• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • minjalin

Usch till er som vart sjuka! Vi har kommit lindrigt undan hittills men nu går både löss och vattkoppor på sonens förskola så vi får väl se =/ Sambon började jobba i måndags så nu är jag själv med bägge barnen. Går bra än så länge men vad hade man gjort utan bärsjal när man har två? :p Sen har jag ju en helt fantastisk lite kille här hemma som blivit väldigt duktig på att leka själv sen lillebror kom. När jag var höggravid kunde han inte ens se på tv själv :P Tur att sånt går i perioder :P

• Madde01
    minjalin skrev 2012-02-22 15:31:49 följande:
    Usch till er som vart sjuka! Vi har kommit lindrigt undan hittills men nu går både löss och vattkoppor på sonens förskola så vi får väl se =/ Sambon började jobba i måndags så nu är jag själv med bägge barnen. Går bra än så länge men vad hade man gjort utan bärsjal när man har två? :p Sen har jag ju en helt fantastisk lite kille här hemma som blivit väldigt duktig på att leka själv sen lillebror kom. När jag var höggravid kunde han inte ens se på tv själv :P Tur att sånt går i perioder :P
    Skönt att ni sluppit det iaf, Äldsta sonen har inte haft vattkopper än eller? Inte så kul o lillen får det redan kanske Kan bli jobbigt när det kliar så.
    Du rekomenderar alltså bärsjalen? Jag tänkte faktiskt köpa en sele, men det är för jag tycker det ser så avancerat ut med sjalen .. haha..
    Men det är väl jätte skönt att storebror fixar att leka själv, blir ju jobbigt vid ammning o så annars.. Är så nervös hur det ska bli med 2 Man känner det när man börjar närma sig..
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-02-22 15:48:32 följande:
    Skönt att ni sluppit det iaf, Äldsta sonen har inte haft vattkopper än eller? Inte så kul o lillen får det redan kanske Kan bli jobbigt när det kliar så.

Du rekomenderar alltså bärsjalen? Jag tänkte faktiskt köpa en sele, men det är för jag tycker det ser så avancerat ut med sjalen .. haha..

Men det är väl jätte skönt att storebror fixar att leka själv, blir ju jobbigt vid ammning o så annars.. Är så nervös hur det ska bli med 2 Man känner det när man börjar närma sig..

Nä han har inte haft det. Man kan ju inte skydda sig mot allt och han kan ju inte vara hemma flera veckor. Var ju upp till 2 veckor innan det bryter ut så han kan ju lika gärna redan fått det förra veckan för det barnet vars mamma ringde i måndags som fick det först var på förskolan samma dag som Leon förra veckan. Är inte så vanligt att bebisar under 6 mån får det en mamman haft det, men kan kan dom. Jag ammar ju inte så mycket längre. Har jättelite mjölk nu så det går fort. Man växer in i det men ibland vill man allt klona sig. Är väldigt glad att Elias inte har lika svar kolik som Leon hade för det hade blivit jobbigt!
  • Maajsi
    Madde01 skrev 2012-02-22 13:31:34 följande:
    Twinmom- Usch då, Stackars er. Här hemma har bara sonen haft feber i helgen fram tills idag. Så nu är han på benen igen och vi andra har sluppit undan febern än så länge kanske man ska säga

Maajsi- Hur känns det att vara tillbaka på jobbet då? Hur länge var du sjukskriven?
    Ja, det känns väl sådär iaf :) e ju bara timvikarie för kommunen. Vilket är bra! :) då kan jag själv planera in hur mkt jag orkar och vill jobba. Just så här i början tar jag det lugnt, istället för att jobba alldeles för mkt på en gång. Vill inte må dåligt igen. Jag var sjukskriven från slutet av november till början av februari. Under helgen ska jag jobba på ett ställe jag var på i somrar. Är väldigt nervös eftersom de visste om att jag var gravid. Jag vet inte alls om jag är redo att prata om det men de lär ju ställa frågor. Men förhoppningsvis går det bra. :)
  • viplanerar09

Den 26/2 kl:09:04 föddes vår andra gosse, Valter med sina 4320g och 54cm lång med raketfart!

Berättar mer sedan och bild kommer inom kort...

• Sweet Twinmom

Lite uppdatering här då :)
    Fick ett datum för att sättas igång nu.
    Den 12 mars får jag äntligen hålla mina tvillingpojkar! Håll tummarna att det kommer gå bra. Är både smårädd och nervös faktiskt :O

• minjalin

Grattis vi planerar. Här är hela livet upp och ner just nu. Leon ramlade, troligtvis från tvbänken, i söndags och bröt lårbenet så nu ligger han i sträcksäng på sjukhus beslut tas nästa vecka om han ska ligga kvar i sträck eller om han ska gipsas, men hem får han nog komma vilket som. Men blir det sängen får de köra honom till mina föräldrar så får vi bo där några veckor eftersom vi har trappor och ingen hiss här. Men han är så tapper, och får mindre ont för varje dag i alla fall. Men det är jobbigt när man har lilla Elias också plus att han ligger på infektion eftersom det går vattkoppor på dagis och de vill inte ta några risker. Vore ju katastrof om de fick det till barnavdelningen!

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)