• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Jis

hahah, Speck, så sant Å visst det är klart att jag oxå är Suuuuuper glad att vara gravid, men just nu känns resterande 6½ månad långa, om jag ska gå omkring i fula kläder å ha ångest över det (å en massa andra saker)

hur mkt hade ni gått upp vecka 10? Jag är lite fundersam nämligen...

• Speck

Jis: C:a 2-3kg, om jag inte missminner mig. Jag var på inskrivning i vecka 11 och då tror jag vågen stod på +2, men jag hade varit uppe på +3kg innan, men vikten är svår o lita på i början.. Man är förstoppad o svullen o hu jeda mig. Glad Det pendlade en del.

• Vickan I

Speck - ja låter inte kul allt du får stå ut med. Var sjukskriven 50% fr.o.m. v 23 el ngt med sonen för foglossning bak, men denna smärta fram upplever jag som värre. Är väl olika. Jobbar ju redan bara 75% så sonen inte ska ha så långa dagar på förskolan och vill inte minska ner mer. Men försöker se alla krämpor och onda sprutor som lyxiga problem. Det blir som det blir bara allt går väl.

• Ankaja

Usch vad nere jag är nu. Försökte ta mig till jobbet, gick inte så där jättebra, kräkte ner hela bilen och mig själv. Fy vad äckligt  Rynkar på näsan 

Jag är jätteglad över att vara gravid men att kräkas 10-15 gånger om dagen börjar jag tröttna rätt mycket på nu...

• missan

Ankaja: Fyyy!! Stackars dig så hemskt! (tur du inte satt på en buss eller ett tåg..) ;)
    Tar du tabletter eller hjälper de inte?? Hoppas dina kräkningar går över, pronto!
    Kram

• Ankaja

Ja, det är tur att jag inte åker kommunalt, det skulle vara bra synd om de som satt brevid.. ;)

Jo jag har fått Lergi....comp,  kommer inte riktigt ihåg vad de heter nu, men de hjälper lite men inte helt. Jag ringde och prata med barnmorksan nu på morgonen och hon tycker att jag ska bli sjukskriven tills illamåendet går över.  Fast det känns lite fånigt ibland, jag är ju inte sjuk egentligen utan det är ju bara ET som ger sig till känna. Jag skulle vara mer orolig om jag blödde eller hade förvärkar som andra har här inne. Känner mig bara lite äcklig, ofräsch och trött på det ibland.

• strössel

Ankaja: Låter inte roligt att kräkas så många gånger per dag och på väg till jobbet, du kanske kan sjukskriva dig lite åt gången ? Börja med en vecka och sen se hur det känns stor kram till dig !

• Kelsson1

Speck: Känner mig redan fet, har ju passat på att gå upp i vikt redan. Innan försöket nu fick jag på mig storlek 40, nu kommer jag inte ens i storlek 44 som jag hade sparat från tjockistiden...!

Ankaja: Stackarn! Hoppas du får sjukskrivning! Stor Kram!

Jis: Har inte vågat väga mig men i förra veckan var det +6,5 Obestämd (är nu i v10, 9+3)

• strössel

Kelsson: Nu har jag gått upp 8,3 kg till v 17 men jag gick upp 5 kg väldigt snabbt innan v 12 sen bromsade det lite på vågen. Jag blir alltid väldigt godissugen under ruvningstiden då känns det som om man vräkte i sig godsaker. Nu försöker jag äta godis en gång i veckan och det går sådär nu när det är så fint väder med fika och glass Skrattande 

• Speck
    Kelsson1 skrev 2011-05-09 17:05:51 följande:
    Speck: Känner mig redan fet, har ju passat på att gå upp i vikt redan. Innan försöket nu fick jag på mig storlek 40, nu kommer jag inte ens i storlek 44 som jag hade sparat från tjockistiden...!
    Trosor hade jag stl 36-38 i innan, nu sitter stl 42-44 skönt på nederdelen.. De e bara o gilla läget. Såg ett foto på syrrans hund som är hyffsat nytaget, och då ser man bara mina ben i bakgrunden - ÅH HELVETE va chockad jag blev när jag insåg att det var MINA feta lår man såg i bakgrunden. Jag har verkligen rundat på mig. Nåväl. Bara dryga 3mån kvar sen så poff försvinner de mesta innan jag ens lämnat bb Flört
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011