• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Ankaja

Här är en till som inte skriver så mycket men som är inne och läser varje dag. Det är intressant och kul att följa vad ni alla skriver om, jag har lärt mig otroligt mycket om graviditeten och också om b-h:ar, barnvagnar, försäkringar, mammakläder och allt annat som hör till. Man lever sig också in i allas upp- och nedgångar, ibland sitter man och ler och skrattar och ibland fäller man en tår och delar oron.

Jag känner att jag inte har så mycket att dela med mig av än. Är bara i vecka 7 nu, mår rätt bra förrutom att jag är helvetiskt trött och lite lätt illamående. Det känns också som att jag inte vågar prata så mycket om graviditeten innan VUL:et 10:e maj, som att det skulle betyda otur. Efter VUL:et kanske jag "vågar" bli mer aktiv och tro på att jag är gravid samt att det kommer att gå hela vägen. Tills dess följer jag er på lite avstånd. Flört

• Viksan07

Meede: Känner likadant! Plus att man är så trött och illamående att man inte orkar skriva alltid.

Ego: Har trängningar och behöver springa till toan hela tiden, plus ilningar i urinröret, eller om det är livmodern. Suck! Vill inte ha UVI och behöva ytterligare penicillin 

• carlan

Ankaja: Jag är i vecka 6 och ska på VUL den 24 maj. Du ska se att det går vägen, bara njut av att du är gravid. Vi finns ju här när du känner dig redo :)

• Speck
    Mumlan74 skrev 2011-04-27 21:59:18 följande:
    Speck: åh! Vad skönt att höra att det är normalt att få hårig mage! Min har blivit lite ludnare också.
    Haha skojaru.. vi är flera stycken som pratat om det i "min" gravidtråd. Det är jag o min gorillamage i bikinin i sommar! Cool Däremot har jag fått försäkrat från andra kvinnor som haft samma sak att håren försvinner efter grav, "ungefär samtidigt som man tappar allt annat hår pga amningen" haha! (också en sak att se fram emot Tungan ute)
  • missan

Ikväll pallrade jag mig till affärerna och inhandlade stora breda och osexiga trosor, gravidleggins och en vid kjol med resår.. Lite pinsamt att fråga om gravidleggins och expediten frågade tillbaks vilken vecka jag är i.. Hahha. Är ju bara i vecka 7!! :)  Men jag kan ju inte rå för att jag ser ut som en gravid tjockis redan.. Eller kan jag? ;)

Ska också välja TryggHansa när det är dags för försäkring. Vi pratade med dem häromdagen, de ringde oss och vi passade på att fråga.

Själv tänker jag inte på förlossningen än. Det går bra att förstränga den. Den dagen den hemska smärtan..
    Förstår dem som av olika anledningar verkligen vill få kejsarsnitt.
    Känner till en tjej som fick det beviljat, hon typ vägrade föda vaginalt. Hon är doktor i genusvetenskap så jag kan tänka mig att hon hävdade sin rätt till sin kropp..eller nåt.. jag vet inga detaljer men hon fick snitt iaf och allt gick bra. Hon hade en snabb och smidig konvalescens.
    Klart man inte ska "utnyttja" möjligheten om den finns men det tror jag inte man gör. Sedan kan jag också tänka att det ligger så mkt förväntningar, krav, skuld och skam över att föda och att amma så vi måste idag i detta moderna, tekniska och utvecklade samhälle ibland lägga detta åt sidan och hjälpa varje individ efter hennes behov och förutsättningar!

• Speck
    Missan: Jag har förgäves försökt att hitta nån snygg kjol med resårmidja men det är omöjligt. Jag hittade en mammakjol på PoP för 400kr i typ mjukistyg och den såg bara "ok" ut, inte fan pröjsar jag 400kr för nåt jag bara tycker ser ok ut..
    Dessutom behövde jag ha stl L för att inte resåren skulle spänna i magen. Jag har gått från XS/S vanlig klädstl til stl L. "I Like big butts and I cannot lie".. Iaf. Kollade även på H&Ms mamma-kjolsutbud. Vill man inte ha jeanskjol är man ju jävligt körd. Och vanliga kjolar finns de inte heller några snygga. Otroligt att det inte finns några snygga sköna kläder längre. Och klänningar är jag rädd att se ut som ett tält i.
    Just nu kör jag på tunika och leggings.

För övrigt har inte expediten i affären något med att göra vilken vecka du är i, jag köpte också mina första mammakläder tidigt. Glad
  • Kelsson1

Oj vad alla skriver mycket på kvällen när jag ligger i soffan o mår illa Skrattande. Fanns massor jag ville komentera men kommer inte längre ihåg vad Skrattande. Ha en bra dag alla goingar!

• skatten12

Godmorgon tjejer !:)
    Jag ser med gravid ut, och tycker alla kläder spänner o drar ! Sen e magen s ullen like hell med, sköter inte den som normalt sä kanske därför med?? Vilken st har ni annars?? Jag är med en xs-s tjej o nu e inne på M på allt eller st 38 :) hur är man då i höst? Haha mys mys

• Mumlan74

Speck: skönt att höra att det trillar av sen. He he.

Meede: grattiiiis till graviditeten!

Det där med gravvokläder är verkligen ett kapitel för sig. Ska det vara så svårt att ta fram snygga kläder för lite olika stilar. Det mesta känns verkligen som tält! Ellos.se har lite vertbaudet-kläder, men det mesta fint är slut i min storlek. Har beställt på den engelska sajten i stället, och en kompis som bor där skickar till mig. Annars kan jag rekommendera asos.com. De har ett lite större utbud. Jag är fortfarande en 38 och small medium. Har bara ökat i omfång över magen och fått lite större lökar.
    Innan v 12 når inte livmodern över blygdbenskanten, så det mesta är att hormonerna gör att man svullnar upp och tarmarna har det lite stökigt. Jag fick ingen mage alls förrän pyttelite i v 14. Är fortfarande ganska liten... Jag trodde ju att det skulle smälla till på en gång. Men icke.

• Jis

Jag har hört mkt bra om Asos och deras mammakläder. Jag inser att man helt enkelt får åka över till London och handla på mig lite kläder. Jag kollade på H&M i veckan å började nästan gråta! Vad ska jag ha på mig i höst? Sommaren är ju fine för då kan man ha leggings å någon kjol men sen då...Booooring!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011