• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • skatten12

nn 81: Smällt tanken lite.. Herregud asså! de är ju helt otroligt!! håller med Kasa01!! Stort grattis igen !

• Vickan I
    Strössel - Ja vi åkte dit och så frågade jag om man var tvungen att ringa innan eller om vi kunde hämta vagnen nu när vi var där. "Ja om ni sätter ihop den själva så kan ni få den nu" fick vi till svar då, så vi fick den i två kartonger på en pirra istället. Inte så mkt sätta ihop heller. På med hjulen, spänna upp liggdelen (pinnar i), på med sufflett och några andra småsaker och klart . Det var ståbrädan som var en himla massa skruvande bara. Nu fick vi kartongen kvar till sittdelen också och det är bra då den ska stå i källarförrådet så länge.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Najje79

NN81: Tjohoooooooooo, vad roligt! Vilken överraskning!!! Åh, rser i hela kroppen, fasen vad häftigt!
    Vi hade ju fått tillbaka två embryon så vi visste ju att chansen fanns att det kunde bli två, men ni... med en spontangraviditet, och få reda på det på KUB... helt otroligt! Grattiskramar i massor!

Ego: Tank för all omtanke, det värmer verkligen. Jag och maken pratade länge igår och sökte på nätet och bestämde oss för att inte oroa oss, jag fick ett blodtrycksfall igår, är trött, sover dåligt på nätterna etc, stressad på jobbet, blev nervös av de blodiga flytningarna etc etc. Jag är hemma minst två dagar nu och bara sover och tar det lugnt, dricker mycket och vilar kroppen.

Jag har en fruktansvärd huvudvärk och mår illa. Hade lite rosa flytningar i morse, men sen dess ingenting (peppar, peppar). Blir det mf så blir det, men just nu är jag gravid och tänker göra allt för att mina bebisar ska må bra!

Tack underbara ni för att ni finns!

• marsbebisar

Tack alla! Ja det kan inte vara så vanligt att de som inte lyckats på 4 ivf försök sen blir gravida med tvillingar naturligt... Men min ägglossning satte visst igång på riktigt när den väl satte igång.

Strössel: var inne på din blogg. Vilka sötisar du redan har! Så fina vovvar.

Jis: rolig bild! En envis liten en :)

Najje: så länge det inte kommer mer än rosa flytningar är det nog ingen fara. det är ju mycket som händer där inne så inte så konstigt ju om det är nåt litet kärl nånstans som brister lite och man får en liten blödning. Bra att försöka att inte oroa sej. Det är ju lättare sagt än gjort dock. Allt är säkert bra och det ska jag hålla tumarna för.

• skatten12

Najje : Bra att du vilar då! Då har ni inte åkt upp till Gyn då ?
    Bra tankesätt du har!! blir de så blir de, men NU ska man ta hand om sej! Så rätt!! Stor kram till dej !

• kasa01

Najje, tar du proggisar nu? De kan vara en orsak till småblödningar.. blan många andra givetvis. Tror det var dessa som stälde till det för mig. Blödde i o f sig efter det att jag slutat också, men de är ju uppe o pillar i ömtåliga områden om man säger så. KRAM, o vila fint.

• strössel
    NN81: Mina små vovvar så kommer blir så ledsna när matte får en bebis, när dom har varit mina bebisar i 12 och 4 år Glad nej det ska nog gå bra hoppas jag. Dom är så pass snälla och lugna mina hundar så jag hoppas det flyter på rätt så bra.

Jis: Sovrummet var jättefint Glad

Vickan l: Det ska jag säga när jag ringer att dom kan sätta ihop liggdelen men spara sittdelen i kartongen.
  • Kelsson1

Najje: Helt rätt inställning. Förutom att det blir inga OM, du är gravid och så ska du förbli tills de små är redo att födas !

Strössel: Väldigt fina vovvar! Min bara slöar så inte lika lätt att få bra bilder på henne

• skatten12

Tjejer ,, vet Jag säkert frågat förut men gör de igen ! Ej haft sex på länge nu. Och idag saknar jag verkligen det.. Men tror verkligen det är farligt !! På vilket sett kan det va farligt?! :(

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011