• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • Maajsi
    Aalt0 skrev 2012-03-24 10:30:16 följande:
    Oj, vad kul att vi är exakt lika gångna Glad
    Väntar mitt första! Har nog inte helt förstått det ännu men när magen växer så sjunker det nog in Glad 
    Okej, väntar mitt tredje :) Har en dotter sen tidigare och en änglason. Hoppas så att det går vägen denna gång. Ja, det sjunker in tids nog. När jag väntade dottern så kändes det jätte konstigt. Förstod inte alls att jag var gravid. Det var så svårt att smälta in. Kommer ihåg när hon föddes och de la henne på min mage. Jag blev så paff över att det låg en liten bebis där. Undrade om det verkligen var mitt barn för det var så svårt att förstå att detta underverk hade legat i 9 månader i magen och att det var min dotter.
  • Maajsi
    fair skrev 2012-03-21 22:49:15 följande:
    Här hos oss rullar allt på, men det är klart stressigare än vad jag hade föreställt mig, men även ännu mer underbart! Det gäller att pussla och planera med två små :)
    Oj så underbart. :) Längtar så.
    Kan förstå att det är stressigt. Var nog mycket med en. :P
    Ingen avundsjuka som förekommer då? Man är ju så himla nervös över hur lillan ska reagera. Men tror det kommer gå bra. Speciellt efter det som hände med lillen. Hon är ju så ledsen över det. Hon lär det nog bli extra glad när det (om det) kommer hem en levande bebis :)
  • fair

Jag glömde att svara :P Thilde har aldrig visat någon avundsjuka, men däremot pockar hon mycket mer på uppmärksamhet ön tidigare. Jag förstår, det måste ju ha varit jätte tungt att måsta säga att det inte kommer någon bebis. Jag ska hålla alla tummar och tår för att det ska gå bra denna gång!

• Aalt0

Jösses, kommer säkert ha samma känsla när bebben kommer, SJUKT!!! Glad
    Har jätte sammandragningar i magen typ, jätte orolig Rynkar på näsan men ska till barnmorskan på
    måndag så får se vad hon säger. 

• Maajsi
    Aalt0 skrev 2012-03-30 22:09:15 följande:
    Jösses, kommer säkert ha samma känsla när bebben kommer, SJUKT!!! Glad
    Har jätte sammandragningar i magen typ, jätte orolig Rynkar på näsan men ska till barnmorskan på
    måndag så får se vad hon säger. 
    Usch, då. Men det är säkert bara växtvärk du känner av?
    Jag har börjat känna av någon typ av växtvärk? Funderar på om det är början på foglossning eller nå. Inge roligt att ha det, så får hoppas på falskt alarm.
  • Maajsi
    fair skrev 2012-03-30 08:19:39 följande:
    Jag glömde att svara :P Thilde har aldrig visat någon avundsjuka, men däremot pockar hon mycket mer på uppmärksamhet ön tidigare. Jag förstår, det måste ju ha varit jätte tungt att måsta säga att det inte kommer någon bebis. Jag ska hålla alla tummar och tår för att det ska gå bra denna gång!
    Okej, men det var ju skönt att hon är överens med att det nu finns en till som behöver mammas å pappas uppmärksamhet :) fast klart hon vill ha mer då. Säkert lite småavis bara :) Jo gud. Det var riktigt hemskt att berätta det och ännu jobbigare när hon fick se honom. Hon såg så oförstående och ledsen ut. Hon funderade väl antagligen på varför han i var "vaken". Men hoppas nu att det ska gå denna gång. På måndag är det VUL. Längtar så.

Fick för mig att jag inbillat mig att jag var gravid idag. Var tvungen att köpa ett test. Tänkte så att man inte kommer dit åså är jag inte ens gravid. Men + kom fram direkt och var klart, tydligt och starkt. Måste ju vara ett bra tecken det :)
  • Aalt0
    Maajsi skrev 2012-03-30 22:50:21 följande:
    Usch, då. Men det är säkert bara växtvärk du känner av?
    Jag har börjat känna av någon typ av växtvärk? Funderar på om det är början på foglossning eller nå. Inge roligt att ha det, så får hoppas på falskt alarm.
    Ja vi får hoppas att det var det, nu har jag inte haft ont på flera dagar Glad
    Barnmorskan sa idag att det blir sånna kramper när livmoderna växer och flyttas!
    Vad är foglossning? Haha är inte så haj på det här :P 
  • Maajsi

Okej, men då var det växt värk då :) Haha, ja alltså alla kvinnor som är gravida får rörligare leder för att bebis lättare ska kunna komma ut under förlossningen. Det är bara det att vissa får ont av det. Nu har jag börjat känna av det ännu mer. Hoppas det dröjer tills det blir värre, för än så länge kan jag gå åså. Minns hur ont det gjorde förra gången.

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)