Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lulis: Vad jobbigt det lät Skrattande, stackaren bortskämd, undrar hur hon ska orka Skrattande

tredjemaj: Nej egentligen behövs det inte. BM lyssnar på hjärtljuden o mäter magen men känns klart bra som en extra trygghet

• Kelsson1

Jis: Var ju i fredags på Kick-off med jobbet. Gick från restaurangen vid tio (trött o kunde ändå inte äta efterrätt) till hotellet o lade mig. Var så skönt på morgonen att slippa vara bakfull på infomötena till skillnad från kollegorna

Strössel: Förstår fullständigt att du inte vill berätta om du fått sådana kommentarer av okunniga människor! Vad fruktansvärt att säga så utan att veta vad man pratar om!
    Tror inte att vi kommer att köpa andningslarm. Är väl ett till tillfälle då jag kör huvudet i sanden metoden

Karmosin: Håller båda tummarna att ni får en underbar kväll! Vi glömde bort bröllopsdagen i år IGEN

Lillstintis: Då kan du o jag bilda "Vi gör inget på helgerna" klubben . Jag försöker också vila upp mig, är så skönt att sova i omgångar i soffan
    Om du är orolig att inte få ett till UL, be din BM om remiss till UL redan nu (innan 1/9).
    Jag har lyckats släppa oron nu när både KUB och RUL gått bra o jag känner av bebis flera gånger om dagen. Ser ingen idé i att nojja längre, blir så mycket jobbigare då. Prova med att när du märker att du får jobbiga tankar att du stannar upp och säger till dig själv: "nu slutar du med de tankarna på en gång, allt kommer att gå bra". Hjärnan har förmåga att bilda "stigar" om du tänker på ett visst sätt ofta, dvs blir lättare att komma in i de negativa tankarna ju oftare man tillåter de. Tar lite tid men lyckas man avbryta de negativa gångarna kommer man komma in i de mer och mer sällan. Så du kan sluta oroa dig men det krävs lite jobb

• Kelsson1

Speck: Tur för oss att du hinner ta reda på svar på de flesta frågor innan det är dags för oss

Najje: Vad lycklig jag är över att få välkomna dig hit! Du är sååå gravid o det kommer att gå bra den här gången så njuuuut av det! STOR STOR KRAM!

• Kelsson1

Najje: Här får du nojja ifred , det har vi alla gjort i tur o ordning . Men vi kommer inte att acceptera annat än att det går hela vägen den här gången!

• Kelsson1

Viksan & Vickan: Vad är 5min metoden?

Viksan: Grattis till ny vecka o tredje trimestern!

• Kelsson1

Vickan: Tack för info. Vi får väl se hur blödig jag är , misstänker att jag kommer att ha bebis i famnen ända till att det är dags att återgå till arbetet

• Kelsson1

Strössel: Huvudet i sanden metoden fungerar väldigt bra !

Jis: Men jösses, brast ut i gapskratt här på jobbet! Kan man vara så korkad? IVF dagis... Som om barnen blir missbildade på något sätt eller? Korkat!

• Kelsson1

anderska: Härligt med v19 redan. Håller tummarna att RUL, att du får riktigt fina bilder med dig därifrån (vår tös ville ju inte vara med på bild på RUL ). De flesta brukar börja känna av sparkar regelbundet först efter RUL så du behöver inte oroa dig .

• Kelsson1

Spets: Grattis till lyckat RUL!

anderska: Jag avstod från angelsound då jag hörde att det var inte bra för bebis att använda den för ofta, då tyckte jag att det var lika bra att låta bli helt o hållet. Vi får ju höra hjärtljuden hos BM o känner sparkar flera gånger dagligen så det lugnar mig tillräckligt
    Tänkte du på vanliga mammajeans? Det köpte jag på H&M, storlek 46 o de är väldigt bekväma.

Najje: Härligt med tidigt VUL! Ont i magen (för mig riktig mensvärk) är helt normalt att ha. Tänk på att livmodern håller på att växer så det knakar så det måste få kännas. Inget att oroa sig för. Jag vet att det inte är så lätt att släppa oron. Själv oroade jag mig för att jag hade ont men de dagar då det inte gjorde ont var jag lika nojjig och trodde att något var fel då . Bara du vet att ont i magen hör till.
    Som jag rekomenderade för ruvandet gäller även nu. Dela upp väntandet i mindre etapper så känns tiden inte så lång. Jag ska själv åka på kryssning den här veckan så det är en etapp , nästa helg är det dop för ett par vänner, det är etapp nr två osv. Allt för att tiden inte ska kännas för lång...

Speck: Stackarn! Hoppas att det läker ihop fort! STOR KRAM!

Ego: Tittade på: "Lejonet Christian - känd från Internet" idag. STORBÖLADE, maken tyckte att jag var störtlöjlig men kunde inte hjälpa det. Vet att jag har sett klippet tidigare (just när de ses igen efter ett år) och då utan att vara gravid fick lite tårar i ögonen. Vad hade jag förväntat mig egentligen? Korkat av mig... Men det var såååå fiiiint

• Kelsson1

Karmosin: , hoppas jag kan lita på att maken andas så jag slipper kolla honom .

Ego: 100dagar kvar till BF idag! Imorgon går vi ner på tvåsiffrigt! Oooootrooooligt Glad!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011