• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Aurora: Någon morgon får du nog kliva upp o ringa för att sen gå o lägga dig igen
    Bry dig inte om vad någon säger om din mage, våra magar växer i egen takt o detsamma gäller bebisarna. Kan hända att tjejen som kommenterat har problem med att hennes mage inte växer så mycket, vem vet.
    Vet bara att det är dumt att kommentera magstorleken annat än i positiv bemärkning, vi gravidos är känsliga varelser

Vickan: Väntar fortfarande på recension av hallonbladste

tredjemaj: Killar reagerar konstigt ibland. Han har väl tyckt att han skyddar henne men tänkte inte på hur ledsen hon skulle bli när hon får se din mage o upptäcka själv. Hoppas det lyckas för de snart!

Najje: Önska dig inte ens iPhone, önska dig en Android istället (det har jag )

Jis: Vi har hållit ihop i över 18år och varit gifta i 8 men får fortfarande inte presenter , det är inte presenter eller komplimanger han är bra på

• Jis

Kel:bra skrivet om mag storlek. Mamma hade pratat m min moster som sett en bild på mig i v 27 å tyckt att det såg ut som jag skulle föda vilken sekund som helst. Då hade mamma svarat, har du aldrig sett en höggravid kvinna innan? Dom ser inte ut sådär iaf! Onödig kommentar, magen är ju så stor som den är! Vi är lite bra (jag iaf) på att köpa små presenter osv..eller bara för den delen sätta på tandcreme på tandborsten:) Ego; idag är det BM besök, ska fråga om ryggen, å mina ljumsk- skavsår som aldrig ger med sig å lite annat smått å gott... Känns som jag hänger på SÖS varje dag nu :/

• Kelsson1

Jis: Kommentarer om magstorlek förstår inte folk att det sårar en känslig gravid kvinna. Vi oroar oss tillräckligt mycket ändå! Vi har alla perfekt magstorlek! SÅ DET SÅ!

Måste erkännas att jag inte heller är speciellt romantisk o köper inte presenter, man kan vara bra på annat

Lindis: Såg i Listan (för ursprungstråden) att du fortfarande står som väntar.... Har du tänkt att uppdatera ens lite?

• Enya70

God morgon på er härliga tjejer!

Tänkte bara kolla med er när ni började må illa egentligen?
    Jag är bara i v. 5+6 idag och mår konstant illa och spyr ngn gång varje dag sedan ett par tre, fyra dagar.
    Det är säkert helt normalt men det känns ändå lite tidigt så ville bara kolla med er
    Kramar {#emotions_dlg.flower}

• Kelsson1

Enya: Skulle då våga mig på en gissning att du väntar på fler än en .
    Jag började må illa kring v6 och på den vägen är det. Jag väntar nu bara på en o har inte spytt en enda gång men illamåendet började då .
    STOR KRAM!

• skatten12

enya :) Grattis !! Haha lite avis är jag, ;) sjukt men sant! haha. Lite illamående idag med, men stressat idag, så mkt därför!

Kelsson: bra du skriver! =)
    Auroroa: vilken v är du i nu ?? sorry om jag är glömmen :)

Jag längtar efter magen :)

En läkare sa en gång när jag jobba att
    En mage syns snabbt på en lycklig mamma ! Fint sagt! Hjärta

• marsbebisar
    vinterbebis12 skrev 2011-09-19 19:22:47 följande:
    NN81- Gattis till tvillingar! Så coolt. Gick det många månader mellan din senaste hormonstiumulering och att du blev gravid? Jag har hört att effekten kan sitta i något. Helt underbart att få två Skrattande

Ego - var hos BM idag. Järnvärdet var 125 så nu får jag skylla tröttheten på något annat. Bra hjärtljud och + 5 kg.

Gjorde sista behandlingen i mars. Tror också att det kan vara det som sitter kvar.

Skönt att allt såg bra ut för dej och bebisen! 
  • Eileen1

Varit hos BM och magen växer som den ska,
    har fått känna på Lillen så nu vet jag vad som är rumpa huvud osv järnvärdet har sjunkit till 125 hjärtat slår fint och jag har ingen diabetes:)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011