• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Viksan07

Här är det vecka 12 idag - nu kan man äntligen börja pusta ut lite Har haft ett sjukt beroende av att läsa om missfall, men nu ska jag inte göra det längre. Man blir ju tokig av det!

Kasa: Men fy stackars dig, vad obehagligt. Det måste ha varit fruktansvärt att ha sett så mycket blod. Men tur att din krabat är en liten kämpe!! Att ta en promenad låter väl som en lite förenklad lösning på allt som du har gått igenom. Hallå knäppa läkare... Ta hand om dig, vila mycket, det tror jag på.
    Stackars oss som är yra - det är inte lätt. Försöker äta lite hela tiden, dricka mycket, gå och resa mig långsamt... Och visst blir det värre med illamåendet av yrseln? Man vill ju bara spy hela tiden...

Speck: Var faktiskt förbi min snälla BM idag som gav mig en snabb tid. Alla blodvärden såg bra ut. Däremot hade jag väldigt lågt blodtryck, 85 /55. Därav yrseln antar jag. Men min kropp har alltid betett sig illa när jag stressar så det blir värre av det. Huvudvärken kan också bero på lågt blodtryck. Får se hur länge man ska dras med detta. Men gissar att jag får göra som du och jobba deltid om det inte ger med sig... BM tyckte att jag skulle gå till läk för deltidssjukskrivning om det inte ger med sig. Skulle vara skönt att kunna gå vid 14.00, man är ju zombie efter det.
    Kämpigt för dig att behöva dras med huvudvärken och att den inte ger med sig trots vila. Haft den hela graviditeten?

Strössel: Nee, vad jobbigt. Men tur att det såg bra ut där inne. Måste ha gjort jätteont att bli trampad på magen. Busig vovve du har!

Jis: VAd härligt att se den lilla krabaten! Förstår att det är med delade känslor att lämna FC. Vi har ju alla gått igenom långa resor för att komma hit - då blir det väl en viss separationsångest :)

• Speck
    Kasa: Fy va obehagligt!! Himla skönt att sett att bebisen levde o mådde bra. Min läkare förklarade för mig att ett missfall börjar alltid med att bebisen dör - sen kommer blödning. Så om man blött men bebis lever så är de inte missfall! De va iaf himla skönt att veta tyckte jag.
    Hm, äppeljuice? Va ska de va bra för?

Kelsson: Jag är också sjukt sugen på morötter jämt, o har varit de under hela grav.

Strössel: Precis de har jag varit rädd för ska hända fast att våra katter hoppar upp på magen! Den ena väger dryga 8 kg så det är som en mindre hund.. Skönt att allt såg bra ut!

Viksan: OJ det var himla lågt blodtryck! Jag har aldrig varit under 105 i övertryck.
    Jag började få sådär mycket huvudvärk ungefär till vecka 12 när illamåendet var över... och sen blev de bara värre o värre.. men efter jag började med järntabletter så blev de lite bättre, sen dess har jag inte huvudvärk varje dag längre.
    Jag deltidssjukskrev mig inte förrän jag fick sjuka besvär av foglossningen, men min livskvalité va inge vidare innan sjukskrivningen pga huvudvärken o de långa arbetsdagarna.. Jag gick mest runt o grät och orkade ingenting o ville ingenting.. Så sjukskriv dig innan du kommer så långt är mitt tips - ingen vits o slita på sig själv mer än nödvändigt.
  • Kelsson1

Strössel: Tur i oturen att det inte blev några konsekvenser av buset, o härligt att se att bebis mår bra!! STOR KRAM O SLUTA SKRÄMMAS!!!

Viksan: Grattis till v12! Jag har undvikit totalt att läsa om MF, blir bara nojjig av det o det kan jag bli även utan att läsa...

Speck: Yes Morötter Rules! Skrattande

• Livets goda ting

Kasa: Usch vad hemskt! Blev också helt kall när jag läste vad som hade hänt. Skönt att den lille lever och mår bra! Kram på dig

Viksan: Grattis till v.12!! Jag är i v.12 + 3

Strössel: skönt att allt är bra med den lille och grattis till v.18 på fredag!!

Jis: Härlig bild!!

Ego: Ska få mitt KUB-svar nästa tisdag...är grymt nervös men samtidigt väldigt förväntansfull. Längtar så mycket att få se den lille. Känns fortfarande overkligt att det finns ngt därinne...

• Kelsson1

LGT: Stort grattis till V12 till dig också! Håller tummarna att det blir bra resultat på KUB! Förstår att du är nervös o förväntansfull. Jag får vänta ända till 31/5 innan det är dags för mig. Jag tycker också att det börjar kännas overkligt att något finns därinne. Har haft lite mindre bröst under ett par dagar som självklart gjort mig orolig direkt....

• Zappa1

Hej alla blivande mammor. Jag hoppar in här och undrar om man kan få följa med. Efter en lång, strappatsrik, galen, jobbig resa är jag äääntligen gravid och idag vågar jag tro att det faktiskt är sant. Jag är i vecka 13 och fick se den lilla parveln fladdra runt och vinka mot kameran idag. Så det verkar gå vägen denna gång.

Kasa01, vill bara säga att jag blödde rätt rejält i vecka 9. Uppenbarligen är det väldigt vanligt. Idag fick jag veta att den lilla växer som den ska och är helt frisk och kry. Så det är nog inget att oroa sig för. 

• Livets goda ting

Kelsson: Tack!! Håller alla tummar för dig också och jag lovar, det kommer att gå superfort fram till den 31/5!
    Samma här..bröststorleken varierar lite från dag till dag ( det känns så i af) ...

Morötter är grymt nyttigt så det är bra!!

• Jis

Jag har blivit sjukt sugen på filmjölk, ju surare destå bättre :) konstigt det där. Fick kallelse till KUB, den 30/5 kl 8 är det dags. Läskigt men skönt att få reda på hur det ser yt. Ni som gjort, vilken sannorlikhet fick ni?

• Speck

Jis: Nu har även jag varit in o kollat på lilla Flavio, fin bild

Var riktigt rädd imorse.. Igår kväll fick jag som nåt konstigt ont i magen, men jag visste inte om det var tarmar, magmuskler eller ligament, men lyckades iaf somna om jag låg på den sidan som gjorde ont. Sen vakna jag imorse och ville vända på mig men kunde inte för jag hade så snablarns ont i magen! Sanslös smärta! Men efter c:a 45 min lyckades jag ligga på rygg en stund och sen även på andra sidan och då släppte krampen.. Fortf ingen aning om vad det var som orsakade det, men kanske en sträckning eller så bara vanligt magknip. Inte haft magknip direkt som gravid sen jag fick så här stor mage o jag vill inte ens tänka på hur mina stackars tarmar har det nu i min spända ballong..

• Speck

För övrigt Jis - filmjölk ääär ju bara för gott Skrattande Jag äter en skål varje dag som mellanmål när jag kommer hem från jobbet!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011