• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Speck - Mysigt att känna sparkar, längtar massor efter det jag med.

Strössel - Ja visst är det seeeeegt nu. Ingen koll här heller förrän i slutet på maj.

Ankaja - Härligt med toppenvul .

Jis - Vilken envis en. Som att man inte vet vad man väger. Skit i henne. 

EGO - Jag fick det omvända idag när jag var på spec.mvc. Sköterskan jag träffade efter läkarbesöket frågade hur det gick med allt och jag sade att sprutorna var oerhört jobbiga denna gång och att det är en liten ångestattack varje kväll. Istället för pepp fick jag höra att jag skulle äta upp mig och var föööööör smal och inte hade hull nog för att ta sprutan i och att jag inte gått upp i vikt fast jag är i v 17 imorgon. Ville också skrika JAG VET. Med all annan oro så blir det ju att jag undrar varför jag inte får mage och inte går upp trots snart halva grav. Vet man inte kan jämföra varken med andra personer eller tidigare egna gravidteter, men gör så ändå...Imorgon ska jag ringa min bm på vanliga mvc. Har redan foglossning på gång och behöver få övningar el ngt att göra av sjukgymnast tydligen enligt spec.mvc.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Mumlan74

Vickan: om det är någon tröst så hade jag inte så mycket mage i v17 heller. En tjej i en annan tråd där jag hänger har gått lika långt som jag och har fortfarande sina vanliga kläder! Det kommer! Min BM tyckte att jag gått upp lite lite, 5 kg i v 25. Så nu är det bara att ösa på med två rejäla mellanmål. Men, så länge bebisen mår bra tror jag inte man ska fundera FÖR mycket. Tror att vi nojar oss tillräckligt för våra små med tanke på vad vi gått igenom för att komma så här långt.
    Kram på er!

• Aurora1979

Vet inte om jag redan skrivit det men härom dagen fick jag frågan om jag hade bebis i magen. Och jag svarade ja så klart men synd bara att det är min tjockismage de misstar som en bebismage haha...

• Jis

nu ringde kompisen som berättade för två kompisar å typ skällde ut mig för att jag svarat henne på mail att jag blev besviken. Det bör tilläggas att hon oxå är gravid så det är mkt hormoner på alla håll. Efter ett tag så fattade hon att hon gjort fel men ville ändå inte "erkänna" det helt utan det var fortfarande mitt fel.
    Åh vad besviken jag är. Jag började såklart gråta å jag HATAR det. Sen pratade vi om andra saker om MVC å så å det kändes bra.

Usch, jag gillar inte denna känslan jag har i magen...

• Aurora1979

Jis: Usch vad jobbigt! 2 gravida med alla hormoner är kanske inte optimalt om man ska föra en vettig diskussion, ;) men jag hoppas ni kan reda ut det så småningom. *kram*

• Jis

nej jag vet. Skickade precis ett SMS där jag skrev "vi får inte låta detta komma emellan oss xo", nu hoppas jag att hon fattar att jag vill gräva ner stridsyxan...

• Speck

Tråkigt ni som fått bannor för er vikt oavsett om det är för att ni väger mycket eller lite. Jag var lite rädd att min bm skulle kommentera min viktuppgång när jag vägde mig andra gången men hon sa typ bara "bra" och anteckna.

Men asså Vickan och Mumlan, hur har ni egentligen gjort för att inte gå upp.. Jag måste äta mellanmål dels ett på förmiddagen mellan frukost o lunch, och sen ett till när jag kommer hem vid 15-tiden på em. Och sen äter jag någon grönsak som mellanmål på kvällen efter middagen... Jag äter väl kanske lite föör mkt därav min viktuppgång, men om man är hungrig så man mår illa så förstår jag inte hur man ska kunna låta bli.

Jis - tråkigt att relationen med kompisen strular men som du sa - det är nog mkt hormoner i cirkulation där..

• carlan

Jag är ju bara i början av vecka 8 men jag ökar inte i vikt utan tvärt om, minus 1,5 kg. Men det beror nog på att jag mått illa sedan RD 6 redan. Dock känner jag mig inte mindre utan uppsväld och pluffsigare på någe konstigt sätt. Min lilla mage, sprutmagen som jag kallar den. (Efter alla behandlingar.) Magen min har liksom hårdnat nu. När jag ligger ned "flyter" den inte ut längre. Utan pekar uppåt. Märks att det är någe på G där inne. Glad

• Vickan I
    Mumlan &Speck - Jag gör inget speciellt men jag har alltid kunnat äta "vad som hellst" utan att gå upp i vikt. Jag äter massor, (mår illa annars) men händer inget, men så brukar det vara annars med även när jag inte är gravid. Med sonen gick jag dock upp 16 kg, fast ingen varken jag, bm eller ngn annan kunde förstå vart de kg satt sig . Kanske slår till om några veckor. Är egentligen glad att jag utan problem kan ha mina vanliga kläder fortfarande, men det räcker med så lite för att jag ska stressa upp mig nu.Tänker ju direkt att bebisen inte växer som den ska eftersom tillväxthämning var en av riskerna med cellgiftet.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Håller med Speck att det är tråkigt med BM som kommenterar vikt oberoende om det är för mycket eller för lite. Jag vet att jag gått upp i vikt o sa det till BM så hon sa inget sa bara att det var normalt. Dessutom så tog jag av mig skorna utan att fråga om det. Jis tips till dig, nästa gång ta bara av dig skorna utan att fråga så blir det lite mindre.

Jag tror att jag är konstig. Mår illa men måste ändå äta konstant för att inte må mer illa! Hur friskt är det?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011