• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • kasa01

Kel, jag väntar tills i morgon. Är det en ny tumör är det inget de kan göra annat än att operera bort alltihopa, och det kommer inte göra någon skilnad om det upptäcks idag eller imorgon... Däremot ville jag inte vänta tills v 9, som jag fått från början. Det är även svårt att se på VUL, egentligen skulle mina mola läkare titta på detta antar jag. Men jag börjar på huddinge imorgon så får vi se. Jag är 7 fulla veckor idag, är allt ok borde de se ett hjärta. gör de inte det är det nog en god ide att börja titta på annat. Tack för dina tummar, hoppas de hjälper Hjärta

• Jis

Gud, vad är det som händer??? Jag är sååå hungrig jämt. Å så vill jag mest bara ha bröd med leverpastej och gurka. Haha. Jösses. Vaknade i natt och var super sugen, men fick hålla mig :)

Jag ska flytta ner mig på listan idag, har varit lite nojjig innan ska erkännas...
    Kasa: Hoppas allt går bra för dig, stor kram

• carlan

Kasa: Massor med kramar till dig och känn ingen press att kommentera utan gör det som känns bäst för dig. Vi finns här i mint nio månader till ;)

• kasa01
    carlan skrev 2011-04-27 09:50:40 följande:
    Kasa: Massor med kramar till dig och känn ingen press att kommentera utan gör det som känns bäst för dig. Vi finns här i mint nio månader till ;)
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Kelsson1

kasa: Du har rätt, idag eller imorgon spelar inte så stor roll. Hoppas ändå att du mår dåligt på grund av bebis o inte mola! Stor Kram!

Jis: Jag vaknade en halvtimma innan klockan ringde idag av att jag trodde att jag skulle dö av hunger! Jag åt också (vitt)bröd med leverpastej de första veckorna. Nu kan jag inte tänka på leverpastej för jag mår illa. Just nu är det knäckebröd som gäller. Nu har du varit o sett hjärtat så inget går fel längre! Stor Kram!

• strössel

Ska teckna en gravid försäkring men vet inte om jag ska välja Trygghansa eller Folksam. Ska ni andra tecka en gravidförsäkring och i vilket bolag isåfall ?

• Kelsson1

Strössel: Har nog tänkt att göra det men vågar inte än. Berätta gärna vilket du valde o varför...

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-27 11:15:36 följande:
    Strössel: Har nog tänkt att göra det men vågar inte än. Berätta gärna vilket du valde o varför...
    Jag har läst massor på  nätet och det verkar vara trygghansa som är den bästa och att det flesta har den och den kostar 1020 kr om jag minns rätt och gäller tills barnet är 6 månader. Ska prata med min man när han kommer hem. Jag hade tänkt att skaffa en för länge sen men det har varit så mycket annat så jag har helt glömt bort det tills jag läste en gravidtidning igår där det stod om försäkringar.
  • Kelsson1

Strössel: Tror nog att det lutar åt det hållet för mig också när jag väl vågar. Vi har andra försäkringar hos Trygghansa så blir enklast så...

• kasa01
    Mumlan74 skrev 2011-04-26 11:41:55 följande:
    kasa01: finns du i stockholmsområdet? I så fall vet jag en duktig akupunktör där man inte behöver sitta och vänta och där behandlingen tar en timme (och hon håller alltid sina tider). Kan göra underverk mot illamåendet!
    Glömde svara dig, vill jätte gärna ha info om henne! Bor på söder, Stockholm. KRAM!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011