• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Kelsson1 skrev 2011-05-03 07:32:56 följande:
    Speck: Verkligen fiiin magbild! Väntar bara tills jag fått en lika fin... Lova mig att du lägger dig o vilar efter jobbet!
    Du är i vecka 9, så du har bara 16 veckor kvar tills du är lika långt gången som jag Skrattande

Tyvärr kunde jag inte lova något sådant, jag hoppade i duschen direkt jag kom hem från jobbet, sitter nu o äter mellis och ska om 5 min dra mig iväg till MVC för stora kollen vecka 25! Med blodprov, mäta mage och lyssna på hjärtat. Får vila sen, när barnet är vuxet eller så Flört
  • Jis
    strössel skrev 2011-05-03 15:43:43 följande:
    Jis: Hur är det med dig idag ?
    Det är bra, blöder mkt mindre å bara gammalt som tur är. Idag ska jag träna för första gången sedan tillbackasättning. Är sååå nervös, för att inte tala om hur nervös jag är att jag inte kommer få upp bodypump stången över huvudet :)
  • strössel

Speck: Var roligt att du ska till Mvc du får berätta allt om det sen hur det gick.

Jis: Skönt att det har minskat , ta det lugnt med träningen kram !

• Speck

Nyss hemkommen från bm kan jag rapportera att vår bebis är en fortsatt mönsterbebis! Hade en puls på 155slag/min, jag tyckte det lät högt men allt mellan 110-160 är normalt sa hon.
    Hon mätte magen och den låg preciiiis på "normalstrecket" (det finns ett streck vad som är vanligast/normalt eller så, och sen streckade linjer för var gränserna går för för stort o för litet och jag precis i mitten Skrattande). Hade lite högt blodsocker men det var ju för att jag käkade precis innan jag åkte dit, annars var HB och blodtryck bara fint det med!

• strössel

Speck: Vad skönt att höra vad roligt ser fram emot det besöket men det är långt kvar Flört fick du ditt moderskapsintyg idag eller fick du det vid RUL ? Det är så olika verkar det som. Tiden fram tills du ska ha tror jag kommer gå jättesnabbt nu det känns så iallafall Skrattande

• Speck

Strössel: Det fick jag på besöket efter RUL, så FK är redan informerade om min grav. Haha, skönt att du tycker det känns som att det kommer gå snabbt nu för mig iaf Flört 4 mån kvar ju typ Skrattande

• Aurora1979

Speck: Vad härligt att ligga sådär lagom på alla kurvor och grejer! ;) 

Min BM ringde idag och meddelade bara att mina TSH-prover såg okej ut men ska ta nya prover om 4 veckor igen, lär få fortsätta ta dem hela graviditeten... Lite synd att jag inte får min egen BM på v.25 besöket, det är mitt i semestern  så min BM är ledig då. Men men... Idag gick jag för övrigt in i v. 13, så nu är jag väl ur farozonen för MF? Inte för att jag är den som varit orolig men i alla fall, nu kan man snart känna sig säker med att berätta att man är gravid lite till höger och vänster...

• strössel

Speck: Fyra månader är ingenting Flört jag har RUL den 26 maj sen har jag inget besök hos bm förrens v 25. Tror du man kan ringa Mvc efter RUL och be om ett moderskapsintyg så man kan skicka in det ?

• strössel

Aurora: Grattis till v 13 härligt jag är i v 16 och vågar fortfarande inte berätta för nån mer än dom i familjen att jag är gravid, jag är superfjantig Skrattande att det ska hända nåt. Men snart kan jag inte dölja det längre kanske om jag klär på mig ett tält Flört

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011