Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

89:or som är gravida! :)

minjalin skrev 2011-11-18 19:04:54 följande:
    Okej, både jag och sambon tycker att libros vanliga blöjor är jättetjocka jämfört med pampers vanliga. Byxblöjorna kan jag inte uttala mig om men i alla fall pampers byxblöjor är 50 öre dyrare per blöja än baby dry. Men det lustiga är att pampers active fit som jag tycker är lika tunn som baby dry (men som tydligen ska vara ännu tunnare och flexiblare) är lika dyr so byxblöjorna så vi kör på babydry som är en nattblöja så den kör vi dygnet runt. Men aolika blöjor passar ju olika barn bäst.

Jo det blir nog lite skillnad xD Men värst blir det för sambon som får sova i tältsängen på BB som inte var nån hit ;) Det är nog ungefär samma med andningen men det är bättre i tempurmadrassen eftersom den formar sig efter kroppen på ett annat sätt så bröstkorgen trycks inte ihop. Varför blir du orolig för att du inte behöver gå upp och kissa på nätterna? Det är ju inte alla som behöver det såpass tidigt. Känner folk som inte ens behövt göra det i slutet av grav.

Ja du får höra med henne :) Jag ska inte dit förrän om 2 veckor så det är långt kvar =/ 
    Jag har ingen aning faktiskt då jag inte haft pampers på ett tag. Men liberos har blivit tunnare sedan vi använde oss av 1-2:an. De har ju bytt utseende nu.

Fast det var ju tur att han fick sova över iallafall. Johan fick åka hem. Så han åkte hem vid 22 och kom typ vid 6-tidenSolig Skönt att det blir bättre med andningen när du har en tempur. Haha nä men man blir lite nojig. Fast med Ossian behövde jag bara nån gång gå upp men annars inte. Behövde också bara nån gång i veckan just innan förlossningen också. Sedan blir man lite rädd att man kanske inte känner att man är kissnödig. Fast samtidigt känner jag mig nästan aldrig kissnödig vare sig jag är gravid eller inte.

Kommer du att gå varannan vecka nu eller var tredje? Jag ska dit på måndag igen eftersom jag hade lite högpuls och första blodtrycksmätningen var också hög.
  • viplanerar09
    fair skrev 2011-12-12 17:54:19 följande:
    Jag var hos barnmorskan idag v.35+3
    Urin ua, vikt +1kg på två veckor (+9kg totalt), SF 33cm, blodtryck 135/80, bebis hjärtljud ca 142 slag/min och hon ligger VÄLDIGT långt ner. Barnmorskan var tvungen att säkerhetskolla genom att känna inifrån för att försäkra sig om att det var huvudet som sjunkit så mycket. Bebis är fortfarande ruckbar. Ganska spännande, förstår inte hur hon kan ha åkt ner så mycket på bara två veckor....
    Riktigt spännande fair :) Fast de små liven kan vara riktigt luriga ;) Ossian låg med huvudet väldigt långt nere 11dagar innan han kom och jag var öppen 2cm i 11(om jag inte var öppen ännu tidigare). Så ni kanske vår en fin julklapp Solig 
    Denna bebis låg också "långt" ner för att vara så tidigt :)
  • viplanerar09

glömde skriva att den fortfarande kan vända sig uppåt eftersom jag verkar ha ganska stor plats för bebisen :/

• viplanerar09
    minjalin skrev 2011-12-12 18:11:22 följande:
    Den håller sig nog kvar ska du se :) Är ju alltid ett gott tecken att dom sjunkit ner också för då är väl risken mindre i alla fall att dom vänder sig. Min ligger i vidöppet läge (bakhuvudet mot min ryggrad) så det kan bli lite längre förlossning och lite jobbigare men jag har fördel som är omföderska och har läst om andra här på forumet som haft lättare förlossning andra gången även om den legat i vidöppet läge och första legat i kronbjudning så det känns ändå lite hoppfullt :p Försöker tänka som min bm säger att bebisen kan ju ligga rätt och sen vrida sig fel i förlossningskanalen och komma ut fel precis som min bebis kan vrida sig extra långt under förlossningen och på så sätt komma ut rätt ändå. Det blir som det blir. Inte mycket man kan göra åt det ändå :)
    Han hade väl inte sjunkit så långt ner med hon tyckte att det var tidigt för att vara i vecka 28+2 och att jag hade gott om plats för att den ska kunna vända sig osv.(dessutom är de inte så stora i denna vecka heller och hade gott om plats i bäckenet) Men eftersom jag har känt sparkarna/buffarna på samma ställe. Vänster sida upp mot revbenen ett bra tag så tror jag han hittat en favorit plats. Men som hon sa allt kan hända och för första gången tyckte jag att han hade huvudet mot höger revben igår så det var en stor bula där. Tycker det kändes förlitet för att vara en rumpa men dem kanske inte har så stor rumpa nu Solig

Oj jag har ingen som helst aning om att de kunde ligga olika så och att den kan vara svårare förlossning. Men om jag inte minns helt fel så hade Ossian huvudet fel(på vilket sätt kan jag inte uttala mig om) och var därför tvungen att byta förlossningsställning. Fast samtidigt om det skulle ta 1-3 timmar längre för dig så går det ju fort ändå om man utgår från din förra förlossning och det är heller inte säkert att det behöver gå saktigare bara för de eftersom du fött tidigare.

Hur är det med dig annars?
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-12-12 18:59:45 följande:
    Nä precis men har den inte rört sig så mycket så kommer den nog inte göra det nu heller får vi hoppas :) Min har nog legat med huvudet neråt sen v 20 i alla fall för det har känts så plus att när läkarn kollade tappen v 22+4 så låg den med huvudet neråt, och sen i v 29+4 hade den sjunkit ner jättemycket i bäckenet men var ruckbar och sen v 34+0 var den fixerad.

Ja då kanske det var så för dig, för jag har i alla fall läst att vet man att dom ligger så så är det bra att röra sig under öppningskedet och gunga med höfterna och stå på alla fyra m.m.. Med Leon var jag ju upprätt tills jag kom till förlossningen och var ju öppen 6 cm när jag kom in. Försökte stå lite och så inne på förlossningen men hade snart så ont så jag kunde inte utan låg bara på sidan tills det var dags att krysta så får se hur det blir den här gången. Och som du säger så blir det ju ingen lång förlossning om det tar ett par timmar längre heller, men som nån jag läste om som fött sin andra så här så hade bm sagt till henne att det var tur att den låg så för annars hade hon nog fött i bilen ;)

Jodå, nu är jag trött på att vara gravid. Ont i revben, rygg och fogar och tror jag börjar få karpaltunnelsyndrom (ska prata med bm imorn när jag är där om hon tror det kan vara det) och har känt mig allmänt trött och deppig sista tiden så jag hoppas på dåligt järnvärde imorn så jag kan göra nåt åt det. Dom har inte kollat järnet på 2 månader så det kan ju vara så att jag behöver ta 2 tabletter om dan nu men vi får se vad det visar imorn. Vaknar jätteofta på natten utan att vara kissignödig utan behöver bara vända på mig och somna om och drömmer mycket. Har börjat dricka hallonbladste nu också för det ska ju hjälpa till under förlossningen (tänkte det kan vara bra nu när den ligger som den gör) och ska ju minska blödningar och sånt efteråt (jag blödde 6 veckor med Leon och hade avslag 2 veckor till sen) så det hade vart skönt om det kunde hjälpa mot det :p

Hur mår du?
    Nä han har inte rört sig så mycket uran jag känner mest sparkar och buffar och som om han ibland "hoppar" till. Aldrig att han snurrar runt. men som sagt man vet aldrig med de små liven. De kan vara riktigt busiga.

För Ossian var riktigt lurig. BM kände huvudet och till och med håret och jag var öppen 2cm i 11dagar. (Kan nog varit öppen längre.)

Ja det kan nog vara sant. Minns jag inte helt fel så kände dem näsan och var därför tvungen att ställa mig på knä. Man man var så "borta" och johan minnns inte heller vad dem sa. Ja många gåner kan det vara en fördel att dem ligger lite "fel".

Jag förstår om du är less. Känner mig riktigt less jag också :/ Du får se vad de säg idag hos BM. Kan ju bara vara att du är trött om man inte riktigt får sova bra på nätterna. Okej, jag visste inte att det också var bra för efter förlossningen. Har bara läst att den kan starta förlossningen. Jag hade inte rikgtigt bra koll men jag blödde nog bara några dagar och hade avslag 1,5-2veckor. Så allt som allt i ca 3veckor. Men sedan fick jag tillbaka mensen redan efter 1,5månad ungefär. Riktigt surt. Hoppas den håller sig borta längre denna gång. Fast samtidigt är det skönt istället för att behöva vara orolig att den aldrig ska komma tillbaka.

Jag mår lite till och från. Känner mig riktigt deppig sedan i söndags. Mest för att jag känner att jag inte kan göra så himla mycket. Har börjat få riktigt besvärlig med foglossningarna i blygbenet. Blev riktigt "ledsen" över att jag inte kan åka skoter i år. Håller verkligen tummarna på att jag fixar att åka i pulkan, annars kommer jag att gå under. Sedan har jag haft riktigt svårt att sova. Får sova 4-5timmar sedan bestämmer kroppen att det är morgon. Fast de senaste nätterna har jag sovit bra men typiskt har Ossian haft två grinnätter. Han har vaknat efter två timmar och vill ha nappen. Så man får ingen sammanhängande sömn och i natt har johan bökat på. Har nästan lust att han få ta sin säng in till Ossian så dem kan böka på tillsammans Solig
    Sedan känns det riktigt jobbigt att jag inte kan/orkar göra så mycket. Med Ossian var jag så aktiv och kunde göra hur mycket som helst men no säger foglossningen ifrån direkt.
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-12-13 09:16:04 följande:
    Ja dom är allt busiga dom små liven :p

Kanske låg i pannbjudning eller nåt då om dom kände näsan. Jobbigt när man inte fått journalen (för visst hade väl inte du fått din journal?)

Jag har mest förstått det som att det inte ska kunna sätta igång förlossningen (om du inte redan riskerar förtidsbörd) utan mer ska hjälpa livmodern under förlossningen och så. Skadar gör det ju inte i alla fall ;)

Min mens kom 3 mån efter att jag slutat amma så Leon var drygt 8 månader om jag inte minns fel. Men då var den regelbunden (med några dar hit eller dit bara) och det har den aldrig varit sen jag fick mens, utan den har kunnat hoppa flera månader. Så det var riktigt skönt. Hoppas det håller i sig efter denna grav!

Usch, det är hemskt när man inte får sova. Leon får sina inre kindtänder nu så det händer inte ofta att han sover en hel natt, och självklart tajmar man ju inte in att man vaknar samtidigt som han vaknar utan vi avlöser varandra ;) Jag tycker det blir en ond cirkel också för när man är trött och har så mycket krämpor så blir man allmänt grinig och lättirriterad och så får man dåligt samvete för det och mår ännu sämre och så går det runt.
    Karlar är experter på att störa ens nattsömn ;) Ibland får Gustaf lägga sig i Leons 90-säng (Leon sover i spjälsäng nu för det är det han vill men han har en 90-säng just för att vi ska kunna lägga oss hos honom och slippa ha honom i sängen) eftersom tänderna spökar så ibland kan han inte somna om även om han får välling och då brukar det funka om nån ligger hos honom. Och då är det lugnt och skönt i min säng måste jag säga ;)

Tråkigt att du inte kan åka scooter :( Håller tummarna för pulkan! Min foglossning är också värre, men helt okej om jag håller mig stilla. Men på natten har jag så ont när jag ska gå på toa att jag måste stödja mig mot sängen de första stegen. Inatt kunde jag inte ens stödja på ena benet de första stegen för att det gjorde så ont så förstår nu hur dom som går på kryckor för sin foglossning har det. Hur står dom ut? :o Konstigt att det bara är så på natten för mig men verkar som att det liksom låser sig när jag ligger på höften och så får man väl gå igång det, men det känns aldrig så på morgonen sen så det är lite skumt. Men jag är glad så länge jag slipper att ha så ont på dan utan på dan är det mer att det ilar till mellan benen för varje steg men fullt uthärdligt. Vi får ta igen allt sen när vi inte är gravida längre ;) Det är så sjukt att jag "bara" har 30 dagar kvar idag :o Nu kan den ju faktiskt nästan komma när som helst :p Men samtidigt så är sista veckorna värst tycker jag för då är man så nära så man börjar längta så mycket och det är så tungt. Trycker överallt, gör ont hur man än sitter eller ligger och de här stickningarna och pirrningarna i händerna och armarna gör mig galen när jag ska somna :p

JO jag har fått den från förlossningen men där står det inget. Det står typ inget på min. Fick två papper hem och på första är det bara saker de har kryssat i. Längden, vikt(på Ossian), vaginal förlossning blodförlust osv. och det andra pappret är det bara ett diagram över hur jag öppnade mig :/  Så de har inte skrivit något... Spelar inte så stor roll förutom att jag vet att han låg fel i "kanalen" men är inte riktigt säker hur bara.

Okej, jag tycker jag läst att många dricker de för att försöka få igång förlossningen men det kanske inte är något bra "hjälpmedel".

Okej, jag var livrädd för att jag skulle få lika ont som jag brukar ha. Kan ligga i kraftig smärta upp till 24 timmar.(Smärtan är värre än vad min förlossning var) men tur har jag inte haft ont en enda gång och fick en kortare mens. Istället för 31 fick jag 28. Hoppas den håller sig borta längre denna gång.

Ja det är verkligen jobbigt. Man blir så himla irriterad.. Förvånad

Ja, det kändes inte roligt. Fast jag tror det kan gå bättre med pulkan men jag har som lur att det inte kommer göra det. Eftersom det är lite böckigt att komma sig in och ur. Det är de som gör att jag får ont. Jag får också som myror i benen när jag ska sova ibland och då brukar jag duscha dem i kaltvatten så blir det lite bättre.

Du får ta upp de med din BM, för du skulle väl dit idag :)
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-12-13 09:48:28 följande:
    Okej, men står det inget om hur han föddes? På min är det i kryssat "framstupa kronbjudning" Sen har jag fått en skriftlig också och där står det specificerat "gossen bjuder med främre handen" och det tror jag betyder att han hade handen uppe vid ansiktet eller nåt sånt.

Jo det finns många som dricker det för att sätta igång förlossningen men det ska bara vara en myt vad jag hört. Teet innehåller inte tillräckligt mycket sånt där ämne som kroppen utsöndrar för att starta förlossningen. Men riskerar man som sagt förtidsbörd ska man nog inte dricka det för det kan ju starta sammandragningar och så ;) Jag dricker det i alla fall mest för att få hjälp vid förlossningen och återhämtningen och det smakar faktiskt gott tycker jag :)

Usch för att ha sån mensvärk! Jag har alltid kommit lindrigt undan med mensvärk och har små blödningar men har haft rejäl mensvärk två gånger efter att jag fick barn men den har lättat med panodil och har ju inte vart sån som man svimmar av eller så. Men ont för att vara mig. Och jag säger återigen att jag hoppas mina förlosnsingsvärkar sitter i ryggen igen för jag pallar inte smärta i magen, men ryggen är lättare att härda ut :p Men jag har hört att man kan få fruktansvärd mensvärk efter att man fött barn om man haft lindrigt innan, och har man ahft fruktansvärd innan kan man får mycket lindrigare efteråt. Hoppas att både du och jag fortsätter ha lindrig nu då :)

Ja man är ju inte så smidig när man ska ner i markhöjd direkt men din sambo får hjälpa dig så kanske det inte blir så påfrestande för fogarna? :)

Ja jag får se vad hon säger idag när jag ska dit :) 
    Haha jag har verkligen koll vad det står i mina papper. Har faktiskt inte kollat på mitt papper. Bara lite snabbt med det åkte fort i Ossians pärm. Men det var i kryssat samma som dig. Men jag vet att han låg fel men hur vet jag inte och var därför jag var tvungen att byta FLställning.

Jo jag har också hört det, men jag tror att det är väldigt svårt att få igång en förlossning. Inte vet jag men jag tycker att det känns som så. Och även fast många har gjort si och så och sedan har det startat så tror jag att det var tänkt att det skulle starta. För annars tycker man att det ska funka för alla.

JO det har faktiskt varit riktigt jobbigt. Fick medicin(fråga inta vad den hete men den var receptbelagd och skulle lindra menssmärtor) egentligen ska man bara äta en men när jag ringde för så mycket smärta fick jag ta två och två alvedon men det hjälpte inte. Blev svimfärdig, skakig, ibland spydde jag av smärta. Har testat det mesta hemmakurer men inget har hjälpt. På gymnasiet var det också jobbigt då vi hade en manligmentor och det kanske inte var det roligaste att förklara varför jag var hemma ca 1-2 dagar i månaden bara sådär. Fast tur att man ringde och sjukanmälde sig hos SSK. på skolan. Jo annars har jag haft lindrig också, lite och få dagar.
    Så jag hoppas verkligen att det blir samma denna gång efter FL.

Jo han får nog hjälpa mig. För magen blir inte mindre Solig

Hur gick det hos BM?
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-12-14 20:33:29 följande:
    Jo jag tror som sagt bara att det kanske kan starta om du redan riskerar att föda för tidigt, men inte annars. Det är nog slumpen om det satt igång när dom druckit.

Usch, låter inte alls roligt :(

Jodå det gick bra. Järnvärdet låg på 134 så hon trodde jag var trött och deppig för att jag sover så dåligt och att det är så tungt med alla krämpor och att det är så nära nu.  SF-måttet låg på 36 cm så det hade dragit iväg igen (har en ganska rolig kurva eftersom det växer så i etapper) så jag tror jag slutar på ungefär samma som Leon i slutet men nu ligger jag drygt 1 cm under vad jag hade med Leon i samma vecka. Vägde knappt 63 kg så nästan 12 kg+ Bebis hjärtljud låg på 134 tror jag och lät starkt och fint och den var fortfarande fixerad. Hon sa att jag skulle höra av mig om domningarna i händerna blev värre men än så länge var det ingen fara utan hon sa att jag kommer nog ha mer obehag av skenorna när det är såpass lite så det var ju skönt! Har en tid inbokad till en annan bm 26 december för min ska till Australien i 3 veckor och sen har jag tid hos henne igen på BF-dagen så hon hoppades att vi inte skulle ses då ;)

När har du tid nästa gång? 
    Okej, jo att få sova är verkligen a och o. Jag har också haft riktigt många veckor där jag sovit riktigt dåligt. Vissa dagar har jag inte somnat fören vid 4-tiden. både igår och inatt fick jag sova riktigt bra. Så man känner sig lite mer ut vilad än om det känns att man behöver fler dagar med bra sömn.

Spännande att se vad ni har för liten en i magen. Vad lång det blev mellan den 26dec och 12 jan.

Jag har tiden nästa gång den 3 jan. jag går med 3 veckors mellan rum. Egentligen skulle jag gå var 4:e vecka men eftersom både puls och undertryck varit lite högt vill hon att jag ska gå lite oftare. Blir säker varannan vecka mot slutet.

Vart kommer ni att fira julafton?
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-12-16 12:22:01 följande:
    Ja det är inte roligt när man sover dåligt :( Jag tar tid på mig innan jg somnar på kvällen, sen vaknar jag varje timme och så är det svårt att somna för sambon andas med munnen så det låter jättehögt. Och så puffar jag på honom så tar det 2 minuter så har han somnat igen och så får man puffa igen. Jag blir tokig >.< Skönt att du fått sova lite senaste två nätterna :)

Ja det är spännande. Men tror det är en pojk ;) Skrev fel, menade 27 december för 26 har dom nog stängt ;) Men det är ju ungefär varannan vecka om man räknar fulla veckor. Dets om stökar till det lite är ju att 27 är jag v 37+4 och 12 är jag 39+6 så det blir ju 2 veckor och 2 dar. Men allt ser jättefint ut hela tiden så det väl därför, plus att det är så mycket röda dagar och sånt nu. Hon sa i alla fall att när man är omföderska och alla värden ser så fina ut som mina så räcker det att gå varannan vecka ungefär :) Blir spännande att se om jag får komma den 12 eller inte ;) Men jag tror bebis kommer komma BF+2 men det återstår att se :P Det är ju skönt att dom håller koll på ditt blodtryck!

Vi komemr fira hemma i vår lägenhet för första gången. Och så kommer mina föräldrar, Gustafs mamma, min brors sambo och så är min bror med en liten stund och äter och delar ut julklappar innan han måste iväg till jobbet. Och så deras hund så klart :p Så vi blir ett litet gäng. Sen äter vi kalkonmiddag hos min moster på juldan och så ska Gustaf och Leon till Gustafs pappa i jönköping på annandan, men jag stannar hemma för dels lockar inte den långa bilresan på 2 timmar fram och sen samma väg tillbaka och sen vågar jag mig itne så långt hemifrån så nära BF :p

Vart ska ni fira? 
    Jag behöver faktiskt inte än gå upp på toa på nätterna. Ligger jag vaken om nätterna går jag på toa bara för att få fördriva lite tid :P

JO man har som en känsla, först hade jag flicka(nog bara önsketänkande ;) men dagen innan vi åkte in för att kolla kände jag som på mig att det var en liten lillebror :)) Okej, men det låte så långt mellan dagarna, men nu när man ser vilken vecka du kommer att vara i så är det inte långt. Här går vi var tredje men jag tror nog att jag kommer att få gå varannan. Fast inget mig emot :) Mysigt att få höra bebisen.

Haha bra att du är förberedd på att få gå över. Jag har också som en känsla att det blir några dagar över(hoppas på BF+1 så att jag och prinsen får samma födelsedag. Med Ossian plussade jag på min födelsedag(om jag hade testat, testade på BIM+4-5 då vi åkte till tallin) och nu kanske jag får en till födelsedag som jag inte kommer glömma). Fast de två spådamerna som jag pratat med sa att han hade bråttom till världen. Både själva förlossningen och att han skulle komma tidigare. De sa att jag skulle få runt den 20 feb. Men självklart är jag helt inställd på BF+. 

Vi kommer att fira jul hemma hos johans föräldrar och mina föräldrar ska också komma. Sedan Johans farmor. Vi firar varranat år med Johans bror med barn och hans mormor. Så iår är Ossians kusiner hos sin mamma.! Så vi kommer nog att fira lite jul på juldagen också.

Mysigt att få fira jul hemma!  
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-12-18 08:21:13 följande:
    Vad skönt :) Jag kissar oftast bara en gång nu faktiskt så mycket bättre än det var med Leon, men vaknar ju massa istället. Men inatt har jag bara vaknat kl 01 för akut toabesök, andra gången vid 02:30 för att Leon ville ha välling (han får en kindtand och då äter han gärna på natten) och tredje gången kl 05. Sen vaknade Leon kl 06:15 men Gustaf var snäll och gick upp med honom så jag kunde sova till 07:30 så jag känner mig ganska utvilad idag faktiskt :)

Jag hade ingen känsla alls med Leon, men denna känslan är stark så det ska bli spännande att se om det blir så :p Vad roligt om din bebis hade kommit på din födelsedag :) Jag hoppas på att min kommer v 38+6 för då blir det 5 januari. Leon fyller ju 5 November ;) Jag försöker ställa in mig på att gå över, men vet inte hur jag ska palla att gå över för det är döden att vara gravid nu. Men man har ju inte så mycket till val så man tar ju sig igenom det på nåt sätt. Men har fruktansvärt mycket sammandragningar och vissa känns så starka att jag tror att det är sånna som egentligen skulle göra lite ont men med Leon hade jag ju värkar som inte gjorde ont fastän dom gjorde nytta. Känner även huvudet genom slidväggen om jag sticker in fingrarna så den  ligger verkligen långt ner. Vet att det inte betyder nåt när man är omföderska och att jag kanske till och med är ett par cm öppen utan att det betyder nåt men det underlättar ju förhoppningsvis förlossningen sen i alla fall om man redan börjat lite och bebis är nersjunken. Nu vet jag ju inte vad som innebär att bebis verkligen ligger djupt men vet ju att min bm sagt att den ligger långt ner och får kommentarer nu att jag bär magen långt ner (fast magen kanske bara ser ut så för att inte bebisens rygg och rumpa fyller ut där uppe utan att jag har fötter upptill istället) men med Leon behövde jag inte göra nåt under förlossningen för att han skulle sjunka ner utan jag bara låg på sidan när jag väl hade riktigt ont och när jag fick krystvärkar var det bara att krysta. Har kompisar som blivit helt öppna men sen får gå runt och ändra ställnignar hela tiden för att bebisen inte varit tillräckligt djupt ner för att börja krysta. Det är kul att spekulera i alla fall och jag försöker intala mig att sånt tryck som jag har neråt så går jag förhoppningsvis inte över så mycket. Gör nästan lite ont när jag står upp och får en sammandragning för att det trycker så och barnets tyngd ska ju hjälpa till att trigga igång förlossningen när den trycker emot ;)

Men ni går väl inte var tredje vecka sen i slutat va? Jag gick varannan vecka till v 34+ sen har jag gått varannan vecka sen dess. När jag var förstföderska var det varje vecka sista veckorna.

Vad mysigt att fira allihopa så :) Ni får ju förhoppnignsvis en vit jul också! Det lär vi inte få här i år xD Men vi har lite lite puder på marken idag ;)
    JO Johan brukar alltid vakna med Ossian på helgerna. Jag vet inte varöfr med Ossian vaknar alltid runt06-06:30 när johan är ledig och när han jobbar kan han sova ända till 8:30. Riktigt konstigt.

JO det är alltid bäst om man ställer in sig på att man går över. Jag var öppen 2cm, tappen mjuk osv i nästan två veckor. Sedan några dagar innan var jag öppen 3cm och dagen lite vatten kommit var tappen osv utplånat. Så man kan vara öppen ett bra tag. kanske mer vanligt som omföderska?  
    JO det är altid roligt att spekulera om förlossningen är på G. Fast än fast slemproppen, fick höra att jag var öppen och att Ossian låg väldigt långt ner. Som du beskriver kände även min BM huvudet på Ossian men det tog 11 dagar. Men jag var som "säker" på att han skulle komma den helgen han kom :) Min mage hade också sjunkit ungefär 1månad innan han kom. "Alla" runt mig sa att jag skulle få närsom helst(det var i början av okt) men de fick till svar att han kommer fredagen den 13 eller under den helgen!! Ska bli spännande och se hur jag känner månaden innan med denna, eller om jag bara hade tur på min känsla. För jag hade trots allt inte känt några samandragningar eller andra små känningar.

Det är så sjukt spännande. Fast samtidigt lite skrämmande för min del då jag inte kände något alls fören första värken då jag blev igångsatt. Lite orolig att vi knapp hinner in. Fast samtidigt tror jag lite på vad de två spådamerna sa Skrattande att vi skulle tro att förlossningen var på G och sedan att vi skulle åka hem och komma in dagen efter. Håller tummarna att lite vatten kommer att gå och att jag blir igångsatt igen. DÅ min kropp verkade svara bra på de :)

Nä englit min BM så går man var tredje i slutet också, men jag tror nog att jag kommer att gå varannan. Går var trejde nu från den 12 dec. (28+2, tror jag att jag var i då) men det beror någ på min puls och för mig gör det inget att gå var tredje redan nu :) Får ju lyssna på lilla hjärtat så Solig

JO det är mysigt, fast jag tycker ändå att julen när man var mindre var bättre. Då firade vi med alla mammas syskon + männen(mamma har 5 syskon) och sedan var vi 15kusiner. Så då var det fullt hus i mormor/morfars lilla hus.
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)