Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck - han är verkligen helt underbart söt .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Dealiy och Lindis - Tänker på er och det kommer gå toppenbra allting . Helt säker.

• Vickan I
    Jis skrev 2011-09-22 08:38:45 följande:
    Altså det där med magsytorlek, jag umgås nu med 28 andra tjejer/damer/kvinnor whatever...å alla säger att jag har så liiiiten mage, är det verkligen bara 11 veckor kvar...Nu blir jag ju nojjig öve det, fast att jag vet att jag ligger mitt på kurvan hos BM. Att man aldrig kan vara nöjd å att folk aldrig kan låta bli att säga det dom tänker på...

Ja så jag har det också, men eftersom vi går på TUL (visst gjorde du det med) och de där kan se att allt är ok så ska vi inte lyssna. Var på jobbet igår och lämnade sjukskrivningspapper och fick höra av en kollega "men så liiiiiiten du är, en vän till mig var liten som du och det visade sig att bebisen hade för lite fostervatten och var nääääääära att dööööööööö" och så spärrade hon upp ögonen och stirrade på mig. Vad fan liksom!!!??? Hur tänker man då?

Apropå onödiga saker som folk säger, svärmor *suckar* och jag pratade om bebisen och jag berättade om att det verkar bli igångsättning den 10 okt om inget ändras. Igångsättning säger hon då och fortsätter, det fungerade inte på mig alls, var hemskt. Ehhhh ok, tack för info...fortsätter förklara varför och för att kunna få EDA osv och då säger hon, "EDA. ja det fungerade inte alls heller, plågsamt dock". MEN HALLÅ liksom, behöver inte höra sådant. VET att det inte alltid fungerar bra och kan bli komplikationer. Räcker så, behöver inte höra om specifika fall, om det inte är bra historier .  
  • Vickan I
    kasa01 skrev 2011-09-22 09:37:35 följande:
    Vickan, tja vad ska man säga... vissa verkar helt enkelt sakna vanligt sunt förnuft. Tänk så här i stället, Sverige har en av de absolut högsta siffrorna på lyckade förlossningar, minimalt m barn som kommer till skada under förlossning. KRAM!

Tack vännen . Ja man utgår ifrån att ingen menar ngt illa med vad de säger, utan bara är osmidiga/klantiga/saknar sunt förnuft, men ibland börjar man ändå undra...
  • Vickan I
    skatten12 skrev 2011-09-22 09:51:39 följande:
    Allt kanon bra ! 12
    Mm O hjärtat picka picka på :)
    Fick lyssna på
    Hjärtljuden ! Herregud vad underbart
    ! Tårarna kom Kan jag säga
    Lycklig !!!

Underbart . Stort grattis, hoppas du kan slappana av och njuta lite nu.
  • Vickan I

Stort grattis till dig med Lindis, underbara nyheter .

• Vickan I

Eileen - Men gud så obehagligt när någon kladdar på magen när man är naken!!! En del har verkligen inga gränser, helt galet. Har klarat mig bra, men är som att fok inte vågar på samma sätt när magen är liten.

Aurora - ja men förbered dig lite på vad du ska säga om ngn ringer då så du själv kan motivera bättre än läkaren. Just bara foglossning räcker inte alltid utan läkaren ska ju skriva varför foglossningen gör att du inte kan arbeta också. Sedan får ju läkaren annars komplettera med uppgifter om det skulle bli krångel, stå på dig om det behövs. När det gäller 50% så är ju chansen större att det går igenom iaf. 

• Vickan I
    Kelsson - En liten magbild ju , vad roligt, fin med fin klänning. Igår drack jag mitt te. Jag gillar ju inte te (eller ngt som ska drickas varmt öht), men tyckte inte detta smakade värre än annat te haha. Inte hö iaf. Kommer nog gå ner, men inte så kul att dricka tre (större) koppar om dagen av det (tror det var så mkt man skulle ha). Men OM det kan hjälpa så värt det...

dealiy - Hehehe fast lite så känner man faktiskt ibland när man har barn och lyssnar på andra som inte har  . En del är så himla säkra på hur det kommer bli med att deras barn ska ABSOLUT alltid äta upp maten, de ska sovas i egen säng från början, blöjfria senast vid två år och hundra andra säkra saker. Då blir man lite "vänta och se" med ett litet leende ibland, då de kan få det att låta så enkelt. "Bara uppfostra".....jomenvisstseru . Jag tänkte säkert likadant innan, ex om barn som skrek i mataffären. "Hemska barn, uppfostra dem typ", men sedan fick man barn själv och det slog mig att det är dem som "uppfostras" (hatar förresten det ordet) som skriker i affären och man kollar lite medlidsamt istället för hatiskt och tackar lyckliga stjärnan att det inte är ens eget barn !
  • Vickan I
    Strössel - Men usch då vad jobbigt och vilken tråkig reaktion från din mamma . Hoppas det löser sig på ngt bra sätt. Stor kram och självklart kommer du bli en stöttande toppenmamma .
  • Vickan I
    Kelsson - På nätet, vissa hälsokostaffärer eller teaffärer. Men kolla så det blir rätt, för när mamma letade så försökte flera "lura" på henne vanligt hallonte och sade att det var samma sak. Men det är bladen man vill åt. Vet ej vart min mamma köpte, men står "bönor och blad" på lösviktspåsen.

Usch mår fortfarande dåligt efter en hemsk dröm inatt. Drömde att min mamma badade Alvin och så kom hon ut och sade att han badar på därinne själv och jag typ ok och så inget med det. Senare skulle jag gå på toaletten och går in och ser Alvin i badbaljan och tänker "vad konstigt det ser ut" och kollar närmare och då har han bara ögonen öppna och över ytan och näsan och munnen under. Jag sliter tag i honom och han är likstel och död och jag bara skriker...så vaknar jag och storbölar och har en massa sammandragningar och mannen är bortrest så jag är ensam och springer hulkande in till sonens säng och kramar stackarn så han gnyr irriterat i sömnen. Fy alltså, varför drömmer man sådant här, skulle ju aldrig lämna honom ensam i badet.    
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011