Viksan07 skrev 2011-05-03 21:55:33 följande:
Speck: Har du ont när du får sammandragningar? Jag hade också mycket sd sista trimestern, när jag var gravid med sonen. För mycket stress på jobbet, så jag behövde sjukskrivning. Då blev det mycket bättre med sammandragningarna. Hoppas att de går över för dig! Det brukar inte vara någon fara
Näe, har bara haft ont vid ett tillfälle och då kunde jag knappt gå, varje steg gjorde ont, men fick då gå hem och lägga mig i sängen en halvtimme och då slutade det - hade nog bara överansträngt mig. Men annars så är det bara så attd et spänner och drar och så får jag den där obehagskänslan liksom.
carlan skrev 2011-05-03 21:08:05 följande:
Speck: Jag hade också tidiga sammandragningar, började tre månader innan. Jag blev tillsagd att inte köra bil, cykla och gå i trappor. Se till att dem skriver ner allt i din journal, för det gjorde dem inte för mig och det gav mig problem med csn.
Jag tänkte lugna dig med att jag gick över 10 dagar och då fick dem sätta igång mig och ta vattnet. Ta det lugnt så ska du se att den vill vara där inne.
Jag har haft sd sen typ v 20 nånting? Men skönt o höra att man kan ha mkt sd och ändå gå över tiden!
carlan skrev 2011-05-03 22:14:49 följande:
LGT: jag tror att det är två månader innan man ska bli föräldrarledig men jag kan ha fel.
Yes, 2 månader innan är korrekt. Men de flesta måste nog berätta förr pga magstorlek