Meede: Jag kände också så ett par veckor, men för mig kom behovet att skriva tillbaka, framförallt för att fråga "nu känns de såhär - är de fler som känt så, är de normalt" haha! Det är så mycket konstiga saker som händer med kroppen att jag iaf kände att jag behövde få bekräftat från andra att det är fler som fått hårig mage t ex
Kelsson: jo jobbar fortf deltid. 75%. Läkaren ville sjukskriva mig 50% men jag vet inte.. de känns som att jag behöver pengarna samt att de behöver mig på jobbet...
Strössel: Jag valde också trygghansa. Valde den försäkringen som kostar pengar och inte deras gratisförsäkring då man är försäkrad under förlossning också vilket man inte är annars. Jag är snart där, bara 1,5 v kvar tills fakturan dimper ned!
Jis: Alla har ju rätt att känna som de känner såklart, men en vän till mig var jätterädd o tyckte det kändes helt bisarrt att föda normalt sätt (vaginalt) men istället för att få kejsarsnitt beviljat så blev hon igångsatt och fick gott om smärtstillande, både ryggmärgs och bäcken bedövning så hon skulle våga, det efter en hel del psykologsamtal osv.
Jag däremot är helt inställd på att föda vaginalt, trots alla fasor jag hört om haha! T ex alla underlivet blir smått demolerat efteråt ett tag och att det svider när man kissar osv. Men jag känner att jag är mer rädd för kejsarsnitt, skära i en o sådär..