• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tack Kasa och Kelsson. Jag känner att jag måste ju kunna leva oxå. Å det är klart att jag inte gör saker med flit, kom på det först efteråt när jag väl ätit upp min mumsiga pasta :) Jag tror oxå att oron är mkt värre än mkt annat. Så svårt att inte oroa sig när man verkligen vill det bästa för ens bebis.
    Kasa, jag hoppas att det är så att det börjar bli tight, är som sagt van vid värsta kick-partyt på kvällarna..jag känner iof F flera ggr om dagen (brukar kalla honom Lochnes när han lixom drar förbi inne i magen  ), men det är som sagt inte fullt lika mkt som det brukar vara... 

• Jis

Jag vet ju när jag blir igångsatt, å det är en helg så det passar ju strålande :) hahah. Jag skulle dock gärna se att F ville komma lite innan, kanske en vecka eller så. vet att min man kommer ha mobilen på högsta volym, haha!

jag ska begära F-penning nu..skulle gjort det i helgen men då funkade inte deras sida..*suck* Hur många dagar per månad ska ni ta ut? 

• Jis

Jag funderar på att ta 4 dagar i veckan å sen ansöka till april, så får jag se hur det känns då.

kelsson: fick du att jag inboxade dig, insåg att jag kanske skulle skickat med mitt mobilnr :) 

• Jis

strössel: jag har ju turen att jag får ytterligare 10% av det Fk betalar ut från min arbetsgivare. Min man får osannolika 90% av sin ursprungliga lön + att dom går in och betalar vår personalbil efter 90 dagar. Så han kommer mer eller mindre gå plus minus noll på att vara FL vilket känns grymt.
    Vi kommer dela på två månader där vi jobbar 50% var, jag har räknat på det och jag kommer få ut mer då än om jag hade varit FL vilket resulterar i att jag inte tar ut några dagar dessa månader = mer kvar :) 

• Jis

Jag kommer ta ut 10 semesterdagar innan jag har BF, känns skönt att beta av lite dagar, samt kunna spara ett par tills efter F är född :)

det är som sagt sjukt mkt att hålla koll på, önskar att FK hade kvar sina utbildningstillfällen... 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011