• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Jis
    Speck skrev 2011-05-04 13:39:03 följande:
    Jis: Tråkigt beteende av din vän. När jag berättade för mina vänner så frågade dom "vet den o den om det" och om jag sa nej så väntade dom med att prata med varandra om det tills jag hade berättat. Det är så en vän SKA göra enligt mig.
    Visst är det så. Hon svarade nu och resonerade att det var så att hon inte såg dom som gemensamma vänner (vilket jag gör) å att hon aldrig skulle säga nått till en gemensam vän.
    jag känner bara att jag inte orkar "bråka" om det, det tar för mkt energi, men jag blev helt klart ledsen.
  • Speck

Nu åker jag bort till landet i ett par dagar, härliga semester mitt på våren! Kunde ha varit bättre väder men jag är övertygad om att vi får det härligt ändå. Sakna mig inte för mycket babes!

• strössel
    Speck skrev 2011-05-04 13:48:48 följande:
    Nu åker jag bort till landet i ett par dagar, härliga semester mitt på våren! Kunde ha varit bättre väder men jag är övertygad om att vi får det härligt ändå. Sakna mig inte för mycket babes!
    Ha så kul jag åker till Göteborg i morgon och är hemma på söndag igen Skrattande 
  • strössel

Jis: Förstår hur du känner dig , en kompis ringde mig som oxå är sjukskriven på mitt jobb och hon hade varit ute och hälsat på och då hade en tjej mer eller mindre skrikit ut du vet väl att (mitt namn) är gravid min kompis sa att nej det vet hon inget om du började hon ställa en massa frågor när träffade du henne,  igår såg du ingen gravidmage och alla hade vänt sig om på jobbet. Så nu vet 400 personer att jag är gravid och jag ville själv berätta det och jag tror att min chef har spridit det vidare och hon har tystnadsplikt.

• Ankaja

Det är otroligt hur en del kan bete sig. När man längtat så länge och hoppats så mycket och när det till sist går vägen så vill man ju själv få tala om att man väntar en liten, de tar ju en del av glädjen ifrån en. Sen kanske man vill vänta med att berätta av olika anledningar.

För mig är det min mamma som har berättat det.  Så nu vet min mormor och moster samt några av mammas vänner. Jag är rätt så besviken för jag ville vänta och berätta till de första 12 veckorna passerat men men...

• Ankaja

Förresten ha det så bra och passa på att njuta, ni som skulle åka bort. Glad

• Jis

Jag fortsätter att blöda, både nytt och gammalt, det blir till att ringa FC imorgon å se om man kan få en tid för en grundligare VUL där dom kanske kan konstatera vad det är som blöder...detta gör mig galen..

• Aurora1979

Jag oroar mig oxå lite inför sommaren på jobbet. Jag jobbar natt på ett hotell och det är verkligen högsäsong på sommaren och en bit in på hösten. Jag kommer dessutom jobba flera datum som är extra tuffa pga konserter osv. Det kommer vara stressigt och det finns aldrig vikarier om man är sjuk så man kommer ju knappt att våga sjukanmäla sig. Jag får alltid så dåligt samvete när jag ställer till besvär genom att bli sjuk när det är som minst lämpligt. Jag vet att man inte ska känna så men jag vet så väl hur extra jobbigt det blir för alla när man förutom den vanliga stressen måste hitta en vikarie. Vet inte om jag kommer kunna få GP heller... en tjej på jobbet sökte i januari och fick avslag... (hon såg till att bli sjukskriven i stället).

Jis: Än så länge har jag haft turen att inte ha skvallrande vänner och släkt. Svärfamiljen har snarare varit tvärtom och bromsat in det hela och knappt velat glädja sig alls pga mf-risken innan v.12 (min svägerska har haft 5-6 mf). Sen har i princip alla vetat om både IVF och min graviditet så fort jag själv fått veta (även på jobbet). Jag är inte så bra på hemligheter och tycker att det hade varit skönt med stödet om jag nu fått ett MF. Men tycker att det är riktigt dåligt av din vän att sprida ut det till folk, oavsett hur nära eller inte ni är. Det är väl inget som ska spridas vidare utan att kolla med dig, åtminstone tills det är HELT officiellt från din sida. Mina vänner har iaf frågat vilka som vet och om de får berätta.

• missan

Hej, ett tag sedan! :)

Blir så arg och upprörd när jag läser om folk som skvallrar och berättar saker som de
    inte har det blekaste med att göra! Det är inte deras kroppar, det är inte deras liv!
    De ska bara sluta ta sig rättigheter! Ååhhhh
    Jis tycker du vid tillfälle ska förklara för henne hur ledsen du blev att hon berättat, om inte för
    andras skull i framtiden. Hon förstår nog inte grejjen.
    Strössel: arg, dumma människa! :(

Själv är jag mest trött, trött, trött. Jobbar, går i skolan och sover.
    Men idag ska vi göra något ROLIGT, vi ska se Roger Waters från Pink Floyd på Globen! :)
    Fick det i lite tidig 35-års present!!

Aurora: jag förstår din oro. Men vi Måste tänka på oss själva! Framföräaalt lyssna på din kropp och dina signaler.
    Hoppas jag kommer till en bra barnmorska som ev kan sjukskriva lite tidigt då jag jobbar på förskola som också är väldigt ansträngande.

Jag har också svårt att inte berätta denna underbara hemlighet. Har berättat för två (de närmaste) på jobbet, flera i klassen, hela familjen direkt och de närmaste vännerna.
    Resten tar jag pö om pö när det känns rätt. Imorogn ska vi på det andra VULet och hoppas då se ett litet hjärta. Vore underbart, då ska jag njuta sen.
    Mår konstant illa men kräks inte iaf.. Man får va glad för det lilla.

Trevlig helg ni som ska resa iväg. Nice!

Ps Är så sugen på salt; chips, pommes frittes, saltlakrits.. Är det ett tecken på lågt blodtryck??

• Jis

Missan, Åhhh ska du se Roger Waters, han är ju såååå bra!! Lyllos dig!
    jag var på Lexingtons utförsäljning, slog till på en super fin kavaj å lite smått å gott till hemmet. Det var lite roligt att få köpa kavajen i en storlek större för att jag vet att jag kommer ju inte att bli mindre...inte än på ett tag. Insåg oxå idag att det är nog rätt kört att ha jeans på sig, jag kan knäppa dom men det gör ont när magen sväller under dagen :(

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011