Inlägg från: skatten12 |Visa alla inlägg
  • skatten12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Barnmorskan om en stund! Trycker neråt och strålar lite i "underlivet " får se vad hon säger om de ! Annars mår jag fiiiint!!

• skatten12
    kattm skrev 2012-03-05 12:14:52 följande:
    Najje, det var alltså slemproppen. Hoppas att tvillingarna trivs så bra i din mage att de stannar kvar där några veckor till. Förstår att din man är nervös, det är min också. Jag tyckte att "Att föda" var jättebra.

Skatten, för mig började det trycka neråt och stråla i underlivet i samband med att Sprattel fixerades. Det kanske är samma för dig?

Ego: Nu ska jag strax iväg till barnmorskan. Ska bli spännande att se hur mycket jag gått upp i vikt och vad jag har för sf-mått, för båda har nog ökat en hel del sedan senaste besöket. BF imorgon, men det känns inte som att något är på gång. Ikväll ska vi packa bb-väskan, det börjar nog bli dags för det...
    Fixerad kan man ju kalla de,. Djupt fixerad och känner bara halva huvudet ?? Sammandragningar hos bm med, ska kontakt sjukhuset om de blir tätare! Hm. tänk om den är på väg ut??
  • skatten12

NAjje min är djupt fixerad och sparkar på :) är för tillfället på förlossningen för kontroll pgr sammandragningar ! Ring du :) bättre 1 gång för mkt än för lite :)

• skatten12
    Enya70 skrev 2012-03-05 22:22:54 följande:
    Vad skönt Skatten. Pass på att vila nu!
    Ja det ska jag göra! Tack Hjärta
    Najje79 skrev 2012-03-05 22:49:45 följande:
    Hej tjejer!
    Nu är jag hemma igen, inga bebisar den här gången. Tvilling 1 är fixerad och livmodertappen är uppmjukad men inte öppnad ännu. Fick bricanyl för att stoppa värkarna och fick ligga kvar några timmar. Allt såg bra ut och jag fick välja om jag ville ligga kvar eller åka hem. Värkarna hade avtagit och jag hade inga sammandragningar alls efter bricanylen så vi valde att åka hem. Läkaren hoppades på att de ska stanna kvar några veckor till, livmoderhalsen är 2,5 cm så det är ingen fara än så länge, men värkarna kan påskynda förloppet. Så nu är det väl bara att ta det lugnt och känna efter.

Jag är glad att jag ringde och åkte in, tack för stöttning och goda råd fina ni Hjärta KRAM!

skatten: Hur gick det för dig?

orkidee: V 17 redan! Vad tiden går snabbt!!

Jordgubbe: Stackare att ha så ont! Men bra med massage och vattengympa. Annars är det nog egentligen bara vila som gäller.
    Skönt Najje, Jo de är bra! Jag ska vila mej mer, och inte grejja för mkt =) Så blir de nog bra. =) Ja VBåra små får vara kvar iaf 5 v till :) Dina kan ju inte va så stora nu i med dem är två heller!?? Goare att dem äter på sej så de är lugnt sen =) Mys! Tänk att vi snart är Mammor!! Härligt!!

Vi får ligga och kolla film läsa och njuta av våra bebisar Najje ! :)

Tack ni som frågat hur de går :) kram
  • skatten12

Vickan: Jis har rätt, sen är du inte bra på att vara mamma hungrig ledsen och stressad ;( har du ingen som kan komma och hjälpa dig? Nån familjemedlem eller nära vän.? Hjälper gubben dig på
    Kvällen??

Jis du verkar va en pingla!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011