt att skriva. ..... Ja, usch det där med ekonomin är ju ingen kul grej. Får ut 9 500 nu, tar sex dagar i veckan nu när elräkningen är hög. Sen blir det att överleva på 8000 kr. Men vi har också haft det skralt emellanåt, så vi har vanan inne att snåla :) har som tur är sparpengar att ta av när det tryter. ....

• Viksan07

Ska vi ta Kulturhuset kanske - om vi inte kommer på ngt bättre ställe? Störst chans att få plats där kanske? Eller vad tycker ni?

• Viksan07

Jag kan gärna träffas hos dig Vickan :) Om vi tar Kulturhuset så röstar jag också för 11. Om några inte kan komma till kl 11 så kan de ju komma senare, men då håller ju några av oss bord :)

• Viksan07

Vinterbebis: det kan vara sådär de första veckorna, innan kroppen ställer in sig rätt med amningen. Jag fick bröstinflammation flera ggr pga att det var så ojämn mängd.. Flödade till och stockade sig, sedan ingenting, och bebisen var hungrig. Så det är nog bara att stå ut lite, till att mjölkmängden stabiliseras. Grattis igen till lilla bebisen!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011