• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Najje79
    Jis skrev 2011-09-19 22:58:09 följande:
    Najje: jag vet, hållt ihop i 10 år, gifta i 7...:)
    Precis som vi!
  • Najje79

Kelsson: Bra du skriver om magstorlek, precis så är det!

Enya: Det är nog vanligt att illamåendet kommer i v6, tycker inte du ska oroa dig, andra mår kanske lättare illa än andra. Jag mår lite småilla men har bara kräkts två gånger, å andra sidan kräks jag aldrig annars, åker aldrig på magsjuka eller liknande, så man är nog olika helt enkelt. Kram

Eileen: Vad skönt att allt såg bra ut och att värdena var bra.

Ego: Går in i v 9 idag! Har aldrig kommit så här långt innan.

• Jis

Kommer precis från min BM, så skönt. Fs hjärta slog 132-148 slag/min, han var busig som sjutton å flyttade på sig hela tiden:). Jag hade lite äggvita, vita och röda blodkroppar i urinen, hon skulle skicka det på analys, säkert ingen fara. Hpn tipsade om tens-apparaten för ryggen samt vetekudden. Blir till att testa den ikväll. Frågade oxå om det där m vilken sida man ska sova på, hon sa att det kvittade, man rör sig så mkt varje natt så det var ok att även sova på höger! Skönt!!

• Kelsson1

Eileen: Härligt, järnvärdet var väldigt bra fortfarande ska vara mellan 110-120.

Najje: STORT GRATTIS! Nu får du bara fler o fler upplevelser av att inte kommit längre tidigare . Du får börja sätta små delmål så har du något att "fira" nästan varje vecka STOR KRAM!

• Najje79

Kellie: haha, ja så är det! Dessutom har jag inte gått upp något sedan ÄP, däremot gått ner ett kilo vilket jag tror beror på uteslutandet av socker, jag trodde verkligen att hade gått upp så jag hoppas att detta kommer att gå vägen ...med kilona menar jag!

• Kelsson1

Najje: Tänk på att det är viktigt att inte banta nu när du är gravid. Väldigt bra att utesluta socker, det mår bebisarna inte alls bra av. Jag tror starkt på dig men stor som ett hus lär du bli med två små i magen

• Eileen1

Härligt Najje till både v.9 och uteblivna pluskilona:)
    Jis skulle det ha nån betydelse vilken sida mm ligger på? Varför inte höger?
    Nu ska jag till sjukgymnast för först gången, tänkte göra vad som går mot Foglossning, har inte problem varje dag men vissa dagar är det mindre kul, Svanskotan ichias och ryggen ja ni vet och kanske man kan få lite hjälp innan man är helt slut. Jag är ju sjukskriven pga händerna och ska opereras nästa vecka så kommande mången har jag all tid i världen att gå till sjukgymnsten om jag får:) ha det gott alla blivande mammor!

• Najje79

Kelsson: bantar absolut inte, men försöker äta nyttigt och regelbundet. Kommer utan tvekan vara en flodhästx2 innan jag är färdig... Skrattande Alla andra gånger jag har varit gravid har jag alltid plussat med några kilon bara fram till v 7!!!

• strössel
    Najje: Grattis till v 9 klart det kommer gå vägen den här gången KRAM !

Sitter här och tittar på mina gardiner och fönster, ska stryka gardinerna och putsa fönstret men kommer inte längre än att titta på det Flört orkar inte !
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011