• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • skatten12

Jag vågat :) så försikgt som de går . Men vi behövde det
    ! Mysigt ! Jag skall inte oroa mej för de . Är bebis frisk så kan Man ha sex ändå ! Då händer det inget . Sa
    Både kliniken och min bm. Men jag varit jätte
    Rädd för att ha de iaf!

Nått som oroar
    Mej är mina bröst! Spänner inte lika mkt i dem ! Det oroar mej ! Men det kan la komma då och dä ? Sorry om jag är så " orolig " hela tiden ... Men de har la ni med varit
    En gång :)

• Kelsson1

dealiy: Helt normalt att oroa sig. Som jag skrev var jag så orolig att jag vågade inte ha sex de första 12 veckorna.
    Har du tagit progesteron? För mig gjorde progesteron att jag fick väldigt ömma och stora bröst. När jag slutade med progesteron så slutade brösten att ömma och blev mindre utan att det var något att oroa sig över.

• skatten12

Nej helt ostimulerat denna gången :)
    Men vissa kanske inte har ömma bröst hela tiden? :)

Vul torsdag ! Gud vad nervöst ! Mest nervöst för ma igen.. Är nogdäeför Jag nojjar så mkt nu :(

• Kelsson1

Dealiy: Förstår fullständigt. VUL är nervöst för alla! Det kommer att gå bra den här gången, det är ju en liten kämpe du bär på!

• Lindis1974

Dealiy: jag har nästan aldrig haft ömma bröst. Tror det kommer och går för alla.

• Aurora1979

Najje: Det är bok och biblioteksmässan på Svenska Mässan mellan 22-25 september. Har tydligen inte börjat än då... jaja. :P Japp har oxå bokat in 4:e i kalendern nu. :D

Tredjemaj: OJ:et har kommit när hon fyllt i och fått fram kurvan men sen har hon båda gångerna mätt en gång till för att dubbelkolla och sedan säger hon: "Nä jag tog nog i lite för mycket" och drar av någon cm eller två och att det inte är såpass mycket avvikelse att det skulle betyda någon oro i vilket fall.  Har heller inte gått upp något i vikt sen förra besöket men det drabbar nog bara mig i positiv bemärkelse ;)  Kommentarerna om magen som jag mest tänkte på har kommit från en av tjejerna i vår föräldragrupp. Hon är ju oxå gravid i ungefär samma veckor så hon borde ju veta hur det känns liksom... och det är bara mig hon kommenterat att magen växt på, så man börjar ju undra om min växer så mycket mer än de andras? En av de andra tjejerna ska ju ha om 3 veckor och hon ser ut att vara i samma vecka som mig.... men allas magar är ju helt olika stora! :)

Kelsson: Ska "bara" hitta tiden till att faktiskt ringa husläkaren oxå, telefontiderna är rätt snåla och med tanke på att jag jobbar nätter så sover jag ju dagtid när telefontiden är. :P Jaja det löser sig väl. 

• vinterbebis12

Deaily - mina bröst var väldigt ömma ett tag men sedan blev de mindre och mindre ömma. Skulle låta bli sex fram till VUL om jag vore nervös. NI får satsa på krammaraton istället  Skrattande

Aurora- en tjej på mitt jobb är i samma vecka som jag och man ser INGET. Som du säger är alla olika. Njut av din mage istället!

Mitt järnvärde var nere på 104 för en månad sedan så jag trodde inte det skulle gå upp så snabbt. Har frossat i grönt, spenat, broccoli, äpplen, ärtor, bönor samt druckit mycket juice med järntabletterna.

Jis och Vickan- har ni provat TENS mot det onda? Var du du Vickan som inte tyckte det fungerade? Har ni tagit ngn massage som gravida?

• Vickan I
    tredjemaj - Jag provade TENS förra gången jag var gravid, främst mot foglossningen, men tyckte inte den hjälpte. Nu är det bara tre veckor kvar så orkar inte jaga reda på en och testa, men attan vad ont det gör i vissa "vinklar". Sist hos bm fick hon dra mig upp från britsen medan jag grät/skrattade samtidigt för det gjorde så jäkla ont. Bra du påminner! Har ju två presentekort kvar på massage, ett på Axelssons och ett på Sturebadet som jag borde se till att använda innan bebis kommer. Måste ringa boka . Axelssons vet jag har gravid massage iaf, för det gick jag på förra gången, men lite klent/mesigt.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • skatten12

Söta ni är Vänner :)
    Jag små Ömma bröst men inte
    Mer än de. Men Kelsson :) hoppas du har rätt ! Min kämpe !;) ska försöka sysselsätta mig med saker så jag slipper oroa
    Mig hela tiden ! Ber till gudarna att de gå bra för oss alla :)

• Aurora1979

dealiy: Som sagt så är det rätt vanligt att symptomen kommer och går. Och det hör till att oroa sig för allt och inget! =)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011