• minjalin

89:or som är gravida! :)

Vänta du några dagar maajsi.

Min lille prins har börjat jollra och le nu. Man smälter varje gång ^^ han blir redan 1 mån på tisdag!

• minjalin
    Madde01 skrev 2012-02-09 14:18:12 följande:
    Ja avvakta några dagar o håll oss uppdaterade Håller på er denna gången med.Gud så underbart Shit vad jag börjar bli bebis sjuk nu alltså... haha

Hihi ja man blir det i slutet
  • minjalin

Usch till er som vart sjuka! Vi har kommit lindrigt undan hittills men nu går både löss och vattkoppor på sonens förskola så vi får väl se =/ Sambon började jobba i måndags så nu är jag själv med bägge barnen. Går bra än så länge men vad hade man gjort utan bärsjal när man har två? :p Sen har jag ju en helt fantastisk lite kille här hemma som blivit väldigt duktig på att leka själv sen lillebror kom. När jag var höggravid kunde han inte ens se på tv själv :P Tur att sånt går i perioder :P

• minjalin
    Madde01 skrev 2012-02-22 15:48:32 följande:
    Skönt att ni sluppit det iaf, Äldsta sonen har inte haft vattkopper än eller? Inte så kul o lillen får det redan kanske Kan bli jobbigt när det kliar så.

Du rekomenderar alltså bärsjalen? Jag tänkte faktiskt köpa en sele, men det är för jag tycker det ser så avancerat ut med sjalen .. haha..

Men det är väl jätte skönt att storebror fixar att leka själv, blir ju jobbigt vid ammning o så annars.. Är så nervös hur det ska bli med 2 Man känner det när man börjar närma sig..

Nä han har inte haft det. Man kan ju inte skydda sig mot allt och han kan ju inte vara hemma flera veckor. Var ju upp till 2 veckor innan det bryter ut så han kan ju lika gärna redan fått det förra veckan för det barnet vars mamma ringde i måndags som fick det först var på förskolan samma dag som Leon förra veckan. Är inte så vanligt att bebisar under 6 mån får det en mamman haft det, men kan kan dom. Jag ammar ju inte så mycket längre. Har jättelite mjölk nu så det går fort. Man växer in i det men ibland vill man allt klona sig. Är väldigt glad att Elias inte har lika svar kolik som Leon hade för det hade blivit jobbigt!
  • minjalin

Grattis vi planerar. Här är hela livet upp och ner just nu. Leon ramlade, troligtvis från tvbänken, i söndags och bröt lårbenet så nu ligger han i sträcksäng på sjukhus beslut tas nästa vecka om han ska ligga kvar i sträck eller om han ska gipsas, men hem får han nog komma vilket som. Men blir det sängen får de köra honom till mina föräldrar så får vi bo där några veckor eftersom vi har trappor och ingen hiss här. Men han är så tapper, och får mindre ont för varje dag i alla fall. Men det är jobbigt när man har lilla Elias också plus att han ligger på infektion eftersom det går vattkoppor på dagis och de vill inte ta några risker. Vore ju katastrof om de fick det till barnavdelningen!

• minjalin
    fair skrev 2012-02-29 04:22:12 följande:
    Usch vilken otur, stackars Leon! Hur länge måste han ha gips? Krya på honom!

Vet inte om det blir gips eller om han får fortsätta ligga i sträck, men om 4-6 veckor borde han va på benen igen tror dom.
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-03-13 17:09:48 följande:
    Kunde inte hålla mig igår. Hade känt av ilamående från och till. Antog att det var inbillning men testade mig iaf. Och vad ser jag, om inte ett + :D tog ett imorse också för att vara säker, samma sak där. Ska hämta ut trombyl imorgon och kommer även bli kontaktad av läkaren på fredag. Ska höra om fragminsprutor, som ska förhindra blodproppar. Ska även boka in ett VUL om ca. 2-3 v. Läkaren tyckte vi skulle göra det för att se så allt är som det ska.Hoppas det går vägen denna gång. Håll tummarna för mig tjejer! är så orolig att det ska gå åt skogen denna gång också.

Grattis! Håller tummarna!!!
  • minjalin
    SaraA skrev 2012-03-21 13:33:39 följande:
    Va skönt :)

tråkigt dock att tråden dött ut lite. Hur går de för alla här inne ?

Jodå, vi har haft fullt upp med sonen och hans brutna lårben. Han skulle plockats ur sträcket i morn, men natten till tisdag fick han ner ena benet så vi fick åka in och då var det så jakt att han fick komma ner ändå igår idag har han börjat krypa och försöka stå men att stå gjorde ont så det gav han snabbt upp. Våran lilla kämpe. Han var så lycklig över att leka ute i sandlådan för första gången på en månad!
  • minjalin

Jag är dålig på att skriva men läser allt Elias blir 3 mån i morn. Han är allt mer vaken och jollrar och skrattar massor Leon är jättefin med lillebror så det är underbart. Dock har jag inte vanan inne att vara själv med 2 barn eftersom Gustaf bara hann jobba 1 vecka innan Leon bröt benet så han har vabbat till i onsdags men nu är det tillbaka till verkligheten som gäller känns ändå skönt att äntligen få en vardag igen! Elias är dessutom en väldigt lätt bebis och Leon en lätt 2åring men visst kör det ihop sig lite ibland

• minjalin
    Maajsi skrev 2012-04-21 09:03:08 följande:
    Ja, men det får man väl räkna med att det gör ibland :) skönt att det går bra iaf! stor skillnad mellan hur storebror var när han var bebis? :) brukar vara intressant att jämföra har jag hört.
    Dom är väldigt olika. Leon hade ju riktig kolik. Skrek från 20 minuter efter maten fram tills nästa mål dygnet runt typ, men som tur var lite bättre på nätterna än på dagarna. Han var därför jätteklängig och man fick bära på honom hela tiden och han satt inte i nån babysitter eller sov i egen säng. Han gick inte ens att somna i famnen utan var sjalen eller bröstet som gällde. Men från att han var 5 månader ungefär så blev han väldigt lätt. Och han kanske hade varit en mycket lättare bebis om inte magen hade vart så krånglig, men magen var bra efter 3 mån och då gick det fortfarande inte att somna honom i famnen utan fick gå en långpromenad varje dag så han sov i vagnen så min rygg skonades lite :P Elias sover i vaggan oftast, och ibland på oss på kvällen för att det är mysigt och för att han ofta är lite orolig i magen på kvällen fortfarande. Han sitter gärna i babysittern eller ligger i sitt gym på dagarna, och ibland somnar han till och med på egen hand i vaggan när man lägger ner honom vaken. I famnen är det i alla fall inga problem att somna honom och sen kan man bara lägga ner honom i vaggan så sover han vidare. Värsta lyxbebisen :P Men han har haft jobbigt med magen och vart ganska skrikig på kvällarna och ibland på natten, men inte alls lika mycket som Leon. Något de har gemensamt är att de är väldigt glada när allt är bra. Det är lätt att få Elias att skratta, och Leon var väldigt glad och skrattade massa en liten stund efter varje mål tills magen började. Men sen magen blev bra på Leon har han varit en jätteglad unge med nära till skrattet och Elias verkar bli likadan :) Ska bli spännande att se dom växa upp och se om dom blir lika eller olika med personligheterna och utseendet :P

Hur mår du nu?
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)