• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Jis skrev 2011-05-03 20:37:51 följande:
    Haha Kelsson, jag lovar :)
    Apropå det så fick jag bärförbud nästan direkt i grav pga mina blödningar och sen även pga foglossningen. Inget tyngre än 5kg ska jag bära - lol det är ju typ min handväska haha!
    Jag gör lite lyft då o då men försöker att inte fuska, pga sammandragningarna också.

Apropå det ska jag träffa läkaren på torsdag nästa vecka ang mina sammandragningar och kanske göra en gyn undersökning för att kolla så tappen inte är påverkad. Är lite nojjig att jag haft så mkt sd - vill för allt i världen inte föda för tidigt! Eftersom detta är min första och i värsta fall enda grav så tänker jag uppleva varenda jobbiga fas av den! Skrattande Det är den oseriösa anledningen, den seriösa är för att bebis mår ju självklart bäst om den får utvecklas i lugn o ro i min mage och inte i kuvös!
  • strössel

Speck: Läste i en annan tråd att två hade fått sina barn för tidigt nu två provrörsbarn tycker så synd om dom en vägde nåt på 800 g och den andra runt 1600 g tror jag det var. Efter allt vi går igenom så vill man inte vara med om nåt sådant oxå.

• Speck

Strössel: Nej precis, därför jag vill kolla upp bara för säkerhets skull. BM ställde lite frågor men tyckte baserat på mina svar inte som att det lät som nåt farligt men eftersom jag var orolig så skulle vi kolla ändå. Och hon sa ju självklart ska jag ringa förlossningen om de börjar göra ont eller komma regelbundet så får jag åka in dit på koll. Men jag har bestämt att bebis ska födas 19:e augusti.  Sådeså Skrattande

• carlan
    Speck: Jag hade också tidiga sammandragningar, började tre månader innan. Jag blev tillsagd att inte köra bil, cykla och gå i trappor. Se till att dem skriver ner allt i din journal, för det gjorde dem inte för mig och det gav mig problem med csn.

Jag tänkte lugna dig med att jag gick över 10 dagar och då fick dem sätta igång mig och ta vattnet. Ta det lugnt så ska du se att den vill vara där inne.
  • Jis

Har ni haft/har molvärk? Har det mest på kvällen..det känns verkligen att livmodern jobbar för fullt!

• Viksan07

Speck: Har du ont när du får sammandragningar? Jag hade också mycket sd sista trimestern, när jag var gravid med sonen. För mycket stress på jobbet, så jag behövde sjukskrivning. Då blev det mycket bättre med sammandragningarna. Hoppas att de går över för dig! Det brukar inte vara någon fara

• Livets goda ting

Aurora: Grattis till v. 13

Strössel: Fina bilder på bloggen! Var handlar du dina mammakläder?

Speck: Härligt att allt såg bra ut hos BM!!

EGO: Var och tog blodprov idag inför kommande UL & KUB-test 17:e maj. Är i v. 11+2 och än så länge vet bara våra föräldrar om graviditeten. Men ev. kommer vi att berätta för våra syskon efter v. 12...känns skönt att de närmsta vet iaf det händer något....Jag kommer däremot att vänta med jobbet..när är man skyldig att berätta?

Någon som vet?

• carlan

LGT: jag tror att det är två månader innan man ska bli föräldrarledig men jag kan ha fel.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011