• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Carlan: Väldigt fin säng!

Strössel: Har du inte frågat efter något mot illamåendet än? Gör det på en gång, varför ska man gå o må illa om det finns hjälp att få!?

Speck: Låter väldigt mysigt med GUlt rum o vita möbler på mörkt golv. Vi bor i en 2:a så det blir inget babyrum Obestämd, blir nog bra ändå.

• carlan

Minns inte vad mor min fick betala för sängen, men den rockade loss på en hel del om jag inte minns fel. Hade tur om att föda första barnbarnet.

Mysigt att göra ett barnrum. Vår kommer få sova inne hos oss. Sen får den dela rum med syrran sin. Blir våningssäng för vi har bara en trea. Men det fungerar kanske tills vi har tänkt att flytta.

• skatten12

Lycka till Kelsson på Vul och med illamåendet ! Har problem med de när magen är tom!

Speck : om fyra Dar får vi höra våran bebis hjärt ljud ! Mysigt

• Jis

jag ska ta kontakt med MVC imorgon, jag slutar inte blöda. Alltså det är mest gammalt men det kommer lite som ser färskare ut ibland...annars känner jag mig mer gravid än någonsinn, ömma bröst, illamående, tröttthet you name it...Måste som sagt kolla upp om det är vanligt att blöda såhär länge (torsdagsnatt förra veckan, sen inget mer förrens i fredags å sedan dess varje dag...inte så mkt men ändå varje gångt man torkar sig + lite i trosskyddet)...

• carlan

Jis: kramar till dig. Bra att du kollar upp så du slipper vara orolig. Minns inte om du hade en eller två där inne i magen. Men min kusin som fick tvilingar blödde från och till under hela graviditeten, så det kan vara precis som det ska vara.

• carlan
    carlan skrev 2011-05-01 20:55:25 följande:
    Massa snygga mamma kläder, även byxor. Dock vet jag inte om sidan är seriös. Men ska sätta min man på att kolla upp det.

www.bonprix.se/se/shop.htm?&nv=1|6287&id=1113163334498571491-0-4dbdaab2
    Sidan verkade inte bra enligt min man, synd!
  • Jis

Jag åkte in till gyn akuten idag. Dom kollade å visst var det blod men hon såg bara gammalt och det var svårt att säga vad det kom ifrån och varför jag blöder. Allt såg bra ut med räkan, den växer som den ska. jag fick helt enkelt "stå ut" med att jag blöder. Hon trodde att det skulle gå över om en vecka eller så...

Nu känns det åtmindstånde ok, jag menar klart att det inte är roligt att blöda men sålänge allt ser bra ut så är det inte mkt att göra...

En annan sak, jag har en kompis som handlat på Bonprix, hon var nöjd.

• strössel

Jis: Vad skönt att det inte var nån fara, och nu vet du att den växer som den ska  kram.

Carlan: Jag beställde en mammajacka därifrån som var helskum fyrkantig till formen och megastor så det åkte tillbaks. Men det funkade bra annars med allt få tillbaka pengar osv. Så för mig blir det till att köpa kläder i butik och prova allt innan jag handlar har så svårt med storlekar.

Kelsson: Jag blev erbjuden i början men då tyckte jag inte att jag behövde nåt att det funkade ändå för då mådde jag inte illa hela tiden, får se hur jag ska göra.

• strössel

Undrar hur det går för kelsson idag på ultraljudet.

Speck: Har du kollat nåt på föräldrapenning ? Hur många dagar ska du ta ut i månaden ? Jag har läst på försäkringskassans sida idag och räknat lite och man blir verkligen inte rik på att vara mammaledig. Men det är det värt när man väl sitter med sin efterlängtade bebis i famnen.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011