Kelsson: Härligt att allt såg bra ut. Grattis!
Strössel: Jag var in och räknade lite på min föräldrarpenning. Inte kul. Om jag tar ut 6 dagar i veckan får jag endast ut 9500kr/mån. Blir inte många dagar kvar åt min man. Han får tre månader och då har vi bara 10 dagar kvar och det är för lite.
Har en massa månader att spåna på det men vet inte hur det ska gå. Hade önskat att det räckt med 5 dagar/vecka och ta lägstanivå på helgerna. Man måste ju ta 5 dagar/v och inte jobba för att få behålla sin SGI efter ett år. Vi vill ju testa och göra syskonförsök på dem vi har i frysen, så viktigt att behålla min SGI eftersom jag studerar.
Vi pratade om att jag skulle kunna ta ut för min dotter och han för den nya så kan min man vara hemma längre i början. Dem får ju 10 dagar precis vid förlossningen, men han vill vara mera med oss i början. Fast jag sagt att dem mest sover och äter. Dock har min dotter börjat skolan så det går inte.
Jag har beviljats csn till vecka 2 , år 2012. Hoppas att kunna skriva tentan som är då i januari fast jag fött så kan jag börja med föräldrarledighet efter det. Sparar ju lite tid och mindre krångel med csn senare.
Mycket att planera, vill inte hamna i skiten som förra gången som med min dotter. Hon på FK som skulle berätta för mig att jag skulle få lägsta nivå skakade bakom sitt skrivbord. Jag lugnade henne och sa. - Jag vet! Då andades hon ut. Hon berömde mitt betende. Hon sa att det inte var vanligt med en lugn reaktion. Hon skulle sett mig hemma när jag fick reda på det...