• minjalin

Tack jodå han har en period på natten när han har svårt att komma till ro och han har lite knip ibland men annars är han jättesnäll. Sån var Leon också första 2 veckorna, sen kom koliken :-P

• minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-17 18:43:46 följande:
    Okej, aaha. Så Leon hade kolik? man får tro på att det blir lättare med nästa bebis om första hade kolik Julius har alltid varit ett så lätt barn, så jag får tänka om istället att det blir kämpigare denna gången

Sen har man ju hört om "tvåbarnschocken" får se om det verkligen är så illa som dom flesta säger

Ja jag hoppas verkligen vi slipper kolik den här gången! Ja du jag kan säga att jag är glad att Gustaf är hemma första 5 veckorna så hoppas jag Leon hinner vänja sig och att man kommit in i det blir spännande att se vad ni får för bebis denna gång
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-17 18:52:14 följande:
    Ja det ä väl kanon att han kunde göra så Så är det ju allihopa ett bra tag, tror det blir mera trots om den "äldsta" känner sig bortglömd.. Men Julius har ju blivit extremt mammig nu på senaste. Visade Leon något av det när du var gravid? Känns som att Julius känner på sig att han inte kommer få ha "mamma" i fred sen ..

Jo han var lite mer mammig i slutet, men samtidigt hör det ju till åldern också så svårt att veta hur mycket av det som berodde på grav. Säkert en kombination
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-17 22:15:30 följande:
    Vilken sötnos Leia! Grattis än en gång :)

Tack
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-18 15:10:00 följande:
    Jo det kan det ju göra Men nu har han vart ledig med sin pappa den här veckan, så han har inte varit så extremt mammig när jag kommit hem som han brukar vara , så det känns väldigt skönt måste jag säga.. Vill ju inte han ska känna sig "bortvald" sen eller vad man ska säga..
    Nä precis. Leon var mest att var jag hemma så var det jag som gällde men det var inga problem om jag åkte hemifrån. Men det gick över innan Elias föddes så det var nog mer en fas han hade :)
  • minjalin

Samma här. Läser från telefonen men lat med att skriva det går bra här med. Elias har lite magknip ibland men det är lite bättre igen. Olika olika dagar. Storebror är fortfarande överförtjust men man får passa noga eftersom han är lite hårdhänt

• minjalin

Idag var vi till bvc och Elias är 55 cm lång och väger 4110 gram så snart kan vi säga adjö till 56-kläderna :( Men han har blivit världens spybarn så de hinner användas flitigt ändå ;) Gott att han lagt på hullet lite nu med och inte bara längden så det märks att han får ersättning också för min mjölk räcker dåligt. Han är helt galet stark också så vi kommer nog få fullt sjå med honom sen ;)

• minjalin
    Madde01 skrev 2012-02-06 07:32:38 följande:
    haha, blir en aktiv liten pojke av han alltså Härligt härligt. Kommer nog också få en liten vilding, Sparkas o bökas för fulla muggar här i magen kan jag ju säga Vad härligt med tvillingar När har du bf?Hur går det för er där hemma?

Ja det blir nog full fart härligt att din är aktiv! Lättare att slappna av då. Elias var också aktiv redan i magen
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)