• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Aurora: Förstår dig, skulle behöva ta mig ut för att köpa leggings men det finns helt enkelt inte krafter till det just nu...

• Dummle

Hej tjejor!
    Kommer ni ihåg mig? Flört
    Jag skriver inte så mkt, men är inne och läser varje dag. Vet inte varför men känns inte som att jag har så mkt att säga längre. Nu när man väl blivit gravid. Innan handlade allt om att BLI gravid, då fanns det så mkt att skriva och prata om. Nu känns det...annorlunda. Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag är givetvis överlycklig över min graviditet, men jag vet inte vad jag ska skriva om längre.....fast snart närmar sig MVC och KUB och då kanske jag har lite mer å säga.
    Ville bara att ni skulle veta att jag fortfarande är med er, jag har in lämnat tråden alltså Flört

Kramizar Meede

• Speck

Meede: Jag kände också så ett par veckor, men för mig kom behovet att skriva tillbaka, framförallt för att fråga "nu känns de såhär - är de fler som känt så, är de normalt" haha! Det är så mycket konstiga saker som händer med kroppen att jag iaf kände att jag behövde få bekräftat från andra att det är fler som fått hårig mage t ex Skrattande

Kelsson: jo jobbar fortf deltid. 75%. Läkaren ville sjukskriva mig 50% men jag vet inte.. de känns som att jag behöver pengarna samt att de behöver mig på jobbet...

Strössel: Jag valde också trygghansa. Valde den försäkringen som kostar pengar och inte deras gratisförsäkring då man är försäkrad under förlossning också vilket man inte är annars. Jag är snart där, bara 1,5 v kvar tills fakturan dimper ned! Flört

Jis: Alla har ju rätt att känna som de känner såklart, men en vän till mig var jätterädd o tyckte det kändes helt bisarrt att föda normalt sätt (vaginalt) men istället för att få kejsarsnitt beviljat så blev hon igångsatt och fick gott om smärtstillande, både ryggmärgs och bäcken bedövning så hon skulle våga, det efter en hel del psykologsamtal osv.
    Jag däremot är helt inställd på att föda vaginalt, trots alla fasor jag hört om haha! T ex alla underlivet blir smått demolerat efteråt ett tag och att det svider när man kissar osv. Men jag känner att jag är mer rädd för kejsarsnitt, skära i en o sådär..

• strössel

Meede: Klart vi kommer ihåg dig Skrattande förstå vad du menar jag vet inte heller vad jag ska skriva om min graviditet Men ibland kommer lusten tillbaka och då har man massor av skriva Flört 

Speck: Ja vi valde med Trygghansa och min mans systrar har det på sina barn och dom är jättenöjda med trygghansa. Vi ska oxå ha den som kostar tycker inte 1050 kr är mycket och den gäller ju tills barnet är 6 månader.

• Sputnik II

Jag är också helt inställd på vaginal förlossning. Jag har ju iof länge kvar, typ 32 veckor, men ändå... Vill inte att de ska skära i mig. Jag var så rädd inför laparoskopin som gjordes i feb i år. När jag låg på operationsbordet, bara sekunder innan sömnmedlet tog var paniken nära... Nä fy, får jag välja blir det vaginalt.

Det viktigaste är väl dock att det blir bra för var och en av oss.  Vi är ju olika med olika uppleveleser som påverkar oss!

Ego:  Idag kräktes jag för första gången, mitt i tandborstningen. Vilket kaos det blev, men aldrig har jag varit så nöjd av att få kasta upp!!
    Imorgon är det VUL, helt ärligt är jag så rädd att kroppen bara lurar mig med de symptom jag har. Tänk om det hänt plutten något? Jag är hoppas så att det går bra....

• Aurora1979

Meede: känner oxå lite så. Händer liksom inte så mycket, har mått likadant i 8 veckor. Enda speciella nu är väl att jag snart har lämnat de 12 första veckorna bakom mig. Annars är det RUL mot slutet av juni som hägrar.

• Speck

Sputnik: För mig var tandborstningen en plåga när jag led av illamåendet.. Kände det ofta som att skummet från tandkrämen gav mig kväljningar och sen in o peta med en borste mitt i alltihopa.. Nja. Kändes sådääär..

Aurora: Härligt att snart lämna de första 12!

• Mumlan74

Speck: åh! Vad skönt att höra att det är normalt att få hårig mage! Min har blivit lite ludnare också.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011