• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

strössel: Skönt att höra, men tyvärr blev det pannkaka o sylt idag Obestämd o jordgubbar med grädde o vanlijglass i helgen... Hoppas att jag inte äter upp mig i onödan nu i början.

Speck: Du hade inte så mycket till att börja med så tror att du har enklare att gå ner det sen. Jag som har kämpat med vikten hela livet har nog lite svårare att tappa gravidkilona sen. Men i ärlighetens namn så kommer jag att bära alla extra kilona glatt bara jag får bära på en liten härlig bebis också!

• Speck

Kelsson: Självklart! Visst är det bebisen som är huvudsaken! Men iom att jag haft ätstörningar tidigare så kanske jag har det svårare än andra att acceptera förändringen som sker med kroppen. Jag vet inte, bara spekulerar. Det är i självbilden problemet sitter, ingenstans annars. Förnuftet tar det hela med ro Glad
    Du o jag får ses i vinter o ta nån barnvagnsprommis så ska du se vi kan peppa varandra i viktnedgången!
    Alla i min familj är överviktiga eller har varit så det ligger lite i släkten hos mig. Men skitsamma vikt är tråkigt.

Däremot är sparkar roligt och idag när jag låg i soffan var de så himla kraftiga kickar att de kändes nästan som den försökte sparka mig upp ur soffan Flört Nu ska jag gå o lägga mig o se fram emot kvällens föreställning. Lill-Speck brukar alltid ha massa kul för sig i magen så jag blir helt fascinerad över att ibland petar magen åt höger, ibland blir den konformad, ibland skogaholmslimpsformad Skrattande Och så hoppar de under huden av alla sparkar o slag att det ser ut som jag kokar haha..
    Ååh vad jag ser fram emot att ni andra kommer till detta underbara stadie när man känner kickarna!

Aporopå nåt annat, jag har tametusan börjat läcka bröstmjölk! Förvånad Hoppas de inte ska hålla på o läcka varje dag nu...

• Kelsson1

Speck: Då förstår jag. Men det är inte roligt för mig heller att se mig själv i spegeln längre. Kämpade länge länge innan jag kunde se mig själv i spegeln o tycka om det jag såg. Har nog inte tittat igen sen ÄP... Men vägrar vägrar vägrar att låta vikten dra ner humöret!!!! Självklart blir det barnvagnsprommis i snö så det blir riktigt tungt så man får sig riktigt bra träning! Oooo väntar o längtar tills jag också får se det där! Har läst i andra trådar om att man läcker bröstmjölk, du får börja ha bh med ilägg i nu Skrattande

• Speck

Kelsson: Vikt schmikt eller hur?! Flört Vi är gravida, vackra kvinnor i våra bästa år!
    Känner mig lite snopen, blev ingen föreställning igår kväll när jag gick o la mig, lill-speck var nog lika trött som sin mamma så vi somna in båda två så fort jag la mig ner Tungan ute
    Jaa.. jag har tänkt på det där med ilägg men usch. Det finns ju inte ens nån amningsbh som passar mig va jag hittat än.. Suck suck.

Hur mår ni andra gravida idag då?

• Jis

Här är det bra, jobbar hemma idag (hur ska jag hitta diciplinen att jobba när solen skiner och balkongen känns lockande?) för jag ska på inskrivning på MVC idag kl 11 sedan träffa diabetessjuksköterska kl 15.40. Det hade blivit lite väl att cykla till jobb och tillbaka och tillbaka igen och tillbaka igen. MVC ligger 5 min hemmifrån, mkt lyxigt!
    Min trötthet börjar gå över, väldigt skönt. Nu kan jag vara vaken till kl 22 igen

• strössel

Speck: Här är det bra illamående bara men jag är van vid det nu, mysigt med sparkar vill oxå känna nåt är inne i en tråk period  inga mvc besök bara ett Vul den 26 maj sen inget förrens i början av juli. Vill tiden ska gå snabbt nu Flört 

• Ankaja

Idag mår jag riktigt bra, hade ett par svängar till porslinstronen på morgonen, men annars har det varit lugnt.

Kelsson: Även jag har kämpat med övervikten och tycker det är lite jobbigt att gå upp i vikt nu, på bvc sa de att de tyckte jag skullle försöka att hålla mig inom 6 kg i viktökning under graviditeten, får väl se hur det går. Annars så får väl även jag satsa på att gå långpromenader med barnvagn i djupsnö.  

Vi var på fertilitetskliniken i Huddinge idag och gjorde ett VUL. Vi hade en fin graviditet tyckte de, fina hjärtslag, lagom med fostervatten och ET var hela 16 mm lång  När barnmorskan sa att ni kommer bli föräldrar i december fällde sambon en tår. Jag har ALDRIG sett en tår hos honom innan, så självklart började tårarna rinna på mig med. Det börjar bli mer verkligt nu. Vi firade med att käka indiskt i solskenet. Glad

• Jis

Jag var på inskrivning på MVC idag. Det gick bra, allt utom vägningen. Jag vägde mig med kläder och skor på mig å vägde såklart 2 kilo mer än hemma. Jag hade ett BMI på 29 som hon påpekade om å om igen. Jag VEEEET hade jag lust att säga. Jag är sjukt medveten om vad jag väger, vad jag äter, vad jag tränar. *suck*. Sen skickade hon en remiss till KUB + att jag tog blodprovet för det idag. Nu är det bara att vänta på tiden.

• strössel

Jis : Drog hon inte av lite pga kläderna och skorna ? Jag vägde mindre hos bm än hemma så det var jag glad för jag väger oxå för mycket men bm sa inget om det vilket jag trodde hon skulle göra.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011