• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • vinterbebis12

Vickan - klart du ska gå på massage! Det är ju snart dags. Mysigt!

Ego - vi träffade två nära vänner i helgen som bor i en annan del av landet.  Min man är barndomskompis med killen i paret så de hörs ofta. Han har berättat att de haft flera sena missfall och han vet att vi haft det svårt. Tror de försökt nästa lika länge som vi. Jag pratar inte så ofta direkt med tjejen men hon är urgullig och jättetrevlig. Sen vi blev gravid har jag inte träffat henne utan bara killen som fick veta ganska tidigt att vi var gravida men han har inte gratulerat mig till graviditeten. Jag har väl inte tänkt så mycket på det för jag vet hur jobbigt det är att prata om barn när man kämpar. Jag har dock sagt flera gånger till min man att jag hoppas han har berättat för sin tjej att vi ska ha barn och att jag har en känsla av att han förmodligen inte har sagt något (eftersom jag tror att hon skulle skicka ett grattismeddelande isåfall). Så när vi träffas i helgen med några andra bekanta visar det sig att han inte har sagt något. Så hon får liksom upptäcka det själv genom att se min mage och komma fram och gratta efter en halvtimme/timme. Jag blev väldigt illa till mods då jag insåg det då jag själv hade tyckt det var jobbigt att få reda på det på det sättet. Förstår inte hur hennes kille resonerar och är orolig för hur det ska gå för dem. Berättade senare för henne hur svårt det varit för oss. Hon sa inget men det var ändå skönt att få henne att förstå att det barn som många antar att vi bara har beställt och tajmat perfekt är något vi fått kämpa för.

• Najje79

tredjemaj: Vad fint att du berättade för henne om er kamp, även om hon inte sa så mycket så betyder det säkert massor för henne. Konstigt att hennes kille inte har sagt något!

• Najje79
    Jis skrev 2011-09-19 22:15:46 följande:
    Åh, nu har jag varit på Camilla Läckbergs bokrelease..va alla dricker, alla "kändisar" är som svampar! Haha, vaddå observant gravid Jis :)
    Åh vad spännande!  Var det gratis-sprit så passar väl alla på Flört
  • Enya70
    marsbebisar skrev 2011-09-19 18:30:39 följande:
    Enya: Glömde fråga. När är det du ska göra ett första ultraljud?
    Den 30e september. Både längtar och är så supernojjig. Vill INTE det ska bli som senast...
  • Najje79

Enya: vet hur det känns, men det kommer att gå jättebra!!!! Kramis!

Jis: Vilken gullig kille du har! Jag har inte ens en iPhone... Skäms

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011