• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • fair
    Sweet Twinmom skrev 2012-02-10 16:27:03 följande:
    Fair: Haha, då har du fått en riktig utmaning där hemma :P Uch, jag är också orolig för just att ge stora barnet uppmärksamheten. Jag hoppas min son tar det bra och förstår att 2 bebisar tar mycket tid. Hur gammal är din äldre dotter? Oja! Min första graviditet var underbar tills den här dök upp. Men det är bara att kämpa. Det går ju över efter förlossningen som tur är :) Jag är jätte nervös! Skräckslagen med andra ord men har en underbar pojkvän som stöttar. Men det ska bli skönt att få vara normal igen, så jag ser fram emot förlossningen. Hur var din förlossning? Gick det snabbt när det var andra barnet?

Min äldre dotter är 2år och 3 månader nu. Men hon har tagit det riktigt ta än så länge. Okej, men har du inte fått prata med spec. barnmorskor då di är så rädd? Ska du föda vaginalt? Första förlossningen började vattnet sippra och efter 30 timmar fick jag värkdropp, sen kom hon efter 4 timmar. Denna gång gick vattnet som en fors kl. 21.50, värkdropp sattes kl 03.10 och kl 04.31 är hon född, så båda mina förlossningar har gått snabbt!!
  • Edds

Här är en till som är 89a och plussade i december =) ! blir en bebbe i september, går in i vecka 11 idag :)

• Madde01
    Sweet Twinmom skrev 2012-02-10 18:25:55 följande:
    Madde01:

Gud, har jag läst fel nu? :o
    Jag trodde du gjorde massa gravtest och väntade på ett plus.
    Aj va pinsamt! :D förlåt!
    jahaaaaaaaaa
    nejnej, jag plussade i somras o väntar bebis i Mars
  • Sweet Twinmom

Fair:
    Stor tjej ju. Skönt att hon tar det bra än så länge. Hur gör du för att vardagen ska gå ihop med två barn?

Nja, jag berättade för min barnmorska nu i veckan men hon bara klappar mig på huvudet och säger att allt kommer gå bra.
    Jag känner inte att hon fattar hur rädd jag är. Mest är det att jag har noll koll på hur det går till med tvillingar.
    Blä! Men antar att det bara är att sära på benen och låta dom göra sitt jobb ;)
    Ut ska dom ändån! Haha.
    Jag vill ha vaginalt med mycket lustgas och bad. Sen får man se hur länge man klarar :)

Gud va fort det gick för dig!
    Det hoppas jag också på nu.
    Min första tog det 17 sega timmar innan sonen var ute.

• Sweet Twinmom

Madde01:

Haha, Gud va knasigt de här blev :D
    Men dåså, grattis ;)
    Hur går det med din graviditet?
    En bra eller jobbig än så länge?

• viplanerar09

Vad roligt att det skrivs förfullt här inne igen :) Roligt med nya som också väntar.

Det har varit lite lugn med mitt skrivande men jag läser varje dag via telefon Solig

Grattis till alla fina plus :)

• viplanerar09
    Sweet Twinmom skrev 2012-02-10 20:00:36 följande:
    Fair:
    Stor tjej ju. Skönt att hon tar det bra än så länge. Hur gör du för att vardagen ska gå ihop med två barn?

Nja, jag berättade för min barnmorska nu i veckan men hon bara klappar mig på huvudet och säger att allt kommer gå bra.
    Jag känner inte att hon fattar hur rädd jag är. Mest är det att jag har noll koll på hur det går till med tvillingar.
    Blä! Men antar att det bara är att sära på benen och låta dom göra sitt jobb ;)
    Ut ska dom ändån! Haha.
    Jag vill ha vaginalt med mycket lustgas och bad. Sen får man se hur länge man klarar :)

Gud va fort det gick för dig!
    Det hoppas jag också på nu.
    Min första tog det 17 sega timmar innan sonen var ute.
    Nu är det så himla olika men min sambos kusin födde tvillingar sommaren -09. Hon gick till och med över tid nästan en vecka. Hon fick stora barn för att vara tvillingar. Om jag inte minns helt fel så låg dem runt 3,4-3,5kg.

Och för henne gick det bra. Som hon berättade så sa hon att nummer 2 "bara kom ur farten". Att första hade banat vägen för nr2. Visst hon fick väl ta i lite grann men att det var lite.

Så jag håller tummarna för dig att det kommer gå lika bra. När har du BF, har säkert läst det men har glömt Förvånad
  • viplanerar09

Nu lite ego:

Idag är det 3 veckor kvar till BF och jag har ingen som helst aning om vart de sista veckorna tagit vägen. Imorogn går jag in i vecka 38(37+0)

De två senaste besöken hos BM har SF-måttet ökat rejält, från att ligga på normalkurvan till över, överkurvan. Så jag blev skickad för att göra ett TUL som jag var på idag.

Som visade att han ligger +17% över de normala och väger idag ca 3,5kg och skulle få en födelsevikt på ca4,2kg. Men hon sa att fel marginalerna är +/- 10% så han kan väga antingen 10% mer eller mindre av den vikt som han vägde idag. Det var även en normal mängd fostervatten så det var inte fostervattnet som orsakade ett större Sf-mått.

Huvudet och lårbenet mätades också och enligt uträkningarna lång dem på 38+4 och 40+1(minns inte vilken som var vilken) men självklart är det även svårt att mäta dem eftersom bebisarna växer så olika men om man utgår från det normala.

Så det var riktigt jobbigt att behöva lämna skärmen efter titten på honom. Hade gärnat velat att vi fick ta hem honom idag Solig Men snart så har vi honom i våra händer.

• Maajsi
    Madde01 skrev 2012-02-10 16:31:42 följande:
    Något plus? Nu fattar jag noll Vad menar du? Jag som är lite trög kanske..

Maajsi- Men kan det inte vara så att det visar negativt för att det är så tidigt? Vet att en bekant till mig testade sig typ 3dagar med försenad mens och det visade negativt och sedan 2veckor senare testade hon positivt. Eller har du plussat så tidigt gångerna innan?
    Jag har alltid plussat vid bim förut så :) tycker det är konstigt om det där ett spökstreck. Strecket e ju så tjockt som det ska vara och dessutom på rätt ställe. Bara det att det enbart syns när det är ljust eftersom det är så svagt. Har aldrig fått spökstreck förut. Mensen har fortfarande inte kommit. Men kan ju vara så att den kanske hoppar en vecka eftersom jag fick missfall förra månaden. Ska avvakta tills tisdag nästa vecka. Då är mensen en vecka sen. Har den inte kommit då så ska jag testa igen.
  • Madde01
    Twinmom- Just nu mår jag bra i graviditeten, lite trött o sliten bara Men det är sådant man får ta. Har du flera barn sedan innan?

Maajsi- Jaha, du har det? Ja om det är spökstreck brukar dom itne vara tunna då? Är så dåligt på sådant där.. Ja, precis avvakta lite och testa på nytt lite senare om det inte är så att den kommit nu?
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)