• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Carlan: Gravidhormoner gör en glömsk! Så du är inte en dålig mamma!

Jis: Var på inskrivning samma dag som jag hade VUL 2/5, går på BM Östermalm. Samma byggnad som FC, kändes enklast så. Ingen film om fosterdiagnostik däremot så frågade BM om vi skulle göra ytterligare prover om det visade sig att risk för missbildning var större. Det hade vi nästan bestämt mig för att vi skulle så därför skickade hon remiss. Jag hade tagit upp ämnet redan här hemma innan vi var på inskrivning så det underlättade...

Ankaja: Förstår både dig o jobbet! Hoppas det löser sig på bästa sätt! Kramis!

• Aurora1979

Speck och Carlan: Gravidhjärna är ju bara förnamnet, glömmer allt! Och jag ställer mobilen hela tiden för att inte glömma ta mina mediciner till exempel, men konstigt nog glömmer jag ta dem även då om jag inte gör det på sekunden samtidigt som larmet går! ;)

• carlan

Tack för ert stöd för min hjärna! Idag har jag sovit nästan hela dagen känns det som. Hoppas det vänder snart så man får någe gjort här hemma. Fast min man är underbar och fixar det mesta medans jag sover. Skönt att han är stöttande.

• Vickan I

Hej mina vänner!

Oj vad mycket att läsa ikapp för mig. har skummat lite snabbt nu, men kan omöjligt kommentera allt som jag vill.

Till Jis vill jag bara säga att allt säkert är som det ska och vad skönt med ett inplanerat ul innom kort.

Kelsson - Då har vi våra UL (min screening) på samma dag den 31 maj .

Hade en massa tankar om barnvagnar och föräldrapeng när jag skummade tråden, men som bortblåst nu haha. För trött tror jag. Men vi har haft en toppenvecka med sol och värme nästan hela tiden. Himla skönt att komma bort, även om "vila upp sig" inte riktigt finns med när man reser med en sjövild tvååring . Men sambon har gjort ett hästjobb så jag har fått ligga i solstol och läsa en hel del ändå *lyx*. SKönt komma bort, mrn himla skönt att komma hem också, som det ska vara . Vecka 16 i onsdags. Tiden kryper sakta framåt. Börjar få lite mage nu, men inget att skryta med ännu.....

Kram till alla.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jis

Välkommen hem vickan, låter underbart skönt. Vart var ni? Ego: inget blod sedan lunch igår, vilken lycka! Idag ska jag spendera dagen m min fsnilj, min bror har tvillingar som är 5 månader- här ska mysas!!!

• Viksan07

Hej alla :)

Här segar också tiden fram, men är i a f i v. 12 nästa vecka - ska bli skönt, då kan man slappna av lite.

Kelsson och Jis: Usch, vad hemska era kroppar är mot er! Fruktansvärt att behöva blöda, förstår att det är jättesvårt att inte oroa sig då.

Appropå viss tanskspriddhet: Jag är inte bara helt seg i huvudet, slö... Utan även helt fumlig! Tappade ut halva ketchupen över grannens bord idag - plus att jag åt upp alla hennes korvar  

Börjar våga mig på att planera lite framåt - tittat på skötbord, skötväska och stor badbalja till barnen. Men fortfarande är man ju orolig att det värsta ska hända.

• Vickan I
    Jis - Vi var på Cypern. Hoppas du haft en mysig bebissniffardag idag .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck

Bleeh apropå dumma kroppar.. idag har jag varit in på förlossningen akut på extra koll då jag haft såna hemska förvärkar idag! Kunde inte  gå och de försvann inte trots att jag la mig o vila.. så där har jag tillbringat lördag em /kväll. Ingen höjdare. Tappen dock opåverkad, ingen urinvägsinfektion, allt bra. "försök ta de lite lugnare" jag har knappt gjort nåt idag!
    Trams.
    Men fortsätter de såhär så tyckte hon att jag ev skulle bli sjukskriven - noes! Då kommer jag bli galen.. Hoppas de försvinner magiskt inatt. Det har blivit bättre på så sätt att de inte gör ont, men har fortf mellan 1-3 /timme.. Vilket är störande. Hoppas ni alla andra har kunnat njuta av sommarvärmen iaf!

• Jis

Åh jobbigt Speck. Hoppas det ger sig! Jag blöder lite lite igen, suck! Annars har jag varit på coctailparty å drack gin å tonic utan gin :) gick bra att dölja att jag inte drack.

• Speck

Jis - detsamma får jag väl säga till dig! (hoppas att det ger sig dvs)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011